Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop voor firewire audio interface.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke laptop voor firewire audio interface.

Is een macbook pro 13'' i5 genoeg voor het producen?
    geheugen wordt na een tijdje dan wel opgekrikt naar 8 of 16 gb.

en wat voor firewire interface moet ik hebben voor een focusrite pro 24 dsp?
    Kan dit icm macbook pro?

Naar mijn idee is een 13 inch vrij klein om te produceren. Als ik wat aan het knutselen ben vind ik het altijd wel erg fijn om het liefst een zo groot mogelijk scherm voor me te hebben.

Ik zou dan dus eerder kiezen voor een groter scherm. Als het alleen om produceren gaat misschien een desktop met groter scherm?

Comment

ja komt wel een 23 inch scherm bij.
      maar wat voor firewire interface heeft een macbook i5?
      kan dit icm een focusrite pro24 dsp?

Comment

Alle MacBooks hebben een firewire 800 poort, je moet zelf even kijken in de handleiding van je apparaat of dit gaat werken.

Comment

Ik heb ook tijdelijk op een i5 MBP 13" geproduceerd. Ik kan je helaas vertellen, dat was geen succes.
          Niet alleen het scherm was een probleem.
          Op dat moment had ik alleen de MBP + duet2 + hoofdtelefoon (+software). Maar ik had gewoon simpelweg niet genoeg rekenkracht. Een beetje gelayerde synth zorgde al gauw voor de gehele cpu. Daarbij maak ik erg graag gebruik van DIVA synth, en met deze was al helemaal niet te werken.

Het probleem is dat de 13 inch "slechts" 2 cores hebben. Nu beschik ik over een i7 quad core, het verschil is echt reusachtig.

Als het budget een probleem is, raad ik je zeer sterk aan om te kijken voor een windows laptop met een quad core.

Comment

Dus ik kan beter een mac mini i7 quad core kopen?

Comment

Jup. Het enige lastige, ik weet niet in hoeverre een Mac mini uit te breiden is? Als dat niet zo goed mogelijk is, raad ik aan om te kijken naar een ssd kaart erin en wat extra ram geheugen.

Dan kan je er de komende jaren goed tegenaan!

Comment

Het ram geheugen wat zowiezo zsm geupgrade naar 16gb.
                ssd weet ik niet of dat kan, maar hoe zit het dan met het besturingsysteem als ik de hdd voor een ssd vervang?

Comment

Ik zou dan voor 8 gb ram en SSD kiezen ipv 16 gig en 5400 schijf.
                  Het gevolg van het OS op de SSD is heel simpel: je mac wordt er sneller door.

Comment

Ja dat snap ik dat hij sneller wordt, maar als ik er een andere schijf in plaats heb ik toch geen besturingssysteem meer, want die staat op de oude schijf.

Comment

Je kan op je nieuwe schijf gewoon ook je besturingssysteem installeren hoor.

Comment

ja dat snap ik wel maar dan moet nieuwe software kopen, dan wordt het nog duurder.

Comment

Je hoeft geen nieuwe software te kopen, de meeste software kun je gewoon overzetten op je nieuwe pc. Als je je besturingssysteem al een keer gekocht hebt kun je deze ook gewoon opnieuw installeren.

Comment

Ik zit nu twijfelen tussen een nieuwe mac mini i7 quad core, of een 2dehandse mac pro rond de 1100 eu, met de mac mini weet ik zeker dat hij goed is en heb 1 jaar garantie bij een mac pro heb ik dat niet. wat zouden jullie doen. nu de mac mini kopen en dan over een paar jaar als het nodig is een mac pro kopen?

Comment

Spaar nu even door tot de mac pro zou ik zeggen

Comment

Working...
                              X