Announcement

Collapse
No announcement yet.

krk/adam/jbl/RCF welke?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by BT-Studio View Post
    En wat is een studio woofer dan?
    (Behalve naam.)
    wat bij bax-shop onder studio monitoren staat.

Comment

Originally posted by bijkerk View Post
      wat bij bax-shop onder studio monitoren staat.
      Ja, ja. ;)
      Nou. In dat geval lekker voor de ADAM (of Dynaudio) gaan.

Comment

Over het algemeen zijn studio woofers wat kleiner en hebben ze minder hoge spl. De klank is over het algemeen wel een stuk strakker en ook gaan ze vaak wat dieper in het laag.

Volume is namelijk minder belangrijk dan de kwaliteit van het geluid.

Pa is er vooral op gemaakt om hard te gaan. Deze klinken dus over het algemeen ook wat minder fraai. Maar gaan wel harder. Ook het aller laagste zit er net wat minder in.

Comment

Top ronennieshow.
          En DAAROM zou je dus een keuze maken welke sub je wilt.
          En niet omdat het bij de bax-shop onder studio monitors staat. :)
          Maar goed. Als je niet weet wat je zoekt (en denkt dat duur beter is) is alles wat duur is de beste keus. :p

Comment

Ik zou eigenlijk eerder nieuwe studio monitoren halen.
            Als het goed is zouden die zowel de bass en the tweet moeten halen.
            En veel beter geluid.
            Een losse subwoofer is natuurlijk heel leuk maar meer voor als je echt gaat optreden of thuis heel hard muziek wilt blazen natuurlijk xD

Comment

Originally posted by dwdw1998 View Post
              Een losse subwoofer is natuurlijk heel leuk maar meer voor als je echt gaat optreden of thuis heel hard muziek wilt blazen natuurlijk xD
              Volgens mij word er hier flink fout gedacht over waar je een studio subwoofer voor zou moeten nemen.

Ook is een studio subwoofer net als studio monitoren niet echt geschikt voor feestjes. Dus voor optreden of heel hard muziek blazen is onzin.

Je neemt een studio monitoren en een studio subwoofer om een werkelijk en reeel beeld te krijgen van hoe de muziek echt klinkt. Geen extra laag geen extra hoog. Alleen dat wat er werkelijk is. Dus de balans tussen hoog en laag mag ook niet vertekend zijn. Geen extra zwaar en veel laag erin. Nee gewoon netjes alles vlak in 1 lijn. Maar en nu komt het de meeste studio monitoren gaan niet echt extreem laag. Je weet dus niet hoe het sub laag in werkelijkheid klinkt. Nogal vervelend als je dan je track uit brengt. Je het in de praktijk gaat draaien op een echte installatie ( geen gemiddelde behringer set maar iets leuks ) en er opeens allemaal raar en rommelig laag in zit waar je helemaal gek van word. Daar heb je studio monitoren voor en een studio subwoofer. Om te weten wat je werkelijk zonder aanpassingen iets klinkt.

Verder ben ik persoonlijk erg gecharmeerd van een adam. (H)eerlijk heldere en fris open klank. Kost wat maar naar mijn idee is het elke euro waard.

Een krk is allemaal wel leuk en aardig maar mwa een wereld wonder is het niet. Ik gebruik ze zelf voor me home cinema setje. Ziet er leuk uit en kon het voor een leuke prijs op de kop tikken. Anders was het hem niet geworden.

RCF durf ik niet teveel over te roepen. Ik ken ze wel van het motto een keer gezien en geroken maar vergelijken of echt luisteren kwam er niet van.

Dan nog een andere. Kijk ( zeker voor het geld ) ook eens naar afdeling samson of liever nog yamaha. Vooral yamaha maakt erg goede producten voor wat ze kosten.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Volgens mij word er hier flink fout gedacht over waar je een studio subwoofer voor zou moeten nemen.

Ook is een studio subwoofer net als studio monitoren niet echt geschikt voor feestjes. Dus voor optreden of heel hard muziek blazen is onzin.
                Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt of dat ik verkeerd uit heb gelegd.
                Studio monitoren zijn gemaakt voor een studio en daarom zei ik ook dat je die beter kan kopen omdat je alles gewoon heel goed kan horen. elke toon, hoog of laag.
                En een normale (geen studio dus) subwoofer is om lekker hard mee te gaan op feesten enzovoorts.

Comment

Verklaard inderdaad wel het 1 en ander. Op mij kwam het over alsof een studio subwoofer ( waar het eigenlijk al weer over een studio versie ging ) ook een soort van ik kan er alleen plankgas mee aan de gang op me kamer of feestjes machine is. Maar dat wilde ik even duidelijk stellen wat de functie wel is.

Comment

Working...
                  X