Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe geluidskaart, veel gekraak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe geluidskaart, veel gekraak

Hallo,
    Ik heb dinsdag enkele spullen gekocht, waaronder de M-Audio Fast Track C400 geluidsinterface. Dit werkte gister gewoon goed, alleen vandaag heb ik Ableton eens opgestart, gekeken hoe het daarmee gaat. Maar ik hoor gewoon erg veel gekraak, wat ik juist wilde verhelpen met deze interface. En ik heb nog niet eens zo veel open staan, 1 kanaal met een drumrack en 4 kanalen met elk een Massive plugin. Ik heb verder niks openstaan. Mijn laptop is krachtig genoeg met 8 GB geheugen en een i7 processor, dus waar kan het verder nog aan liggen?

EDIT: CPU load komt op de momenten dat alle instrumenten een aantal noten achter elkaar spelen rond de 50 %. Blijft dus groen.
    Last edited by Guest; Wednesday-13-02-2013, 23:52.

"EDIT: CPU load komt op de momenten dat alle instrumenten een aantal noten achter elkaar spelen rond de 50 %"
    Alle? Of zit 1 core tegen zijn max?

Comment

Waar kan ik dat zien? Ik zie rechtsboven in Ableton een balk staan, en daar lees ik het af. Maar meestal komt het op de drukke momenten rond de 30 % nu.

Comment

Lees voer: https://www.ableton.com/en/articles/...core-machines/
        En anders taakbeheer (bij widows tenminste).

Comment

Probleem is inmiddels verholpen, ik had eerst altijd MME/direct X als driver geselecteerd. Ik dacht, laat ik eens ASIO proberen. En dan doet hij het ineens...

Comment

:)
            Gelukkig.

Comment

Kleine tip voor dit soort situaties in het algemeen.

Je mag er vanuit gaan dat elke (externe) geluidsinterface vandaag de dag een driver heeft en dus ook een Asio om te selecteren. Maak dit standaard en alles zal perfect gaan. Indien niet dan heb je of iets verkeerd aangesloten of je product is DOA (Dead on Arrival).

C400 is een leuk ding, heb hem zelf ook en gebruik het met plezier!

Comment

Working...
              X