Announcement

Collapse
No announcement yet.

I core 3, 5, of 7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• I core 3, 5, of 7

Ik wil digitaal gaan dj-en met een laptop, nu is de vraag hoeveel krijg ik nog voor mijn gewone pc met monitor, en raden jullie mij een dell, asus, hp of wat anders aan, en moet er perse een ssd kaart inzitten.

Dj The Guide

Dit lijkt wel heeeeel erg op een van je vorige topics.

Misschien wel zo handig om gewoon alles bij elkaar te houden?

Dan een kleine vraag. Waarom wil je perse een ssd geheugen hebben? Voor dj doeleinden is dit totaal niet nodig. Maar het kost wel een klein fortuintje in vergelijking met standaard geheugen.

Wat raad je me aan? Neem gewoon de duurste. Een mooie i7 met een zeg 8 gig quad core. Leuke hoge ghz proces en een zeg goede grote ssd schijf van een tera of zo. Aangezien er toch weer geen budget opgegeven word zou ik daar gewoon voor gaan.

Maar waarschijnlijk vind je dit dus toch weer te duur en kom je met een budget wat niet eens in de buurt komt van wat je eigenlijk wil.
    Ik snap dus echt niet wat je met dit nieuwe topic hier nu probeert te bereiken.

Comment

Ga er maar van uit dat je voor je oude pc weinig tot niets terug krijgt.
      Of het moet wel een hele bijzondere zijn qua eigenschappen en prestaties.

Als je dit programmaatje op je pc zet, (is een gratis en legaal prog. om te kijken waar je pc uit bestaat en welke onderdelen erin zitten) en dit b.v. plaatst op forum, dan zouden andere kunnen bekijken of jou pc nog de moeite waard is voor wat betreft de tijd van nu. En of dat deze nog wel een tijdje mee kan.

Speccy - find the details of your computer's specs. Great for spotting issues or finding compatible upgrades. Download the latest version today.

Dan heb je meer duidelijkheid over jou pc en of deze nog voldoet. Lijkt me.
      Vervangen kan altijd. Anders blijf je je afvragen of het niet aan je pc ligt.
      En misschien/waarschijnlijk is je pc nog dik in orde om te doen wat jij ermee wil.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Dan een kleine vraag. Waarom wil je perse een ssd geheugen hebben? Voor dj doeleinden is dit totaal niet nodig. Maar het kost wel een klein fortuintje in vergelijking met standaard geheugen.

Wat raad je me aan? Neem gewoon de duurste. Een mooie i7 met een zeg 8 gig quad core. Leuke hoge ghz proces en een zeg goede grote ssd schijf van een tera of zo. Aangezien er toch weer geen budget opgegeven word zou ik daar gewoon voor gaan.
        Huh, wat? Je haalt nogal wat specificaties, onderdelen en termen door elkaar...

@DJHansCore: Wat je voor je oude PC kan krijgen is natuurlijk gigantisch afhankelijk van wat er in zit.

Verder: een SSD is echt leuk en maakt je systeem snel, maar relatief duur en absoluut niet noodzakelijk. Aangezien een laptop doorgaans maar ruimte heeft voor één harde schijf zou je dan al snel een grotere SSD moeten kiezen om voldoende opslagruimte te hebben. 500GB is praktisch onbetaalbaar, 256GB is dan een betere keus.
        Alternatief is een normale harde schijf. Als je een model met 7200rpm schijf kan vinden is dat top, maar de meeste laptops zijn tegenwoordig uitgerust met de iets tragere 5400rpm schijven.

Welke processor je kiest is aan jou. Logischerwijs is een i7 krachtiger dan een i5 of i3, maar ook weer meestal niet noodzakelijk. Een i3 is wat beperkt in functionaliteiten dus is een i5 aan te raden als een i7 te duur wordt.

Qua merken is er ook veel keuze. Blijf weg van budgetmerken als Acer en Medion, die zijn binnen 3 jaar gewoon stuk.
        Asus heeft een goede reputatie, dat is zeker aan te raden. Dell is ook erg goed, maar duurder. Zakelijke laptops van Lenovo zijn ook aan te raden, maar vaak wat beperkter in hun mogelijkheden omdat het zakelijke machines zijn. De grafische chip is vaak zeer beperkt bij de goedkopere modellen.

Kostenplaatje voor een fatsoenlijke laptop: 500,- tot 800,-

Comment

Zoek ook eens uit of je software (optimaal) gebruik kan maken van de x core.
          (Zijn meestal wel leuk voor gamming maar voor audio schiet je er niet veel mee op.)

