Announcement

Collapse
No announcement yet.

audio interface

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• audio interface

hallo,

ik heb een budget van maxmax €170 voor een (2ehands) audio interface.

Heb al verschillende gezien,

- Focusrite Saffire Pro 14/24
    - Motu 828 MK2 (iets buiten de prijsklasse)
    - M-Audio Profire
    - M-Audio Fast Track Ultra 8R (ook iets buiten de prijsklasse)

wat lijkt jullie het beste, iemand nog andere suggesties.

eisen:
    - liefst usb, (heb het idee dat firewire al weer aan het verouderen is, en mijn pc heeft geen firewire -ansluiting, dus moet eerst n firewirekaart kopen:), maar ik kan het fout hebben dus corrigeer me wanneer nodig!)

- ongeveer 4 inputs (voor vocal-microfoon en synthesizers)

- kwaliteit :oops:

alvast bedankt,

coen

Helaas heb ik niet zo'n ervaring in dit segment. Maar ik hoor wel heel vaak dat je heel veel geluid krijgt voor je geld bij Focusrite.
    In jouw geval lijkt mij de voorversterking ook belangrijk. Ik meen dat Focusrite daar een behoorlijk goede naam in heeft.

Ik zou wel gaan voor USB als je geen mac bezitter bent. In dat geval kom je in de Scarlett serie uit van Focusrite. Voor 4 ingangen kom je wel boven je budget. Je kan ervoor kiezen om 2 ingangen te nemen en dat je dan een beetje flexibel moet zijn met je opnames. Maar dat kan jij beter inschatten dan ik.

ps. Over het feit dat firewire aan het verouderen is klopt ook wel. Thunderbolt is namelijk de opvolger van firewire.
    Last edited by LesterSuvon; Tuesday-05-03-2013, 01:25.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
      Helaas heb ik niet zo'n ervaring in dit segment. Maar ik hoor wel heel vaak dat je heel veel geluid krijgt voor je geld bij Focusrite.
      In jouw geval lijkt mij de voorversterking ook belangrijk. Ik meen dat Focusrite daar een behoorlijk goede naam in heeft.

Ik zou wel gaan voor USB als je geen mac bezitter bent. In dat geval kom je in de Scarlett serie uit van Focusrite. Voor 4 ingangen kom je wel boven je budget. Je kan ervoor kiezen om 2 ingangen te nemen en dat je dan een beetje flexibel moet zijn met je opnames. Maar dat kan jij beter inschatten dan ik.

ps. Over het feit dat firewire aan het verouderen is klopt ook wel. Thunderbolt is namelijk de opvolger van firewire.
      Ik maak house & hardstyle, dus zat zo eens te denken, wanneer gebruik ik nou 4 inputs tegelijkertijd? En anders kan ik altijd nog een mixer gebruiken om meer audiobronnen aan te sluiten denk ik toch? Mic/synth/drum etc> mixer > mixer mainout > line in audio interface? De audiobronnen gebruik ik sowieso niet tegelijkertijd.

Comment

Originally posted by Coentjeee View Post
        Ik maak house & hardstyle, dus zat zo eens te denken, wanneer gebruik ik nou 4 inputs tegelijkertijd? En anders kan ik altijd nog een mixer gebruiken om meer audiobronnen aan te sluiten denk ik toch? Mic/synth/drum etc> mixer > mixer mainout > line in audio interface? De audiobronnen gebruik ik sowieso niet tegelijkertijd.
        Juist. Niet meer dan je nodig hebt.
        Let wel! Bij gebruik van een mixer IS het dus ook gemixed en heb je dus geen aparte sporen van je audiobronnen. (En dus later "anders" mixen zit er dan niet in.)
        Verder voldoet zo'n beetje elke audio interface wel.
        Hooguit op letten of het fantoom voeding heeft (als je een condensator microfoon gebruikt) en eventueel soort ingangen heeft welke je nodig hebt.
        Hoofdtelefoon aansluiting kan ook handig zijn.
        Durf het bijna niet te plaatsen :) maar hier handig info:
        Last edited by BT-Studio; Tuesday-05-03-2013, 10:31.

