ik wil een laptop aanschaffen, voor te gaan dj-en, en thuis te gaan oefenen, want mijn hele comp meenenem is geen optie, ik werk met virtual dj 7 pro, en Djuced, ik heb een hercules dj control instinct, Behringer MS 16 monitor speakers, verder nog de complete nano2 serie (pad, key control)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
laptop aanschaffen
Collapse
X
-
Waarschijnlijk is Hans het woordje: 'Welke' voor Laptop aanschaffen vergeten.
Is dat het geval dan 2 dingen.
1 - Graag een max budget
2 - Veel CPU is vereist voor DJ-en. (Minstens een Dual core over de 3,2 Ghz. En dan raad ik nog niet aan meer dan alleen het DJ programma open te hebben staan)
Daarnaast is werkgeheugen heel belangrijk. Met 4 GB red je het niet meer zo snel. Eerder zou ik gaan voor 6 of zelfs 8 GB variant. (Let op! Wel DDR 3 op zijn minst)
Daarnaast is een goeie videokaart veel minder van belang.
Wel voldoende usb poorten nemen. Op zijn minst 3 USB 2.0. En geen USB Hubs gebruiken!
Comment
-
Jawel hoor daar gaan we weer de eeuwige mac vs de rest discussie.
Wat ik aan ALLE mac aanbidders wil vragen is waarom ik nog NOOIT problemen met mijn 3 jaar oude, afgerakte, zwaar mishandelde, meest vreemde software op hebben staande, el cheapo hp probook heb gehad?
Nog wat vragen voor als ze nog steeds denken van ja maar mac is wouw.
Waarom zit er gewoon de zelfde componenten in als een ander merk?
Waarom draaid niet 1 dit moet het altijd gewoon doen systeem op mac?
Waarom werkt een digico en een zeg Pearl gewoon met Windows?
Waarom werkt dbx software ( en andere ) op Windows?
Ik ga zeer zeker niet zeggen dat mac niet werkt. Vraag me alleen wel heel sterk af waar het dubbele in prijs me de meer waarde als dj bied.
Koop gewoon een leuk hptje voor een 4 a 5 honderd euro. Gebruik deze dan echt voor je muziek. Tada Succes en zonder belachelijk hoge prijzen.
Elk JA elk systeem kan gewoon over de zijk. Of het nu mac of Windows heet gaat daar geen verschil in maken. Het ligt in 99% aan de gebruiker en niet aan het apparaat.
Laatste ja ook deze Windows fan is ook erg gek op mac. Bijvoorbeeld de mac kroket en mac flurry. Als het om pc en dergelijken gaat vind ik het te duur voor wat je krijgt. Er zijn dan genoeg meer dan goede producten te krijgen voor een helft minder aan euro's
Comment
-
Ja, tussen de 400 en 800 euro is veel te koop. Voor 800 euro koop je echt een goede laptop waar je voorlopig nog wel mee vooruit kan. Als ik zo even snel kijk ziet deze er wel goed uit voor het bedrag. Maar je moet zelf maar even gaan kijken waar jou voorkeur ligt. Ik zou in ieder geval voor een snelle processor gaan, en voldoende werkgeheugen. Dat is het belangrijks voor DJ'en. Verder heeft die laptop die ik heb voorgesteld nog een SonicMaster Lite audiokaart. Volgens Asus zelf een stuk beter dan een standaard geluidskaart.
Succes met je zoektocht.
Comment
-
Het enigste wat ik altijd hoor van afdeling mac.
Koop een mac altijd goed.
Nooit waarom, duidelijke voorbeelden waarom een ander niet goed zou werken.
Dat vind ik het ergst. Er is niets mis met een ander product. Kan allemaal prima. Maar nooit ooit een echt duidelijke aantal argumenten van kijk daarom! Als het zo goed is en de rest zo slecht dan moet dit ook snel en duidelijk met kei harde argumenten aangegeven kan worden. Niet van ja koop een mac want dat is goed?
Ik raad een hp probook aan want,
Het is een degelijke gebouwde machine. Stevige behuizing.
Kosten zijn niet erg hoog voor wat je krijgt.
Veel verschillende versies zodat er eigenlijk altijd wel 1 aan je wensen aan te passen is.
Heb er zelf in totaal ondertussen een 10 rond lopen en draaien allemaal ondertussen verschillende jaren zonder problemen. Zowel voor mobiel als vast gebruik.
Ik heb er een 100 feesten per jaar met de mijne gedraaid en doet het nog steeds. Nooit een probleem gehad. Gebruik hem ook voor dagelijkse toepassingen.
Kortom niet te dure degelijke alles kunner
Comment
-
@renonnieshow
Mensen die een MAC willen (en eventueel tegen een lening kunnen betalen) WILLEN een MAC.
Laat ze. Als je er één hebt MOET er wel een reden zijn waarom....
En hé op die clips hebben ze ook allemaal een mac. dus!
Ik heb een PC (oud beesje met XP). En kan er muziek mee maken en opnemen EN mijn vrouw mee uit eten nemen. :)
Comment
-
Originally posted by BT-Studio View Post@renonnieshow
Mensen die een MAC willen (en eventueel tegen een lening kunnen betalen) WILLEN een MAC.
Laat ze. Als je er één hebt MOET er wel een reden zijn waarom....
En hé op die clips hebben ze ook allemaal een mac. dus!
Ik heb een PC (oud beesje met XP). En kan er muziek mee maken en opnemen EN mijn vrouw mee uit eten nemen. :)
Hier werd een laptop gevragen. Niet een soort van status symbool. Ik draai en werk ermee. Ik loop er niet mee rond om te showen van kijk mij ik heb een mac. Enne clips. Dan hebben ze ook altijd erg dure auto's. Niet om te rijden maar kijk mij eens.
Comment
Comment