Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen en probleem numark N4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen en probleem numark N4

Hey daar mede muziekliefhebbers,

ik zal mezelf even voorstellen:-)
    Ben een jongen uit het zuiden van het land en ben sinds kort (erg) geïnteresseerd geraakt in het dj'en. Heb er al een lange tijd bewondering voor maar sinds een jaar ben ik bezig met controllers etc. Ben overigens 22-jaar. Mijn muziek voorkeur is tech-house, electro op dit moment. Verder luister ik allerlei soorten muziek.

Ik ben begonnen met een simpele numark controller waar geen geluidskaart in zat. Toen ik bij mezelf merkte dat ik dit toch erg leuk vind ben ik maar overgestapt op eentje waar meer functies op zit. Namelijk: de Numark N4!

Nou wat was ik er blij mee, tot dat het moment kwam dat ik alles moest installeren. Virtual DJ en Serato allebei geprobeerd maar er kwam geen geluid, een Asio4all bestand die gedownload moest worden en verder niks aan had, bij Serato gewoon een programma met enkel een wit beeld.

Nou heb ik Traktor pro 2v2.0.1. gedownload en ook een mapping, 2 zelfs. Ik heb geen idee hoe ik deze mapping in werking krijg in het programma. Wie zou me hierbij kunnen helpen? Mijn dank is zeer groot !!!

Ik neem aan dat je wel wat engels kan, ik heb dit van een forum gepikt:

How to set up Traktor Pro 2 with Numark N4 on Windows PC without snap, crackle & pop!
    The Numark N4 does NOT have any Numark ASIO drivers as standard and relies on either the DJ Software to pick up the USB controller during installation / setup of the software or allows Windows to install standard USB drivers (WASAPI)

This means that when installing just the Numark N4 with Traktor Pro 2 on to a Windows PC, one should use ASIO4ALL drivers as WASAPI is not recommended by both Native Instruments and Numark.

So from a clean installation the following has worked for me without any issues:

1. Install Traktor Pro
    2. Run through initial set up wizard in Traktor but do not select external controller as Numark N4 is not an option, other set up options in wizard will depend on users requirements, finish wizard.
    3. In Traktor settings IMPORT Numark's N4 .tsi file to provide controller mappings. (Download available from Numark N4 product page here: http://www.numark.com/product/n4)
    4. Close down Traktor.
    5. Connect Numark N4 to PC and allow windows to install device.
    6. Download and install ASIO4ALL driver (Link here: http://www.numark.com/product/n4)
    7. Open Traktor and open settings again and in Audio window select ASIO4ALL and not any other source.
    8. Once ASIO4ALL is selected choose ASIO4ALL 'Settings' and check on 'N4' and 'OUT' port but make sure that the 'IN' port is deselected (this was causing me issues, not sure why, also not needed)
    9. Go to Output settings on Traktor and under Master chose N1, N2 and under Monitor select N3, N4 (may require restart of Traktor to find all 4 ports)
    10. Now go to Controller settings and in the DEVICE drop down, ensure that the following Device maps are set to use N4 as the In-Port and Out-Port as seen below; N4 Decks A/B, N4 Decks C/D and N4 FX. If these are not set to the N4, the device will not function properly with Traktor.

System ready to go!

Good Luck

Comment

Bedankt voor je reactie dwdw1998 !! stel het op prijs !
      Zal er nu even mee bezig gaan aangezien ik gister avond er geen tijd meer voor had

Comment

Zo erg een noob ben ik, dat ik al mis ga bij het importen van de mapping.
        Er staat nergens IMPORT bij settings, waar zou ik het dan moeten 'importen'?
        Ik heb precies die map gedownload volgens de link die aangegeven staat

Comment

Als ik naar controller setup ga en import doe krijg ik dat mapje van de n4 mapping niet te zien dus dat is t denk ik ook niet?? iemand die me verder kan helpen??

Comment

Heb je het vanaf stap 1 gevolgt? Dus traktor gedeïnstalleert, en vervolgens opnieuw geinstalleerd, waarbij je de stappen hebt doorlopen? Los daarvan is het mogelijk om je bericht te bewerken. In plaats van een nieuw bericht te plaatsen, kan je je eerdere bericht dus aanvullen. Dat houd het allemaal wat overzichtelijker :) Nu lijkt het net alsof je op jezelf reageerd ;)

Comment

Bedankt voor de tip.

Ik heb het van de eerste tot de laatste stap gevolgd.

Nu is het me gelukt om de map te installeren maar lukt het me niet om de instellingen goed te krijgen. Ik krijg er dus maar geen geluid uit.

Het Asio4all gedeelte was lastig maar het is me volgens mij allemaal gelukt, ik krijg maar geen geluid via mn controller naar mn boxen :s

Bedankt voor je reactie;)
              Last edited by madeinbrasil; Tuesday-26-02-2013, 15:41.

Comment

Heb je asio4all als sound output geselecteerd? zoja, open asio4all anders even en kijk of er geen kruisje voor de numark n4 staat? Het wil ook wel eens helpen om geen enkel programma open te hebben en dan pas traktor te openen.

Comment

bij sound output moet ik toch gewoon n1, n2, n3 en n4 geselecteerd hebben? bij audio setup heb ik wel asio4all met alleen de n4 geselcteerd en geen in, alleen out. Dan zou het zo toch juist moeten zijn?

Comment

ja audio setup asio4all, per ongeluk verkeerd gezegd.
                    En als je asio4all opent staat er als het goed is bovenaan high definition audio device, die kun je uitzetten. Daaronder staat waarschijnlijk je numark n4, die moet natuurlijk aanstaan, zonder kruis erdoorheen, anders kun je even rechtsonderin op die moersleutel, zodat je de geadvanceerde opties krijgt, dan staat er ook een plusje bij je n4, daar kun je dan op klikken en even kijken of die aanstaan zonder kruis erdoorheen.

Comment

Ik zie nergens een kruis, dus ik ga ervan uit dat alles goed zit? Zou iemand me verder kunnen helpen?

Misschien dat het kan liggen aan andere instellingen? Bij audio set-up heb ik als Built-in soundcard Asio4All v2 en zie ik een oranje volume symbool boven aan traktor.

Navigeren en alles doet 't wel met de n4 alleen komt er dus geen geluid.
                      Last edited by madeinbrasil; Tuesday-26-02-2013, 22:22.

Comment

iemand nog enig idee wat het zou kunnen zijn? ik heb 'm aangesloten op een hp mini laptop trouwens. Misschien dat 't iets met de geluidskaart te maken kan hebben?

Comment

Heb je de usb kabel van de controller in de pc in een usb 3.0 zitten of usb 2.0? Want hij werkt niet met usb 3.0

Comment

mijn usb aansluiten is een 2.0

Comment

Oke, en al geprobeerd in een andere? of eventueel op een andere pc?

Comment

Working...
                              X