Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio beginnen

Hallo allemaal,

Ik wil graag een kleine studio aan huis beginnen, gewoon voor mezelf. Ik speel al jaren gitaar en keyboard maar ik heb nog nooit iets opgenomen dus ik heb geen idee wat ik allemaal nodig heb. Ik heb Reaper als Midi/Audio software, en een condensator microfoon met popstopper voor zang etc. Kan ik dit ook voor het opnemen van mijn gitaar gebruiken? En wat heb ik nog meer nodig??

Merci!

Setje studio monitoren zou goed zijn, of een goede koptelefoon.
    Een usb of midi draad voor je keyboard.
    En die gitaar laat ik aan iemand anders over :p

Comment

We worden een beetje in het diepe gegooid op deze manier. Het lijkt me slim dat je eerst jezelf wat meer erin gaat verdiepen zodat je precies weet wat je behoeften zijn. Ook een budget zou een stuk meer duidelijk maken.

Je kan ook een middagje gaan kijken in een studio en bekijken wat je zelf allemaal wilt en wat je ermee wilt gaan doen.

Maar goed, een betere studio heeft als basis natuurlijk de ruimte(s). Vooral voor opnames is een behandelde ruimte geen extreem overbodige luxe. (maar dat hangt natuurlijk ook af op wat voor niveau je een studio wilt gaan bouwen)

Dan krijg je uiteraard de computer waarop je Reaper zal gebruiken. Je geluid, monitoren dus. Een interface met in en uitgangen. En voor de rest zal je zelf moeten uitvogelen waar de behoeften liggen.

Ik kan wel zeggen 'koop die en die studiomixer', maar misschien heeft u daar helemaal niets aan.

Succes!

Comment

Working...
      X