Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@Kevin, sorry dat ik het zo zeg... maar waar ben je in godsnaam mee bezig???

Eerst geef je ons de indruk dat je met je mini laptop produceert door o.a. foutieve termen te gebruiken in combinatie met producten die wel voornamelijk voor de studio bedoelt zijn. Vervolgens kom je op moment 12:02 vandaag aankakken dat je niet produceert met de mini laptop!!!

Zit je ons nu allemaal in de zeik te nemen of wat is je belang in deze compleet keiharde verwarring?

Op onwetendheid hoef je het wat mij betreft niet meer te gooien. Je vergooit onze tijd op deze manier hiermee. Wij geloven dat elke persoon die hier is of langskomt in eerste instantie oprecht en eerlijk is en bovenal serieus! Wij gaan ook met die insteek hierin, maar met situaties als deze draai je dat compleet de nek om en kan ik mij in de toekomst voorstellen dat wij niet meer reageren en dan krijgen we een stormvloed aan bumps en kicks van waarom er niet geantwoord wordt... logisch hmm?

Excuses voor de harde bewoordingen, echter kom ik dit te vaak tegen nowadays en ik vind dit gepruts zelfs nog beginner oneerbiedig te noemen...

Comment

Volgens mij zou het handig zijn door mods een sticky topic aan te maken

ik zie regelmatig topics wat bijvoorbeeld kevin hier aanmaakt zonder enige achtergrondinfo aan te geven zoals bijvoorbeeld wat precies de bedoeling is en wat de gebruikte apparatuur is

Comment

welke geluidskaart

hallo allemaal '
        ik wil eens even wat rechtzetten want hier ben ik niet echt van gediend

niemand heeft het hier over produceren gehad mijn vraag in het begin was gewoon hoe kom ik van dat gekraak en gepiep af
        meer niet ik zei zelf al dat het waarschijnlijk door mijn computer kwam

vervolgens word het verdraaid naar een condensator microfoon waar ik niet over vroeg de ander heeft het weer over zijn draai computer

dus door te zeggen dat ik onvolledig informeer klopt niet erg he .

ik had een simpele vraag hoe ik daar van af kwam .
        produceren doe ik op een vaste computer

er staat ook niet voor niets het is maar een vraagje
        in eerste instantie als je al niet weet wat een arturia 49 is moet je zoeizo niet reageren

maar er staan zeker wel goeie oplossingen bij bedankt daarvoor

Comment

Als je een geluidskaart wil kopen, dan is het toch echt wel handig als de mensen die je moeten adviseren weten wat je wil aansluiten. Met die eerste post was het namelijk niet duidelijk of je ook nog andere dingen wilde aansluiten, nu of in de toekomst.

Comment

Originally posted by kevin View Post
            Hallo allemaal ik heb eens een vraag.
            Wat raden jullie voor geluidskaart aan.
            Ik heb een mini laptop en nu draai ik de arturia 49 erop
            Maar zoals verwacht trekt mijn laptop dat geluid niet kraakt piept .
            Iedergeval het klinkt nergens naar.
            als eerst bedankt voor de reacties .
            het is eigenlijk heel simpel ik wil mijn midi controller arturia 49 keybord.
            met de fabrik software gewoon laten lopen dus geen gekraak nu hoor ik somige geluiden niet eens .
            dus als ik het gewoon goed begrijp trekt mijn computer dat gewoon niet.
            en ik heb er best wat voor over maar een dsp van 4000 euro gaat hem niet worden haha
            goeiemorgen
            bedankt voor de andwoorden .
            maar mijn vraag was simpel beantwoord .dank hiervoor
            ik ben dus gewoon toe aan een beter computer dacht ik al haha ik produceer ook niet op die mini laptop dus das makkelijk

dank aan allen die gereageerd hebben
            hallo allemaal '
            ik wil eens even wat rechtzetten want hier ben ik niet echt van gediend

niemand heeft het hier over produceren gehad mijn vraag in het begin was gewoon hoe kom ik van dat gekraak en gepiep af
            meer niet ik zei zelf al dat het waarschijnlijk door mijn computer kwam

vervolgens word het verdraaid naar een condensator microfoon waar ik niet over vroeg de ander heeft het weer over zijn draai computer

dus door te zeggen dat ik onvolledig informeer klopt niet erg he .

ik had een simpele vraag hoe ik daar van af kwam .
            produceren doe ik op een vaste computer

er staat ook niet voor niets het is maar een vraagje
            in eerste instantie als je al niet weet wat een arturia 49 is moet je zoeizo niet reageren

maar er staan zeker wel goeie oplossingen bij bedankt daarvoor
            @Kevin, Jij bent lekker, zelf lullen over compleet verschillende dingen en het vervolgens bij anderen afschuiven?

