Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 studio boxen in 1 computer.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 studio boxen in 1 computer.

Ik weet niet of deze thread al bestaat, maar ik heb een vraag.
    Tot nu toe had ik de Behringer MS40 (http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html) in me studio staan, maar ik heb recent besloten om nog twee extra speakers te kopen, 2 KRK RP8 G2 boxen, (http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html)
    Ik wil ze alle 4 dus gebruiken, maar ik weet helemaal niet hoe, en welke kabels ik nodig heb (ik heb redelijk lange kabels nodig, niet minder dan 2 meter)

ik mis in je verhaaltje hoe je de behringers hebt aangesloten en hoeveel outputs je hebt op de pc....gaat dit via een extra geluidskaart of de standaard pc/laptop geluidskaart of gaat het via een mengtafel?

wil je ze alle 4 tegelijk gebruiken of kun je eventueel switchen tussen de 2 sets

Comment

Ik heb de Behringers direct aangesloten in me computer. Ik heb 6 outputs, een roze, groene, blauwe, grijze, oranje en zwarte.
      Ik wil het liefst ze alle 4 tegelijk gebruiken want Behringers hebben een goeie mid en high tones maar geen goeie low tones, terwijl KRK juist goeie low tones heeft.

Comment

uhm....ik denk dat je dan niet helemaal op de juiste manier bezig bent en zou ik zelf eerder een sub erbij zetten....maar goed jouw keuze

de 6 outputs waar je het over hebt zijn niet allemaal outputs: roze en blauw zijn een mic en line IN
        Groen heb je nu als het goed is aangesloten dit is Front speakers
        zwart is rear en grijs is center/lfe

je zou de zwarte output kunnen gebruiken en in je audiokaart instelling de output op 4 speakers out staat echter betwijfel ik of je dan het juiste geluid eruit krijgt aangezien je hem dan op een soortje suround-mode zet
        je kan ook een splitter nemen bijvoorbeeld 1 mini male-jack naar 2 female mini-jack(worden ook vaak gebruikt voor mp3-spelers) maar ik kan me niet voorstellen dat dit de kwaliteit van je audio ten goede komt

al met al heb je niet echt de ideale combi en betwijfel ik of het wel kan wat je wilt

Comment

Ik vind het een erg rare keuze om de speakers tegelijk aan te zetten. In studio's worden meerdere sets gebruikt als referentie van elkaar. Daar gaat het om het vergelijken.

Het lijkt mij dat als je ze tegelijk aan zet, dat het hele idee van monitoren teniet wordt gedaan.

Maar ik snap ook niet waarom je al gaat kijken naar 2 sets monitoren terwijl de rest van je set-up achterblijft. Ik zou dan eerst voor een fatsoenlijke geluidskaart/monitorcontroller kijken.

Als je zegt dat je laag mist. Kan meerdere redenen hebben. Je behringers hebben een 4,5 inch woofertje, dat is inderdaad niet zo groot. In grotere ruimtes zal je inderdaad wat laag kunnen missen. Het kan ook je ruimte zelf zijn. (zijn er op andere plekken in de ruimte wel veel lage tonen?)

Persoonlijk zou ik eerder monitoren met een iets grotere woofer hebben dan 2 kleinen met een sub.

Edit. Splitter zou ik niet gaan gebruiken, 9/10 lever je veel in op kwaliteit. Maar ook, hoe wil je met 1 output en 4 monitoren je stereobeeld goed krijgen?
          Last edited by LesterSuvon; Tuesday-26-02-2013, 18:12.

Comment

Ik denk dat ik voor of een monitor controller ga, of de Behringer op me Mac plaats dan (Ik gebruik Windows PC en Mac in me studio) en de KRK op me Windows dan zet.

Comment

Waarom neem je geen sub? Dan ben je van het probleem van te weinig bass af.
              Overigens (@LesterSuvon), als je nog in dit segment zit van monitors, lijkt mij niet dat het behandelen van je ruimte op welke manier dan ook veel zin heeft. Dan kan je beter een andere set monitors kopen. Een echte goede behandeling kost namelijk veel geld, is veel werk, en is deels permanent (denk aan panelen die je aan je muur ophangt, wil je dit niet permanent ben je 2 x zo veel kwijt).

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                Waarom neem je geen sub? Dan ben je van het probleem van te weinig bass af.
                Overigens (@LesterSuvon), als je nog in dit segment zit van monitors, lijkt mij niet dat het behandelen van je ruimte op welke manier dan ook veel zin heeft. Dan kan je beter een andere set monitors kopen. Een echte goede behandeling kost namelijk veel geld, is veel werk, en is deels permanent (denk aan panelen die je aan je muur ophangt, wil je dit niet permanent ben je 2 x zo veel kwijt).
                Ik geef ook niet aan dat hij zijn ruimte moet gaan behandelen. Ik geef alleen aan dat het een oorzaak kan zijn. En ja, eventueel kan er een verbetering optreden als je het een en het ander gaat verzetten. (zonder dat je op een professionele manier gaat kijken naar de akoestiek)

Overigens zou ik persoonlijk niet voor een sub kiezen. Maar voor monitoren met een iets grotere woofer. Rokit 6 of 8 lijkt me een goede keuze om mee te beginnen. (welke is een beetje afhankelijk van hoe groot de ruimte is)

En @DJMa5treat. Ik vind wel dat het behandelen van de ruimte te vaak word onderschat. Je ziet te vaak mensen met dikke Genelecs of Dynaudio's zonder geld vrij te maken voor een redelijk akoestische ruimte.

Comment

Working...
                X