Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer - een heel domme vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixer - een heel domme vraag

Ik stel nu wss een héél domme vraag, maar op een ander topic is mij de volgende mixer aangeraden (omdat mijn microfoon ruist)

Behringer Q502USB koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Het is niet precies dezelfde als die mij is aangeraden, maar het is ook een Behringer XENYX nogwat USB mixer dus dat zal wel goed zijn.

Nu de domme vraag van het jaar: Wat kan ik heir precies mee? Dat ik mijn microfoon erin kan steken had ik zelf al door, maar verder; wat doet het precies?
    Last edited by kahrkunne; Sunday-23-12-2012, 15:43.

Het is eigenlijk heel simpel, dit apparaatje doet eigenlijk niks anders dan twee, drie, of vier geluidskanalen samenvoegen tot één kanaal. Je kan natuurlijk ook één 'kanaal' open zetten en de rest niet, zodat je kan kiezen welk 'apparaat' je wil horen.

Het leuke van dit mixertje is dat er een usb-aansluiting op zit. Hiermee kan je het mixertje rechtstreeks aansluiten op je computer, zonder dat je extra apparaten nodig hebt!

Comment

Ah ik dacht al zoiets. Dus niet precies wat ik nodig heb, gezien ik maar één microfoon heb. Enig idee wat ik dan moet doen om te zorgen dat mijn microfoon niet meer ruist?
      Heb al gecheckt of microfoonversterking e.d. uit staat, mijn vriend heeft ook via teamviewer gekeken. Komt er op neer dat we dezelfde microfoon hebben met dezelfde instellingen, maar die van hem ruist véél minder.
      Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Comment

Wat wil je precies met je microfoon gaan doen? Instrumenten opnemen, radio maken, zang opnemen?

Comment

Ik heb verder geen idee wat jij met FL-studio doet maar een mixertje met een USB interface lijkt mij een welkome aanvulling hierop.
          Allerlei losse mic voorversterkers (tegen ruis) en mengpaneel en een USB interface kost flink wat meer geld als je dit allemaal los moet kopen.
          Het is eigenlijk een hele goedkope alles in 1 studio toepassing zonder losse kastjes.
          Voor meerdere toepassingen zeer geschikt.
          En er zit ook nog een pak software bij plus drivers.
          Last edited by Guest; Sunday-23-12-2012, 15:51.

Comment

Dus toch wel? Ik denk er nog even over na, bedankt voor alle hulp!

Comment

De vraag is natuurlijk of een mixer ertussen zetten (en dan zeker een budgetmixer) de ruis gaat verminderen.
              Wat is de oorzaak van de ruis? Ik vermoed dat je geluidskaart een goedkoop onboard ding is (AC 97 oid), die willen nog wel eens ruisen ja, niet abnormaal.

Nu ga je er een mixer tussen duwen die mogelijk zelf al ruist. Hoewel je dan mogelijk van plan bent om via USB de PC in te gaan (en dus geen ruis van je geluidskaart zal hebben) zal dat schelen, maar het is niet bepaald de gouden oplossing. Investeer dan liever een paar tientjes in een fatsoenlijke externe geluidskaart met een nette preamp.

Bijvoorbeeld (in vergelijkbaar budget): Lexicon Alpha of M-Audio Avid Fast Track

Voor 100,- meer hebben Focusrite en M-audio nog veel mooiere interfaces waar je nog jaren plezier van hebt.

Comment

Ik ben het eens met renevanh. Daarbij lost dat ook je probleem in het andere topic op.
                Een onboard geluidskaart van een pc zal zeker ruisen.
                Voor een goede mic-preamp zal je zeker moeten gaan kijken naar een goede geluidskaart/interface. Ik denk dat dat de beste keuze is. En dat Focusrite wat renevanh aanraadt, daar heb ik ook goede verhalen over gehoord.

Comment

Ah mooi, heel erg bedankt voor al het advies! Denk dat ik zeker voor zoiets zal gaan, erg bedankt!
                  En hoe ga ik zo'n precies gebruiken? Hoe werkt dat allemaal?
                  En wordt erbij software meegeleverd die via een schijfje moet worden geinstalleerd? Want dan moet ik mijn hele pc open hebben omdat ik vergeten ben mijn cd speler aan te sluiten op mijn voeding.
                  Last edited by kahrkunne; Sunday-23-12-2012, 19:32.

Comment

Meestal zit er alleen een driver als software bij. 9/10 keer is deze ook te downloaden op de website van de fabrikant.

Hoe je het gebruikt is heel simpel. Het is een kastje, die plug je met een usb in je pc. De driver installeren, misschien wat instellingen doen in FL en het werkt. In het kastje zitten dan je in's en out's.

Comment

Ah dat klinkt helemaal niet ingewikkeld. Dat dacht ik al, maar toch even vragen voor het iets heel ingewikkelds is.

Comment

Working...
                      X