1 - De eerste 2 quotes zijn 100% niet duidelijk of je produceert met een minilaptop of een computer? (Een computer en laptop worden qua termen nog wel eens door elkaar gehaald). De 3e quote is pas duidelijk dat het om een computer gaat en niet een laptop zoals je in de 1e quote omschreef!

2 - Hoe haal je in godsnaam het woord condensator microfoon erbij? Weet je überhaupt wel waar je over spreekt? Geen enkel persoon tot aan jouw post toe heeft het over een 'condensator microfoon' gehad.

3 - In eerste instantie moeten personen zoals jij duidelijk omschrijven wat je doet met welke producten. De informatie over producten weten we wel of zijn op te zoeken mits niet ultra oud (tenzij het weer een legendarisch product is). Je kan NIET draaien met een arturia 49 kerel, echt dat is domweg verneuken van bepaalde termen wat je nu doet.

Ga jij je maar eerst is correct inlezen en accepteren dat je verkeerde termen gebruikt voordat je met je kont tegen de krib aan gaat gooien met 'het is zo en jullie dit jullie dat'. Denk je nou echt dat wij voor jan lul hier aan het praten zijn? Ga jij maar is met een auto vol benzine rijden als het een diesel is, moet je niet kwaad worden als die niet rijdt, immers zeg ik dan ook: 'Eh? Het is toch brandstof!'. Juist, bullshit van de bovenste plank!

Hier ben IK dus niet van gediend :roll:

Comment

Fijn dat we je hebben kunnen helpen Kevin. :)

Comment

welk geluidskaart

Bedankt voor het normale antwoord

Comment

#1 staat er nergens dat ik produceer . de vraag die er staat ik draai de arturia 49 op mijn minilaptop OKÉ (draai is mischien raar gekozen laat ik zeggen ik heb mijn arturia 49 op mijn minilaptop aangesloten )

Hij kraakt en piept logisch want mijn minilaptop trekt dat niet
                  Staat nog steeds nergens dat ik produceer

#2 lees post 2 maar eens hebben ze het wel degelijk over een fantoom voeding voor een condensator microfoon terwijl ik het over de arturia 49 heb

#3 de term draaien had ik mischien niet moeten gebruiken maar hoe zeg je dan dat ie aangesloten zit op je laptop ............juist hij draait op mijn minilaptop

Ik vind kritiek echt niet erg maar hou het wel normaal ik heb het nooit over produceren op mijn minilaptop gehad de vraag luide wat ik aan het gekraakt en gepiep kon doen op mijn minilaptop waarop ik dacht dat het met geluidskaart van doen had maar gewoon mijn processor .
                  Vervolgens heb ik gezecht dat ik WEL produceer op mijn vaste pc .
                  Maar dat was heel de vraag niet

Maargoed kennelijk word er gelijk zo geantwoord dus was dit mijn laatste bezoek aan het forum

Thanx voor de normale antwoorden die ik wel kreeg

Comment

1 - De verwarring begint bij de combo: 'Arturia 49 & draaien'. Aangesloten & draaien zijn 2 compleet verschillende dingen in de muziekbranche. Net zoals diesel en benzine allebei brandstof zijn maar het 1 niet in het andere past om vooruit te komen. Eveneens door de verwarrende combo hierboven praat je in feite alleen maar over apparatuur waarmee je kan produceren! Dat je er geen woord over rept is true, dat je alle schijn er naar toe laat gaan is eveneens true.

