Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ programma en geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ programma en geluidskaart

Wij hebben een PC met geluidskaart. Wat moeten wij aanschaffen om met het DJ programma Samparty DJ of een ander DJ programma een nummer te kunnen draaien en het ander via de koptelefoon te beluisteren?

Je wilt de software kunnen besturen met hardware? Dat kan met een MIDI controller met ingebouwde geluidskaart. Zo word de geluidskaart van je PC voor ofwel de zaalspeakers ofwel je hoofdtelefoon gebruikt en de geluidskaart van je controller voor datgene wat niet door je PC geluidskaart wordt voorzien. Welke moet je dan nemen? Dat hangt af van jouw wensen en je budget. Wil je veel mogelijkheden maar wel een overzichtelijke layout? Of hoef je die mogelijkheden eigenlijk toch niet zo, en is het meer om een beetje te spelen? Heb je 200 euro? 400? 1000? Wil je de controller misschien inbouwen in een rack met versterkers en andere randapparatuur zoals een crossover? Wat voor aansluitingen heb je zeker nodig? Als je ver (meer dan 5 meter) van de zaalspeaker aansluitingen zit, is het handig om een controller te hebben met XLR aansluitingen te hebben, om te voorkomen dat je meer ruis dan muziek krijgt. Allemaal dingen waar je op moet letten bij de keuze van een controller.

Comment

koop een externe geluidskaart met 2 uitgangen, ik een tijdje de reloop play gebruikt en is me goed bevallen. gebruik nu een midicontroller met een ingebouwde geluidkaart.

ronald

Comment

Het is handig om te weten welke kaart je hebt en watvoor pc je hebt qua componenten....... geluidskaart is erg algemeen....

Comment

hehe rzsoundservice, wel leuk dat 2e filmpje, je hebt q-bert als werknemer???
          Die houdt niet van bruiloften en licht in je gezicht. Welke hardware heb je naast je geinige lampjes....zeker cdj's..... Doet q-bert niet aan....-->dj

Comment

En op watvoor mixers werd er op je filmpje op je site rzoundservice gedraaid...pioneer:0
            Maar scratch je veel? Zou wel grappig zijn. Weer eens wat anders dan de 90% welke zich dj noemt. Ik ben er zelf redelijk in...naja het is het enige dat ik doe met mijn decks.
            Mixmaster mike blijf ik nr 1 vinden, maar als je die concentratie ziet. En q-bert analyseert de tonen tuurlijk ook allemaal. Dat is niet een beetje crabs in het wildeweg......die gast weet zo fucking goed welke beweging en toon +faderbeweging het resultaat is.

Comment

Je kunt je post na 1 dag nog gewoon aanpassen, die drie Posts achter elkaar waren dus totaal niet nodig...

Comment

Dat niet alleen, maar blijf a.u.b. ontopic.

Comment

Working...
                X