Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke monitorspeakers aan te raden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke monitorspeakers aan te raden?

Hallo,

Met enig kluswerk heb ik mijn studiootje thuis afgemaakt. Alleen mis ik nu nog wel goede monitorspeakers.

Wat ik doe is voor het schrijven en producen van muziek.

Hier een foto van de situatie http://goo.gl/uRzuu

Budget wat ik heb is helaas niet onwijs veel, zo'n max 350 euro.

Heeft iemand een idee?

Mvg,

Erik

Is er al een goede audio-interface aanwezig in de studio-setup? En is dit al meegecalculeerd in het budget of is daar nog los budget voor beschikbaar?

Comment

De digitale piano is aangesloten op m'n macbook. Ik heb de mogelijkheid om de mac aan te sluiten op een reloop rmx40 usb.

Comment

persoonlijk vind ik deze monitoren erg goed klinken: krk rp5 g2

Comment

Die monitors klinken erg leuk, vooral voor het geld, maar daar moet naar mijn mening toch echt een subwoofer onder; er komen uit die speakers toch echt te weinig lage tonen.
          Wat wel zou kunnen voor dat geld; geen idee :p

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
            Die monitors klinken erg leuk, vooral voor het geld, maar daar moet naar mijn mening toch echt een subwoofer onder; er komen uit die speakers toch echt te weinig lage tonen.
            Wat wel zou kunnen voor dat geld; geen idee :p
            tja, dan zou je voor 8 inch woofers gaan. dan heb je al wel iets meer laag. Dan zou ik voor M-Audio BX8 D2 gaan. Die wordt hier op het forum ook vaak aangeraden. Anders zou ik toch voor die krk gaan en later eventueel met een subje uitbereiden.

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
              Het zijn monitor speakers.
              Als je bas en zo wil moet je voor fullrange gaan.
              Actieve speaker kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Actieve fullrange speakers koop je online bij Bax Music

Tis maar waarvoor je ze wil gebruiken.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                Het zijn monitor speakers.
                Als je bas en zo wil moet je voor fullrange gaan.
                Actieve speaker kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Actieve fullrange speakers koop je online bij Bax Music

Tis maar waarvoor je ze wil gebruiken.
                ik neem aan dat je geen full range speakers in je studiootje zet? ;) Dan kan je beter zoals djmastreat zegt een studio subwoofer erbij zetten. Maar dat ligt er maar net aan wat de ts ermee wilt doen.

Comment

Wel voor weergave van muziek instrumeneten voor de artiest. (Niet alle fullrange zijn tig watt.)
                  Niet in mijn controle room. Maar daar wil ik ook geen dikke bas.(Maar zo vlak mogelijk.)

Comment

Wat ik bedoelde is dat die KRK monitors bepaalde frequenties niet kunnen weergeven, terwijl die voor de meeste elektronische muziek wel nodig zijn.
                    Vooral bij Dirty Dutch, Dubstep e.d. is een subwoofer wel vereist. Die subwoofer maakt het totale berijk groter. Als je een goede subwoofer koopt, dan zal hij de lage frequenties niet boosten, maar beter weergeven.

Comment

Bedankt voor de info! Ik ga binnenkort eens luisteren in de winkel. Denk dat dat de beste oplossing is ;)

Comment

Je hebt monitors en monitors. De ene wordt ook wel Studio-monitor genoemd, en de andere Stage-monitor, Als iedereen dit nou gewoon zo voluit zegt is er al een stuk minder verwarring.

Gaat het erom dat de pianist zichzelf (of ander geluid ) hoort -> stage monitor
                        gaat het erom dat de technicus iets mooi hoord om af te mixen -> studio monitor

In deze situatie lijkt me een studio monitor meest geschikt omdat je er mee gaat produceren.

Comment

Wat gaat hij produceren dan?
                          Mixjes of muziek?
                          Om de verwaring groter te maken... :)

Comment

Working...
                          X