Announcement

Collapse
No announcement yet.

iTunes en Chrome met externe geluidskaart werkt niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• iTunes en Chrome met externe geluidskaart werkt niet

Hallo Bax-shoppers,

Ik gebruik sinds een tijdje mijn USB-geluidskaart en aangesloten monitoren eigenlijk standaard om muziek mee te beluisteren. Ten eerste vanwege de geluidsweergave en ten tweede omdat de audio-uitgang van m'n laptop wat krakkemikkig is geworden.

Alleen nu krijg ik het niet voor elkaar om in iTunes en Google Chrome het geluid via de externe geluidskaart af te laten spelen. In Internet Explorer doet ie het wel, maar ik ben een Chrome gebruiker en heb weinig zin om steeds van browser te moeten wisselen. Daarnaast kan ik nu mijn iTunes afspeellijsten niet goed beluisteren via m'n monitors...

Iemand die dit probleem herkent en hier een oplossing voor heeft

Misschien is het slim om even te vermelden om wat voor geluidskaart het gaat.

Comment

En besturing systeem. (Windows?)
      Staat je USB kaart wel als default geluidsweergave?

Comment

Ja, ik gebruik inderdaad Windows, 7 om precies te zijn. Heb de geluidskaart als default ingesteld maar toch zie ik als ik op het geluidsicoontje (mixer) klik niet dat er iets wordt afgespeeld door Chrome, op geen enkel kanaal. In iTunes is het zo dat ik wel op play kan drukken maar dat het nummer niet eens begint met afspelen.
        En om het nog vreemder te maken: de Windows Media Player plugin voor Chrome speelt wel goed geluid af via de externe geluidskaart (misschien omdat deze de settings uit Windows haalt of zo?)

In ieder geval, om ook antwoord te geven op de eerste vraag: ik gebruik de geluidskaart van mijn DJ controller, in dit geval de Pioneer DDJ Ergo.

In FL Studio geen enkel probleem, alles werkt zoals het hoort en het geluid gaat van de laptop via de controller naar de monitors, maar in iTunes en Chrome krijg ik dit dus niet voor elkaar.

Comment

Kleine tip van mijn kant:

Probeer is de registerwaarden te verwijderen, en stel dan is alles opnieuw in? (Opnieuw installeren bedoel ik dus niet!)

registerwaarden en andere soort rommel kun je bijvoorbeeld met ccleaner gebruiken.

Comment

Bedankt voor de tip, ga ik doen! Welke instellingen moet ik opnieuw doen, de Windows instellingen of binnen FL Studio/Chrome/iTunes e.d.?

Comment

Alle instellingen die een onderdeel van je probleem kunnen zijn.

In dit geval op zijn minst:
              - Je geluidskaart (met dat windows die als standaard weergeeft)
              - Chrome
              - Itunes

Comment

Working...
              X