Comment

okee dan

Besturingssysteem
            Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
            Processor
            AMD Athlon II X2 215 33 °C
            Regor 45nm Technologie
            RAM
            4,00 GB Single-Kanaal DDR3 @ 314MHz (6-6-6-15)
            Moederbord
            ASRock N68-S3 UCC (CPUSocket) 36 °C
            Grafisch
            Acer AL707 (1280x1024@60Hz)
            512MBGeForce 8500 GT (Undefined) 58 °C
            Harde schijven
            466GB SAMSUNG HD503HI SCSI Disk Device (ATA)
            149GB FUJITSU MAXTOR S TM3160215AS SCSI Disk Device (ATA)
            Optische schijven
            TSSTcorp CDDVDW SH-S203N SCSI CdRom Device
            TSSTcorp CDDVDW SH-222AB SCSI CdRom Device
            Geluid
            VIA High Definition Audio

dit is wat erin mijn pc zit

Comment

Ik denk toch dat vele dit met me eens zullen maar hier kan je volgens mij alle kanten mee op en nog jaren mee vooruit.

Voor rond de 500 euro ga jij geen laptop vinden die aan deze specificaties voldoet. Volgens mij mening.

Comment

Hij kan er nog wel even mee vooruit ja, maar hij heeft nu een desktop en wil een laptop. Daarom wil hij een nieuwe.

Comment

Dan blijft over de vraag, welk bedrag heb je voor een nieuwe laptop over.
                  Die op ze minst aan deze specificaties voldoet.
                  Onder de 500 euro ga je deze niet vinden.
                  En ik ben toch bang dat je helaas niet meer dan 150 á 200 euro hier voor terug zal krijgen met een inruil van je oude pc bij aanschaf van een nieuwe. Als het niet minder zal zijn.

(ik dacht even dat ie misschien nog met een 486 machine iets aan het doen was, vandaar mijn vraag over wat zijn pc nu eigenlijk was.)
                  Last edited by Guest; Saturday-22-12-2012, 13:58.

Comment

Originally posted by BertGitaar View Post
                    En ik ben toch bang dat je helaas niet meer dan 150 á 200 euro hier voor terug zal krijgen met een inruil van je oude pc bij aanschaf van een nieuwe. Als het niet minder zal zijn.
                    Overzichtje is een beetje rommelig en er zitten onjuistheden in, dat zie je vanaf hier (SCSI op een ASrock board... lol).

Maar: is wel een AM3/DDR3 board, kun je nog best leuk aan upgraden om een aardige game machine van te maken. Prop er een Phenom II X4 in, leuke grafische kaart en klaar.
                    Dat neemt niet weg dat het nu al een best ok systeem is.

Dit systeem gok ik rond de 250,- a 350,- 2de hands.

Comment

Dit is zeker een leuk moederbord om te upgraden.
                      Om b.v. een game pc van te maken. Nog wat werk geheugen erbij (W7 64bit) Een beetje flinke videokaart erin, klaar. Gamers pc verouderen weer wel snel.
                      Maar deze prijs (die jij noemt) krijg je hooguit op marktplaats ervoor. Na lang leuren. Is nou ook weer niet zo bijzonder anno 2012.
                      De markt met 2dehands pc is groot. Nooit in een winkel krijg je dit ervoor.

Comment

okee dan

mijn budget licht zo rondt de 700 a 800 €

Comment

Originally posted by BertGitaar View Post
                          Dit is zeker een leuk moederbord om te upgraden.
                          Om b.v. een game pc van te maken. Nog wat werk geheugen erbij (W7 64bit) Een beetje flinke videokaart erin, klaar. Gamers pc verouderen weer wel snel.
                          Maar deze prijs (die jij noemt) krijg je hooguit op marktplaats ervoor. Na lang leuren. Is nou ook weer niet zo bijzonder anno 2012.
                          De markt met 2dehands pc is groot. Nooit in een winkel krijg je dit ervoor.
                          niet voor te gamen maar voor te digi dj-en

Comment

DJHansCore, probeer in het vervolg vragen omtrent hetzelfde probleem in hetzelfde topic te houden. Dat voorkomt een wildgroei aan topics en een hoop dubbele reacties.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                              Verder: een SSD is echt leuk en maakt je systeem snel, maar relatief duur en absoluut niet noodzakelijk. Aangezien een laptop doorgaans maar ruimte heeft voor één harde schijf zou je dan al snel een grotere SSD moeten kiezen om voldoende opslagruimte te hebben. 500GB is praktisch onbetaalbaar, 256GB is dan een betere keus.
                              Bij de meeste toestellen kun je het CD station (dat je toch bijna nooit gebruikt) er uit gooien en vervangen door een harde schijf of SSD.
                              Ik heb sinds kort een computer met SSD en ik weet nu zeker: binnenkort krijgen alle computers hier een SSD! Wat een enorm snelheidsverschil!
                              Een kleine SSD (80GB ofzo) voor het besturingssysteem en de meest gebruikte programma's, en daarnaast een harde schijf voor de opslag van data en programma's die je weinig gebruikt. Gaat prima in de meeste laptops:)

Comment

Working...
                              X