Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies voor een laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies voor een laptop

Een tijdje terug heb ik de Gemini Firstmix I/O gekocht om eens te kijken of het digitaal mixen iets voor mij is. Nu heb ik een behoorlijk verouderde laptop en ben van plan op korte termijn een nieuwe aan te schaffen. Wat zijn vooral de punten waar ik op zou moeten letten? Het budget ligt rond de € 600. En hebben jullie advies van merken en types?

Verder zal ik hem gebruiken om thuis wat te mixen en eventueel later nog eens een andere digitale dj controller aanschaffen (maar wellicht schaf ik dan tegen die tijd wel een andere laptop aan dus dat is voor nu nog niet echt relevant).
    Alvast bedankt voor de adviezen.

Intel i7 processor, 8 a 16 gb aan ram geheugen. en zorg dat je genoeg usb poorten hebt.

Comment

Originally posted by dwdw1998 View Post
      Intel i7 processor, 8 a 16 gb aan ram geheugen. en zorg dat je genoeg usb poorten hebt.
      Bestel ik erg graag bij jou voor 600 euro

Doe nu eens normaal en niet zo bla bla bla en volledig nutteloos.

Je zou kunnen kijken voor een hp pro book. Deze heb je in veel versies en bedragen en zit ook vast wat voor jou tussen. Zijn voor het geld erg goede en betrouwbare apparaten

Comment

Hmmm valt inderdaad eigenlijk voortaan wel reuze mee.

Niet dat je voor een 600 euro al meteen klaar bent maar met een beetje meer ( wat extra opties die ik zelf fijn zou vinden ) kan je dus voortaan voor niet al teveel geld een vrij dikke laptop kopen.

Misschien me probook van een jaartje of 4 ook weer eens eek keer gaan vernieuwen :D

Dus excusses voor mijne lompheid hier heb ik me gewoon behoorlijk op verkeken. ( of ik kijk gewoon altijd op te dure site's dat kan ook )

Comment

Het wordt ook wel slim gedaan door fabrikanten. De specificaties waar "de consument" naar kijkt (cpu, ram, HD/ssd) worden zo goed mogelijk gemaakt tegen een zo laag mogelijke prijs. Op de andere aspecten van de computer wordt weer behoorlijk bezuinigd, maar hier kijkt de consument minder naar…dus het blijft verkopen.

Persoonlijk zou ik voor zo'n aankoop eerst een computer fysiek bekijken in een winkel. Even voelen en kijken hoe hij gebouwd is. Het liefst zou ik hem ook nog eens werkend willen zien zodat ik het scherm kan beoordelen. Als ik op deze manier kijk naar een laptop, ik durf mijn hand voor in het vuur te steken dat ik er 1 koop die "mindere" specificaties heeft voor dezelfde prijs.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
            Dus excusses voor mijne lompheid hier heb ik me gewoon behoorlijk op verkeken. ( of ik kijk gewoon altijd op te dure site's dat kan ook )
            Hahaha excusses aanvaardt.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
              Het wordt ook wel slim gedaan door fabrikanten. De specificaties waar "de consument" naar kijkt (cpu, ram, HD/ssd) worden zo goed mogelijk gemaakt tegen een zo laag mogelijke prijs. Op de andere aspecten van de computer wordt weer behoorlijk bezuinigd, maar hier kijkt de consument minder naar…dus het blijft verkopen.

Persoonlijk zou ik voor zo'n aankoop eerst een computer fysiek bekijken in een winkel. Even voelen en kijken hoe hij gebouwd is. Het liefst zou ik hem ook nog eens werkend willen zien zodat ik het scherm kan beoordelen. Als ik op deze manier kijk naar een laptop, ik durf mijn hand voor in het vuur te steken dat ik er 1 koop die "mindere" specificaties heeft voor dezelfde prijs.
              Dat kom ik inderdaad ook vaak tegen. Je ziet laptops met een behoorlijk werkgeheugen, mooie capaciteit harde schijf, snelle processor, goede videokaart (niet altijd), en dan is de behuizing van de laptop weer erg bagger of voelen dingen totaal niet fijn aan...

Comment

Tipje:
                Kijk ook even bij de HP Pavilion serie

Comment

a
                  Last edited by Sander Verhaeren; Saturday-11-04-2020, 17:07.

Comment

Allen bedankt voor de tips en informatie. Zelf zit ik nu aan deze te denken:

http://www.kieskeurig.nl/laptop/tosh...aties/1190120/

Is deze geschikt voor hetgeen waarvoor ik hem ga gebruiken? En wat is jullie mening over Toshiba?

Comment

Ken je niemand die studeert aan een hogeschool of universiteit? Zij kunnen vaak erg degelijke laptops (denk aan o.a. HP Elitebooks) kopen voor een zeer mooie prijs.

Comment

Als ik jou was zou ik lekker voor iets als dit gaan; https://leapp.nl/apple-macbook-24.html?sku=

Iets ouder, maar met garantie en superstabiel. Ik heb pas 1 keer mee gemaakt tijdens een klus dat mijn MacBook is blijven hangen met Traktor, echter lees ik dat dat met Windows veel vaker voorkomt.

Succes met je keuze!

Comment

Toshiba Satellite zijn echt huis- tuin en keukendoosjes. Leuk voor wat surfwerk maar daar houd het wel een beetje op tegenwoordig.
                          Geen grafische chip (naja... onboard koffiemolen), trage HDD (5400rpm) maar wel Windows 8... wordt helemaal niks.

Kijk eens naar de K series of nieuw XX series van Asus. Prima spul.

Tipje: pricewatch op tweakers.net, kun je makkelijk zoeken op specificaties.

Comment

Bedankt allen, ik kom beetje bij beetje verder maar het blijft heel lastig, zeker omdat ik totaal geen verstand van computers heb.

Als ik nu drie types opnoem, voor welke zouden jullie dan gaan:
                            Lenovo G580
                            http://www.kieskeurig.nl/laptop/leno...49721/#prijzen
                            Lenovo E530
                            http://www.kieskeurig.nl/laptop/leno...05763/#prijzen
                            HP Pro Book
                            http://www.kieskeurig.nl/laptop/hp/p...32787/#prijzen

Ik zal op korte termijn toch een beslissing moeten gaan nemen dus hoop dat jullie me nog een duwtje in de juiste richting kunnen geven.

Comment

Working...
                            X