Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iemand bekend met König Active 8'' Studio monitor set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Iemand bekend met König Active 8'' Studio monitor set?

Ik ben op zoek naar een beetje redelijke monitorspeakers voor produceren. Ze hoeven niet keihard te kunnen, het is gewoon voor op/naast m'n bureau in een redelijk kleine kamer. Eis is uiteraard wel dat ze zuiver geluid produceren. Ik produceer van house tot hardtrance.

Nu kan ik voor een leuk bedrag een König Active 8'' Studio monitor set krijgen. Ik ben echter niet zo bekend met monitor speakers en kan over deze set weinig info of reviews vinden.

Mijn vraag: zijn dit een beetje redelijke speakers voor de eisen die ik heb?

Bedankt alvast!
    Last edited by Más; Thursday-08-11-2012, 18:59.

Het gaat om deze: http://www.allekabels.nl/Luidspreker...NITOR-SET.html, da's misschien wat duidelijker :)

Comment

Ik ken ze niet maar ze lijken precies op de monitor boxen van Behringer.
      Gele speaker, 8 inch, bi-amp aansluiting. Prijs is ook vrijwel gelijk. Daar zijn voldoende recensies van te vinden bij Bax. En waarschijnlijk iets meer waardevast bij verkoop.
      Waarschijnlijk een clone van deze Behringer monitor speakers.
      De monitors van Behringer zijn mij in ieder geval nooit tegen gevallen.

Comment

BertGitaar.

Wel opmerkelijk dat je de naam Behringer in verband brengt met gele conus...

In mijn optiek was KRK het merk dat dat voor het eerst deed en nog steeds doet.

Heb ik iets gemist?

Daarnaast mag je er NOOIT vanuit gaan dat een zogenoemde: 'clone' van een merk ook net zo of ongeveer zo zal klinken als de clone.

Advies: Indien je referentie materiaal hebt, dan leg dat naast de könig. Heb je dat niet, dan maar hopen dat je het goed vindt klinken.

Comment

Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar als je zegt dat ze voor een kleine ruimte zijn en je niet veel volume nodig hebt, is 8" dan niet teveel van het goede?

Comment

Könis is absoluut geen naam op monitorgebied, meer op consumentenelektronica en cosoorten.

Reden te meer voor ons om deze serie niet te voeren (die volgens onze leverancier ook uit productie gaat).

Voor dit geld heb je meer aan een leuke set M-Audio of Behringer monitoren, die hebben meer ervaring met studiomateriaal en daar kun je zeer leuke resultaten mee krijgen.

Zoals Firespace al zegt, het namaken van een product of looks is eenvoudig, maar het product ook soortgelijke specificaties en prestaties meegeven is ook een kunst. Ik zou liever op safe spelen.

Een set BX5 D2 monitoren zou al een erg goede keuze zijn, die later nog uitgebreid kan worden met een subwoofer om wat meer laag te krijgen.

Ook zou je een 8 inch set van Behringer kunnen nemen.

Een 8 inch monitor produceert iets meer laag, maar een 5 inch monitor is over het algemeen wat gedetailleerder in het mid. (Dit geldt met name voor de lager geprijsde monitoren). Een 5 inch monitor kan nog uitgebreid met een subwoofer.

Je zult dus even moeten afwegen wat je precies wilt.

Comment

Bedankt voor jullie antwoorden! Niemand is dus overtuigd van Konig, ik las op een ander forum ook al een soortgelijke vraag met soortgelijke antwoorden. Al met al denk ik dat ik me beter even verder kan orienteren, en inderdaad beter voor 5 inch kan kiezen.

Comment

Working...
              X