Announcement

Collapse
No announcement yet.

Met welke VST's werk jij veel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Met welke VST's werk jij veel?

Topic voor de producers :)

Uit welke softsynth's haal jij je sounds? Werk je juist veel met 1 plug-in en heb je je daar helemaal in verdiept of heb je een flinke lijst aan verschillende plug-in's?

Ik zelf haal eigenlijk bijna alles uit Logic plug's zoals de ES2, ESX en EVP88. In het verleden heb ik wel meerdere gebruikt zoals Nexus, Albino en Predator. Deze gebruik ik eigenlijk niet vaak meer, ik merk toch dat iedereen deze heeft en bij bijv. Nexus is het moeilijk om de presets echt flink te tweaken.

En wat gebruik jij als compressor, effecten (reverb, delay, flanger) en dynamics? Ik ook weer wederom alles uit Logic en de PSP Vintage Warmer vind ik erg goed klinken. Ik gebruik sinds kort ook de Izotope Ozone 4 en daar ben ik ook echt over te spreken!

SubBoomBass blijf ik een briljante VST vinden. Verder eigenlijk alleen Cakewalk Dimension Pro en Cakewalk Rapture.

Toegegeven nou produceer ik niet al te veel meer de laatste tijd. Ben wel bezig met een trance versie te bouwen van Krezip's Sweet Goodbyes, met een vergelijkbare synth die in de Tiësto In Search of Sunrise Mix van Delerium's Silence, en een beat vergelijkbaar met They Always Come Back van Arnej. (Wat, je moet toch inspiratie hebben :p).

Comment

Nexus, Vanguard, Z3ta++, Hydra, Junglist

Comment

Ik neem aan dat topic starter VSTi's bedoeld, VST's zijn effect plugins ;)

Ik werk veel met Preditor, SubBoomBass, Omnisphere, Sylenth 1, FM8, Alchemy, Akoustik Piano en nog wat anderen :) Mijn lijst is enorm mag ik wel zeggen....en legaal....

Comment

Ik gebruik ook alles legaal (heb ook veel gehad wegens Bax-Shop). Heb ook wel veel Native Instruments VSTi's gebruikt in het verleden echter is mn Logic pakket zo uitgebreid en vooral met de Jampacks die erbij zitten dat ik verder niets meer nodig heb!

Ik ga me binnenkort wel wagen aan de Trilogy van SpectraSonics, daar schijn je echt ontzettende funky basslijntjes mee te kunnen maken :D

Comment

Weet iemand nog een goede vst's voor het maken van DnB Basslines? Instrumenten en fx zijn beiden welkom :)

Ik werk overigens veel met standaard pluggins van Flstudio

Comment

Drum & bass...dus lage basssounds...dan zeg ik SubBoomBass

Comment

Wie niet :p

Comment

Jammer dat die zo duur is, zal wel ff kijken of er niet een demo is\

EDIT: was in de war, 100 euro valt best mee

Comment

99 euro idd, en laat zijn uiterlijk je niet bedriegen. Tis niet alleen hiphop :)
                    Ik werk al een hele tijd met de SubBoomBass ( was zelfs een van de beta testers ). Heerlijke subs haal je uit de SBB!

Comment

Ik gebruik Waves, ideaal om vocals af te mixen, voorderest antares en nog 20 andere;p

Comment

Gebruik 'Synth 1', super goeie gratis VST (te vergelijken met de Nord Lead..)

Comment

Ik wil binnenkort wel eens http://www.bax-shop.nl/produceer-sof...t-details.html uitproberen.

Comment

massive, kore player, linplug free alpha (lekkere basic en gratis vsti)
                            verder voor effecten gebruik ik voorlopig nog enkel de basics binnen ableton live, ben nog maar juist bezig met producen...

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                              Ik wil binnenkort wel eens http://www.bax-shop.nl/produceer-sof...t-details.html uitproberen.
                              Ik geloof dat er een demo op de spectrasonics site staat

Comment

Working...
                              X