Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten van Traktor S4 met laptop en versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansluiten van Traktor S4 met laptop en versterker

Goeiemiddag,

Ik ben een leek hierin en kan dus gerust wel wat info gebruiken. Na veel lezen en te vergelijken heb ik een Traktor S4 gekocht. Nu zou ik graag daarvoor een nieuwe laptop kopen. Welke zijn aanraders en wat niet?
    Daarnaast ben ik aan het kijken voor een versterker en boxen. Opnieuw wat is goed en betaalbaar? En klopt het dat als je monitoren koopt geen versterker nodig hebt?

Alvast bedankt voor jullie hulp en hopelijk staat mijn topic hier juist.

Wat een aanrader is is afhankelijk van twee dingen:
    Je budget
    Wat je er allemaal op doet.
    Als je de laptop enkel en alleen voor Traktor gebruikt, heb je heel wat minder nodig dan als je hem ook voor algemeen gebruik gebruikt. Er draaien dan namelijk niet allemaal programma's op de achtergrond die je RAM opslurpen.
    Hier ook, wat is je budget? En waar ga je het voor gebruiken? Op feesten? Zoja, hoe vaak? Elke speaker heeft een versterker nodig. Maar bij de ene speaker hoef je die er niet bij te kopen (actief heet dit), bij de ander wel (passief). Bij actieve speakers zijn de versterkers dus al ingebouwd. Een uitgebreider stuk staat hier:

Een monitor kan dan eigenlijk twee dingen zijn:
    Een speaker die een DJ naast zich heeft staan om te horen hoe het in de zaal klinkt
    Een speaker die in een studio wordt gebruikt, vanwege de natuurlijke weergave. Zo'n monitor zal je muziek niet "verkleuren", bijv. de bass net iets harder dan het eigenlijk is. Dit betekent dat, als je iets op een monitor goed klinkt, dan klinkt het overal goed.
    Tip dus voor de volgende keer, als je vragen hebt over welke apparatuur moet kopen, dan is het handiger om al direct een budget te zeggen, en waarvoor je het wil gebruiken. Scheelt weer wat tijd, voor alle betrokkenen ;)

Comment

Dank voor de snelle reactie. De laptop zou enkel voor het gebruik van Traktor en I tunes zijn. Het is enkel voor thuisgebruik. Budget valt moeilijk te zeggen aangezien ik er geen idee van heb wat het kost voor iets degelijks ;).

Comment

Voor thuisgebruik en als je er voor de rest geen troep op gaat zetten lijkt mij een laptopje met een i3 duo core en 4 gig ram meer dan voldoende. Hoeft dus niet duur te zijn!

En ik zou gewoon voor een lagere klasse studiomonitoren gaan. Hier speelt de "eerlijkheid" (is in mijn ogen een relatief begrip) wat minder, maar er komt vaak wel zeer goed geluid uit. Een tip is het dan om lekker een keer in Goes te gaan luisteren. Voorbeelden kunnen zijn deze of deze.

Comment

Dank u voor de info. Ik ga dan maar voor de KRK's. Ik heb er al vele goede commentaren over gevonden.

Comment

Working...
          X