Announcement

Collapse
No announcement yet.

MC-303 met Maschine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MC-303 met Maschine

Hallo,

Ik wil sounds uit mijn Roland MC-303 halen om dit in de software van Maschine te verwerken en te gebruiken. Ik heb de hardware Maschine al met midi-midi aangesloten naar de 303, maar als het mogelijk is moet er vast nog wel een instelling ergens aangepast worden. Als dit op een andere manier mogelijk is hoor ik het natuurlijk ook graag.

Over midi-midi kun je geen geluiden sturen. Dus die opstelling gaat niet werken.

Comment

daar was ik al bang voor, het kan alleen geluiden over en weer versturen van apparaat naar apparaat hè?..

Originally posted by Rick View Post
      Over midi-midi kun je geen geluiden sturen. Dus die opstelling gaat niet werken.

Comment

Originally posted by Loranzz View Post
        daar was ik al bang voor, het kan alleen geluiden over en weer versturen van apparaat naar apparaat hè?..
        nee, wat er over midi wordt gestuurd is een seintje van het ene apparaat dat het andere apparaat iets moet doen (bijv. een geluid afspelen). Alleen stuursignalen dus, geen geluiden.

Comment

Wat ik niet helemaal begrijp uit dit verhaal is of je nu de mc-303 wil aansturen vanuit de sequencer van maschine
          Of dat je de samples uit de mc-303 wil opnemen in de sampler van maschine

Het eerste kan ik me voorstellen. Het 2e niet echt aangezien je al een aanzienlijke library in maschine hebt en kale samples uit de mc-303 weinig toevoeging hebben

De mc-303 is een leuk bakje voor live gebruik en oorspronkelijk voor Dj's gemaakt

Ik heb hem vroeger zelf ook in mijn live setup gebruikt omdat er toen nog vrij weinig midi-controllers waren en je de MC voor weinig geld op de kop kon tikken

Comment

Working...
          X