Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meerdere headphone outputs uit computer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meerdere headphone outputs uit computer?

Beste leden,

Ik ben Sebastiaan Molenaar, een 21-jarige producer uit Waddinxveen. Ik ben nieuw op dit forum, vandaar dat ik mij even voorstel!

Ik wil een band gaan beginnen en wil de instrumenten live gaan bewerken op de computer. Nu heb ik het volgende probleem: er zullen 5 muzikanten komen, maar ik wil dat die alle 5 een aparte headphone-mix krijgen. Deze wil ik als output's kunnen toewijzen in Logic. Ik heb dus een interface nodig met ziezo 5 outputs voor koptelefoons, maar ook 2 outputs voor naar de PA. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb zelf al rond gezocht en dacht aan de ESI Gigaport HD+, die 8 analoge outputs en 2 koptelefoon outputs heeft. Maar ik kan volgens mij geen koptelefoons aan analoge outputs hangen, omdat die dan niet versterkt worden. Hoe kan ik dit op een zo goedkoop mogelijke manier doen? Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
    Sebastiaan Molenaar.

Lastig, lastig...

Ik zou al snel denken aan een Jamhub systeem. Niet precies waar je naar op zoek bent, maar wel erg praktisch om wat monitormixjes op maat te kunnen maken. Misschien is het een optie.

Een interface met ongeveer 10 stereo outputs zal nog lastiger worden als het betaalbaar moet blijven. Zeker als het realtime moet, dan is dat bijna niet te doen.

Comment

Ik denk dat ik het verhaal wel snap. Of niet.
      Is dit niet op te lossen met van die half 19" kastjes van Behringer. Iets met MINI in de naam dacht ik (zilver frontje). Monitor schakelkastjes en koptelefoon schakelkastjes en meer van dat soort kastjes. Als ik het goed heb.

Comment

De Miniamp AMP800? Dat gaat hem niet worden, want daar kun je maar twee outputs naar toewijzen.

Topicstarter wil een aparte monitormix aan elke output koppelen, dus je hebt 8 inputs en 8 outputs nodig (of een interface met 8 outputs).

Comment

Als ik dit zo lees en het moet dan dus goed en zo dan denk ik eigenlijk vrijwel meteen aan de Motu 828 mk3. Wij hebben deze ook en gebruiken hem voor effect routing en eventuele nood aanpassingen.

De kaart heeft ook zelf proccessors aanwezig dus je pc hoeft dan minder hard te werken.

Enigste nadeel wat ik zo kan verzinnen is dat je dan 8x een mono signaal uit hebt. Dus dan zou je hoofdtelefoon mix niet allemaal in stereo zijn.

Er is ook een 6 kanaals versie. Die is iets goedkoper als ik het goed heb. Maar omdat je er al behoorlijk wat nodig hebt voor je muzikanten en dan nog een 2 voor L en R van je pa zou ik voor deze gaan. Geweldig apparaat met enorm veel mogelijkheden en ook mogelijkheden om met software samen te laten intergreren.

Comment

Kies een manier om 5 stereosignalen (+ PA) uit je systeem te krijgen en haal daar een Behringer PRO-8 HA8000 bij. Heb je 8 individuele stereo koptelefoon mixen/uitgangen/preamps.

Denk je aan de latency bij live bewerking via een PC?

Comment

Bedankt voor jullie reacties! In principe maakt het niet uit dat de koptelefoonmixen mono zijn, aangezien het alleen maar gaat om de clicktrack te horen op de achtergrond en een beetje te horen wat je zelf aan het doen bent. Latency is geen probleem aangezien er alleen maar met MIDI gewerkt gaat worden.

Dus stel: Ik zou de ESI Gigaport HD+ kopen, genoeg mono outputs hebben dus, en hier een Behringer PRO-8 HA8000 aan hangen. Dan heb ik 8 koptelefoonuitgangen met ieder de mogelijkheid voor een aparte mix?

Comment

Working...
              X