Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vragen live-setup met o.a. launchpad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen live-setup met o.a. launchpad

Ik ben van plan deze week een launchpad aan te schaffen, een korg monotron delay (voor effecten, overgangen e.d.), en later in het jaar nog een behringer bcr2000 & midi-keyboard. Verder heb ik een macbook pro met ableton.

De bedoeling is om het produceren thuis wat gemakkelijker te maken (gaat nu gewoon vanaf laptop zonder enige extra hardware), en om live sets te gaan doen met de launchpad icm de bcr2000.

Mijn vraag is nu of dit voldoende is om mee vooruit te komen, en of ik verder nog iets nodig zou hebben als bijvoorbeeld een midi-interface? En heeft iemand ervaringen die mogelijk van pas kunnen komen mbt live sets? Ik hoor het graag! ;)

Heb je al goede monitors, een hoofdtelefoon ter referentie, studioschuim, een grote overzichtelijke monitor (een beeldscherm dus)? Want daar heb je naar mijn mening meer aan dan aan wat MIDI controllers. Wat ik net heb opgenoemd verbeteren namelijk het geluid wat je hoort en je zult dus makkelijker horen of iets niet zo goed klinkt.
    Verder, ik weet niet of je een goede geluidskaart in de Mac zit, die ken ik namelijk niet, zoja, dan is dat geweldig, zo nee, dan kan je het beste een externe geluidskaart kopen en daar mee aan de slag gaan.
    Mijn mening is dus, ga eerst het geluid dat je maakt verbeteren, daarna pas denken aan een vervanger voor de linkermuisknop.
    Last edited by Guest; Tuesday-06-11-2012, 17:40. Reason: rechtermuisknop -> linkermuisknop

Comment

Mac heeft geen geweldige geluidskaart. Heeft ook een jack uitgang, en laat ik maar zeggen; er zijn betere aansluitingen ;-)

Maar verder klinkt opzich nog niet eens zo slecht. Ga je naar een externe geluidskaart, klinkt het natuurlijk nog beter ;-)

Comment

Kennisbank -> Computer & Studio

Comment

Working...
        X