2 - Ja & nee, je hebt gelijk dat het woord 'condensator microfoon' in dit topic is gebruikt. (Te vluchtig overheen gelezen, mijn fout) Echter was een voorbeeld aangaande de info die je gaf. Als je draait met DJ equipment is een geluidskaart vaak niet nodig nowadays. Voor je produceer equipment nowadays nog wel, en aangezien al je producten in principe voor 'produceren' zijn ontworpen en gemaakt gaan wij hier vanuit dat het om een 'produceer' kant gaat. Tevens heb je ook de keiharde schijn tegen dat je het in het 'computer & studio' gedeelte post. Als je werkelijk draait dan had je het allang gepost in het DJ gedeelte of zie ik dat verkeerd?

3 - Goed zo! De kwaliteit van klemtoon gebruik in plain text heb je zojuist ontdekt! Die is er amper tot niet. Onder het mom: 'Elke koe is een dier, maar niet elk dier is een koe' komt ook deze zin het beste uit de verf wanneer het correct staat beschreven. Plaats anders de vraag (als je niet overtuigd bent van jezelf) of wat je zegt klopt, scheelt ook hier weer verwarring.

Structureer je posts maar is een beetje, en niet eerst het 1 niet zeggen om vervolgens bij hoog en laag beweren het wel te hebben gezegd.

Laatste punt: Je rept constant over het woord: 'normaal'. Geef mij is de definitie van normaal, want ik kan je die niet geven?

Persoonlijk heb ik hier inderdaad de boel ook wel wat laten escaleren door heftige bewoordingen te gebruiken. Kevin, net zoals jij ben ik hier ook een forum gebruiker. En ik heb geen enkele intentie (of schaduw-functie) om personen met een vraag die mij hier niet aan staat weg te jagen. Sterker nog, ik besef uiteraard dat wellicht een potentieel talent zo niet zijn of haar kennis kan halen uit het Bax-forum. Alleen hopelijk begrijp je wel dat je topic van begin tot eind best wel een verwarrende indruk maakt waarbij meningen behoorlijk als feiten worden gepresenteerd en je (naar mijn gevoel) ook dingen keihard verdraait in je voordeel. Ik zal ook niet met iedereen vriendjes kunnen zijn of worden 100% waar, alleen ik probeer wel oprecht en eerlijk te zijn en dingen die mij tegen het been aan stoten ga ik vaak met behoorlijk wat gewicht tegen in. Merendeel van de baxxers weten wel wat voor kaliber ik ben en wat voor een uithalen ik soms heb. Nogmaals is dit niet persoonlijk, waarschijnlijk liggen onze karakters elkaar gewoon echt niet, en ja ik heb dan een hard time om mijn mond te houden en het te laten gaan als ik weet dat ik er iets aan kan doen. Kan ik tenminste tegen mijzelf zeggen dat ik mij best heb gedaan. Dat principe is het eigenlijk.

Comment

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook dacht dat je produceerde op je laptop. 9 van de 10 topics in het "Computer & studio" forum zijn gerelateerd aan het vak van de producer. Dus de link is snel gemaakt dat je produceert.

Daarbij geef je niet aan wat je precies doet met je Arturia 49. Het is niet ondenkbaar dat iemand dit product gebruikt voor produceerdoeleinden. Dus enige verwarring kan er inderdaad onstaan zijn bij mij en medeforummers.

Ik ben wel blij dat jij je antwoorden heb gevonden. En ik hoop niet dat je een weggejaagd gevoel hebt.;)

Comment

Originally posted by Firespace Recordings View Post
                        @Kevin, sorry dat ik het zo zeg... maar waar ben je in godsnaam mee bezig???

Eerst geef je ons de indruk dat je met je mini laptop produceert door o.a. foutieve termen te gebruiken in combinatie met producten die wel voornamelijk voor de studio bedoelt zijn. Vervolgens kom je op moment 12:02 vandaag aankakken dat je niet produceert met de mini laptop!!!

Zit je ons nu allemaal in de zeik te nemen of wat is je belang in deze compleet keiharde verwarring?

Op onwetendheid hoef je het wat mij betreft niet meer te gooien. Je vergooit onze tijd op deze manier hiermee. Wij geloven dat elke persoon die hier is of langskomt in eerste instantie oprecht en eerlijk is en bovenal serieus! Wij gaan ook met die insteek hierin, maar met situaties als deze draai je dat compleet de nek om en kan ik mij in de toekomst voorstellen dat wij niet meer reageren en dan krijgen we een stormvloed aan bumps en kicks van waarom er niet geantwoord wordt... logisch hmm?

