Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe laptop.

Hallo iedereen,

Mijn laptop valt tegenwoordig zo vaak spontaan uit, dat ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe. Deze moet traktor pro2 zonder problemen kunnen draaien, en het liefst zou ik er ook mee willen produceren.

Nu heb ik met een maat van mij gekeken naar verschillende laptops, en kwamen wij volgends ons het beste uit op een MSI Classic CX70 0ND-014.

Nu zijn wij beide niet de beste wat betreft laptop's en computers, dus had ik de vraag wat jullie van deze laptop vinden, en of dat deze bovenstaande eisen kan waarmaken?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

Remco

Is een prima laptop als ik het zo zie aan de specs. Daar kan je wel 3 a 4 jaar minimaal weer mee vooruit.

Comment

Wat is je budget? Uitgaand van de 650 euro die de gekozen laptop kost is deze ook goed.

Je moet kijken naar de processor, werkgeheugen, videokaart, maar eest moet je jezelf de vraag stellen wat je met de laptop wilt gaan doen, behalve dat hij traktor pro 2 moet kunnen draaien.

Voor Traktor pro 2 alleen heb je geen dure laptop nodig. Wil je videogames gaan spelen en video's/foto's bewerken is een goede videokaart belangrijk. Wil je veel multitasking is werkgeheugen belangrijk.

Comment

Ik zat zelf op de 600 euro, maar ben met deze naar 650 gegaan.

Ik wil kunnen produceren, waarbij je volgendsmij best wel een goede laptop nodig hebt.

Daarbij ben ik zeker in voor wat games op zn tijd. Op deze laptop speel ik wel eens gta SA, maar als het even zou kunnen ook GTA IV op de nieuwe laptop. Dit is echter geen must, want ik weet dat gta IV gewoonweg zwaar is.

Photoshop gebeurd wel geregeld, en dat is wel een must dat ik dit goed kan doen.

Wat bedoel je verder met multitasking?

Comment

Originally posted by NameNotAvailable View Post
          Wat is je budget? Uitgaand van de 650 euro die de gekozen laptop kost is deze ook goed.

Je moet kijken naar de processor, werkgeheugen, videokaart, maar eest moet je jezelf de vraag stellen wat je met de laptop wilt gaan doen, behalve dat hij traktor pro 2 moet kunnen draaien.

Voor Traktor pro 2 alleen heb je geen dure laptop nodig. Wil je videogames gaan spelen en video's/foto's bewerken is een goede videokaart belangrijk. Wil je veel multitasking is werkgeheugen belangrijk.
          Dan zou ik eerder voor die andere gaan die Remco zelf voorstelde aangezien die een betere videokaart heeft en een hogere kloksnelheid van de processor heeft. verder zijn ze bijna precies hetzelfde.

Comment

Denk je dat ik gta IV hier op zou kunnen draaien?

Comment

Als je de laptopt gaat gebruiken om ermee te gaan draaien dan gebruik je die best enkel om te gaan draaien en niet om dagelijks mee te surfen, spelletjes enz... zet enkel de software erop die je nodig hebt om te draaien en verder niets ;-)

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
                Denk je dat ik gta IV hier op zou kunnen draaien?
                Ik weet de specs niet precies die voor gta 4 nodig zijn maar met die laptop moet het naar mijn idee prima kunnen draaien. zelf speel ik mw3 (ook een vrij zwaar spel) op mijn laptop met mindere specs en dat draait ook gewoon prima.

Originally posted by Mol View Post
                Als je de laptopt gaat gebruiken om ermee te gaan draaien dan gebruik je die best enkel om te gaan draaien en niet om dagelijks mee te surfen, spelletjes enz... zet enkel de software erop die je nodig hebt om te draaien en verder niets ;-)
                als je het binnen de perken houdt moet dat toch wel kunnen??? Zorg wel dat je pc vrij clean blijft dan. Dus niet al te veel rotzooi wat op de achtergrond staat te draaien.
                Last edited by Mr. Mike; Sunday-04-11-2012, 17:00.

Comment

@ mike,

Klopt, het is een kwestie van onderhouden.

Wat er met de laptop zou gebeuren, ik zou beginnen met een apart account aan te maken voor het draaien, en verder op mijn"prive" account puur surfen, enkele games, zo af en toe wat photoshoppen en mijn schoolwerk.

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
                    @ mike,

Klopt, het is een kwestie van onderhouden.

Wat er met de laptop zou gebeuren, ik zou beginnen met een apart account aan te maken voor het draaien, en verder op mijn"prive" account puur surfen, enkele games, zo af en toe wat photoshoppen en mijn schoolwerk.
                    Moet kunnen naar mijn idee. Eventueel kan je dingen zoals muziek op een externe harddrive zetten.

Waar je anders ook nog naar kan kijken is, een laptop met een ssd ingebouwd en harddrive. Dan draait je windows op de ssd en de rest op je harddrive. Dat scheelt ook wel, maar dat is wel prijzig (helaas)

Comment

Mijn muziek staat al op een externe schijf, dat is het probleem niet :)

Comment

Ik had in mijn laptop plaats voor 2 harde schijven, de 500GB die erin zat gebruik ik om windows op te draaien en ik heb een 2de laten steken van 1 terra en daar staat mijn muziek op.

Comment

Oke, nja ik heb mijn muziek op een externe schijf staan, dus dat is prima zo. Dus iemand die zegt dat ik met deze laptop mijn eisen niet ga behalen?

Comment

Ik zou toch voor een tweedehands MacBook pro gaan eigenlijk. Zelf vind het ik veel makkelijker en vooral veel stabieler werken als windows.

Comment

Ik wil wel gaan voor een nieuwe laptop, zeker bij laptops lijkt het me nooit verstandig om voor 2ehands producten te gaan. Daarbij vind ik 7-800 euro neertellen voor een 2ehands macbook een hoop geld.

Comment

Working...
                              X