Comment

Deze is erg goed:
          De Alva Nanoface USB audio interface is een handige 12-kanaals USB-interface. De Nanoface doet zijn naam eer aan. De behuizing is namelijk supercompact en vederlicht. Toch heeft u de nodige aansluitingen tot uw beschikking.

Alva is een partner van RME. Stabiele drivers, een goede kwaliteit en een lage latency...
          Erg belangrijk indien je veel met virtuele instrumenten werkt.
          meer info: http://www.alva-audio.de/nanoface/en_index.php

verder zijn inderdaad Focusrite interfaces erg goed voor hun geld. Alleen is de Saffire Pro 24 wel een firewire kaart.
          Kunt ook naar de scarlett varianten kijken.

Comment

okee, ik zat een te kijken naar de Focusrite Scarlett 8i6.
            4x IN en 4x OUT
            Betekent dat dan, dat als ik een microfoon bijv. aansluit op INPUT 1, dat het geluid dan uit OUTPUT 1 komt? en bij INPUT 2 uit OUTPUT 2 enz? Denk zelf van niet, maar meende het een keer ergens gelezen te hebben.

Comment

Haha nee zo werkt het niet. Ik denk dat het slim is om eens een keer goed in te lezen. Maar wanneer je ermee aan de slag gaat, zal ook veel duidelijk worden.

Ik zou alleen persoonlijk in jouw situatie voor een goedkopere versie gaan. De 2i2 of 2i4 bijvoorbeeld, daar heb je meer dan genoeg aan.

Comment

Oke, naja 2 inputs vind ik toch net iets te weinig.

DUS...
                4 Inputs lijkt me perfect.
                Sowieso USB, en max €200 (2ehands mag ook) Laat maar horen!

Comment

Originally posted by Coentjeee View Post
                  okee, ik zat een te kijken naar de Focusrite Scarlett 8i6.
                  4x IN en 4x OUT
                  Betekent dat dan, dat als ik een microfoon bijv. aansluit op INPUT 1, dat het geluid dan uit OUTPUT 1 komt? en bij INPUT 2 uit OUTPUT 2 enz? Denk zelf van niet, maar meende het een keer ergens gelezen te hebben.
                  Kan wel.
                  Tis maar net hoe je het instelt.
                  Je kunt ook in 1, 2, 3 en 4 op uit 1 laten uitgaan.
                  Er zit software bij waarin je zelf kunt regelen waar welke ingang waar uit moet komen. (Of niet) En welke uitgang van je DAW op welke uitgang moet komen.

Comment

mijn budget heb ik kunnen verhogen tot echt max max maximaal €250.
                    Kwam onder andere de Lexicon I-ONIX U22 en de M-audio Fast Track Ultra 8r tweedehands tegen.

Wat raden jullie aan?

eisen: USB, liefst met 19" rack systeem en minimaal 4 inputs

Comment

Tis maar hoeveel in en uitgangen je nodig hebt...
                      "eisen: USB, liefst met 19" rack systeem en minimaal 4 inputs"
                      Dan valt die Lexicon dus af...

Comment

Niet 19 inch, maar wel interessant om ook naar te kijken:

AKAI EIE Pro.

Heeft best wat unieke en handige features in zijn prijsklasse en is lekker compact (dus je kunt hem ook gewoon op je bureau plaatsen). Desnoods zet je hem ergens aan de kant en maak je zelf een 19 inch patchpaneeltje waar je de diverse inputs naartoe leidt.

Comment

Nee geen lexicon, dat is niks, ik heb een scarlet en die geeft een goede kwaliteit en tweedehands kom je ze niet tegen(de hele rode),want die zijn nog niet lang uit... En ze inderdaad bekend om hun preamps.....maar wat hij zegt, weet ik niet of dat kan, aangezien er aan paar in/ouputs aan elkaar verbonden zijn intern en wat ook leuk is is de presonus 44vsl

Comment

Originally posted by richardvreede35 View Post
                            ik heb een scarlet ...(de hele rode),.....maar wat hij zegt, weet ik niet of dat kan, aangezien er aan paar in/ouputs aan elkaar verbonden zijn intern en ...
                            Met de MixControl software kun je zelf bepalen welke ingang naar welke uitgang moet.

Comment

Working...
                            X