Excuses voor de harde bewoordingen, echter kom ik dit te vaak tegen nowadays en ik vind dit gepruts zelfs nog beginner oneerbiedig te noemen...
                        Lees je eigen post nu eens grondig terug en verplaats je eens in de persoon in kwestie. Vind jij het normaal om zo behandeld te worden? Ik niet.

Je zou eens kunnen beginnen met vragen stellen in plaats van aannames doen en daar gelijk iemand op afschieten. Als er onduidelijkheden zijn dienen die verklaard en uitgelegd te worden en hoef je niet iemand in de haren te vliegen. Vanaf de post die ik hier zie gaat het mis en ik zie ook gelijk waarom.

Het gevolg? Iemand die zich aangevallen voelt (en ik zie ook zeker in waarom). Als ik fatsoenlijk een vraag stel en ik krijg de termen 'gepruts', 'waar ben je in godsnaam mee bezig' 'in de zeik nemen' en wat al nog niet meer naar m'n hoofd gesmeten hoeft het voor mij niet meer.

En dat is ook precies wat er nu veroorzaakt is. Iemand die niet meer terug wenst te komen op het forum vanwege een behandeling met zwaar negatieve insteek, die helemaal nergens voor nodig is.

Er zijn hier in het verleden al meer problemen mee geweest en ik blijf niet bezig. Account 2 weken op slot om eens goed te kijken naar je postgedrag, waar het escaleert en voor jezelf eens op een rij te zetten wat je er aan kunt doen om te voorkomen dat deze situatie nog eens voorkomt.

Jammer van je goede bedoelingen die naderhand naar voren komen, maar als je op deze manier je posts moet rechtzetten hoeft het voor mij niet. Dan moet je maar van tevoren goed bedenken wat je precies wilt zeggen en wat voor mogelijke consequenties dat precies heeft.

Iemand van het forum wegjagen (wat nu ook gebeurd is) gaat er bij mij absoluut niet in en moet ten alle tijde voorkomen worden. Ik heb vaak genoeg uitgelegd wat de Bax policy is op het gebied van posten, ik heb vaak genoeg verteld dat je met positieve insteek of anders niet post, noem het maar op.
                        Op basis van bovenstaande post kan ik ook besluiten om je volledige toegang te ontzeggen, maar dat doe ik niet. Na deze twee weken krijg je een laatste kans om je gedrag recht te zetten. Ga je nogmaals de mist in, dan is dat wat mij betreft de laatste keer. Laat dat even duidelijk zijn.

Comment

#1 staat er nergens dat ik produceer . de vraag die er staat ik draai de arturia 49 op mijn minilaptop OKÉ (draai is mischien raar gekozen laat ik zeggen ik heb mijn arturia 49 op mijn minilaptop aangesloten )

Hij kraakt en piept logisch want mijn minilaptop trekt dat niet
                          Staat nog steeds nergens dat ik produceer

#2 lees post 2 maar eens hebben ze het wel degelijk over een fantoom voeding voor een condensator microfoon terwijl ik het over de arturia 49 heb

#3 de term draaien had ik mischien niet moeten gebruiken maar hoe zeg je dan dat ie aangesloten zit op je laptop ............juist hij draait op mijn minilaptop

Ik vind kritiek echt niet erg maar hou het wel normaal ik heb het nooit over produceren op mijn minilaptop gehad de vraag luide wat ik aan het gekraakt en gepiep kon doen op mijn minilaptop waarop ik dacht dat het met geluidskaart van doen had maar gewoon mijn processor .
                          Vervolgens heb ik gezecht dat ik WEL produceer op mijn vaste pc .
                          Maar dat was heel de vraag niet

Maargoed kennelijk word er gelijk zo geantwoord dus was dit mijn laatste bezoek aan het forum

Thanx voor de normale antwoorden die ik wel kreeg

ik zit nog met een vraag, voor zover je daar nog antwoord op wil geven;)

waarom zou je de arturia software op een minilaptop naast je gewone produceerpc willen hebben, je hebt het immers toch al geintregreerd in je produceerpc?

verder ben ik van mening dat als je de asio4alldriver er op zou zetten en met buffergrote speelt dit nog best aan de praat kan krijgen

Comment

Working...
                          X