Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke M-Audio USB MIDI controller ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke M-Audio USB MIDI controller ?

Ik heb veel zin om de M-Audio Axiom 25 advanced MKII USB MIDI controller
    aan te schaffen voor heel mijn setup te bedienen, waaronder Cubase.
    http://www.bax-shop.nl/midi-keyboard...t-details.html

Blijkbaar is de Pro, de grotere broer van de M-Audio Axiom 25,
    hiervoor meer geschikt, al zie of lees ik hierover weinig concreet.
    http://www.bax-shop.nl/midi-keyboard...t-details.html

Heeft iemand hierover meer ervaring of informatie?

Dank,
    Luc

Hoi Luc,

Wat wil je bedienen in Cubase?
    De mixer? Plugins? Of wil je instrumenten (midi) inspelen?

Comment

Voornamelijk instrumenten bespelen en in Cubase er midifiles mee maken

Comment

het verschil tussen de 2 zit hem naar mijn inzien puur in de semigewogen toetsen en aanslaggevoelige triggerpads

ik heb zelf de axiom 49 mk1 en hier zitten standaard al programma's in om te gebruiken met verschillende daw's. IK ga ervan uit dat dit bij de MK2 dus ook kan en dan maakt het niet uit of je de gewone of Pro neemt

ik zou zelf omdat je aangeeft om ook te spelen eerder voor een 49key gaan in plaats van 25 keys omdat dat iets lekkerder werkt met partijen inspelen(zeker als dat bv pianopartijen of iets dergelijks zijn, maar ik kan natuurlijk niet naar jouw budget/ruimte kijken

Comment

ik heb ook nog een Roland Juno Di en die heeft genoeg toetsen.
          Alleen heeft deze geen aftertouch en is eigenlijk te breed om op mijn studiotafel te plaatsen.

En ook een Roland Integra wordt ermee bediend.

Beide controllers blijken aftertouch te hebben, maar enkel de pro heeft half gewogen toetsen en zou volgens de handleiding beter werken met Cubase. Alleen vermeld men niet welke functies. Bovendien heeft een zwart keyboard mijn voorkeur.

Budgetcontrole is uiteraard vereist, al moet je niet op €100 kijken voor een goede aankoop.

Comment

Hoi Luc,
            "Beter werken met cubase" zal hem dan in de controllers moeten zitten en niet in de keyboard gedeelte. (Midi is midi)
            Maar in Cubase kun je alles zo configureren dat ik mij geen controler (die midi stuurt altans) kan voorstellen welke niet zou werken.

Comment

Bedankt voor de antwoorden ;)

Comment

Working...
              X