Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig! storing op studio monitors met desktop computer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp nodig! storing op studio monitors met desktop computer

hallo.

ik heb recent een zelf een nieuwe computer gebouwd met onder andere studio gebruik en producen van muziek als doel. Ik had al reeds in mijn bezit een focusrite saffire 6 usb audio interface en 2 yamaha hs80m studio monitors. deze werken perfect met mijn macbook pro en geven glashelder geluid. aangesloten op mijn desktop pc daarentegen krijg een constante storing op mijn speakers die erger word naarmate ik video intensieve dingen doe als games spelen of zelfs gewoon snel met mijn muis beweeg. de storing zit enkel op de boxen, als ik een hoofdtelefoon op de audio interface aansluit zit het geluid wel goed. ik heb dit probleem al proberen op te lossen door geballanceerde kabels te kopen maar die maken weinig verschil. Misschien is dit probleem op te lossen met een ground loop isolator? of is er misschien iets in de pc dat niet juist zit? Het heeft volgens mij alleszins iets te maken met dat de pc en die monitors op het zelfde stroomnet zitten. heeft iemand op dit forum, misschien een moderator hier meer weet van? Ik zou de persoon die voor dit probleem een oplossing kent heel dankbaar zijn.

alvast bedankt als je dit gelezen hebt.
    Last edited by sikes; Thursday-23-05-2013, 16:15.

Hallo Sikes, Dit kunnen vervelende storingen zijn en soms moeilijk op te lossen.
    Hier enkele suggesties:
    Al eens een ander USB poort geprobeerd?
    Neem aan dat je de window saffire drivers gebruikt? En ook de asio instellingen (niet te kleine buffer) gebruikt?
    Je zou je balanced kabels kunnen aanpassen om groundloop te voor komen.
    Hier info.

Suc6

Comment

bedankt voor het antwoorden BT-studios. Ik heb al alle usb poorten getest merk er geen verschil tussen. verder gebruik ik inderdaad de saffire drivers (voor de mac weliswaar want ik gebruik mountain lion als systeem voor mijn pc). ik ga er van uit dat ik dus ook de asio instellingen van de saffire driver gebruik. misschien kan een andere asio driver die ik zelf kan aanpassen voor een oplossing zorgen? verder heb ik wat moeite om met mijn beperkte kennis van audio te begrijpen hoe het aanpassen van die gebalanceerde kabels juist werkt.

Comment

Ik neem even aan dat je gebalanceerde kabel gebruikt met aan beide uiteinden een XLR aansluiting. In dat geval kun je pen 1 (en eventueel massa) aan de speaker kant (mannetje) van de kabel los halen. (Dus alleen pen 2 en 3 aangesloten houden) Hierdoor zal een eventueel massa loop (Zie het maar als een antenne welke ontstaat omdat zowel de pc als de speaker geaard zijn en door de afscherming in de kabel rond wordt gemaakt.) Dit doet een ground loop isolator ook (maar dit is goedkoper :))

Comment

jammer genoeg zijn het jack kabels. ik denk dat ik dan toch maar zal investeren in een ground loop isolator, een 50 euro heb ik er wel voor over om mijn monitors helder te laten klinken. ik hoop dat het probleem zo wel kan opgelost worden.

Comment

Stereo jack mag ik hopen (anders zijn ze niet gebalanceerd) in dat gevan aan speaker kant shaft los halen. (Dus alleen punt en ring aangesloten)

Comment

ja het zijn stereo jack kabels. hoe bedoel je juist enkel punt en ring aangesloten? de kabels geven enkel geluid als ze volledig in de speakers steken.

Comment

Zij bedoelen door je kabelconnectoren uit elkaar te halen en wat aan de adercontacten te veranderen. Maar als je hier niet zoveel verstand van hebt kun je het beter laten zitten en voor een groundloop isolator gaan.

Comment

Working...
                X