Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio monitoren: Yamaha of Mackie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio monitoren: Yamaha of Mackie?

Hallo,

Ik wil studio monitoren kopen die zowel geschikt zijn om elektronische muziek te producen (electro-house, drum & bass) en om thuis op te draaien. Ze moeten dus tegelijk 'vol klinken', genoeg bass geven (DJ), maar het moet wel een realistisch geluid blijven (productie).

Yamaha (nieuwe HS reeks) en Mackie (mr MKII modellen) lijken mij beide te voldoen aan deze vereiste. Ik ga ze gebruiken in een kleine duplexruimte (beneden ca. 7m² en boven ca. 8 m²) waar ze boven zouden staan.
    Hoe groot moet de monitor dan best zijn (aantal inch van de woofer)?

Alvast bedankt.

ik heb er niet héél veel verstand van, maar wel een beetje.

Ik geloof dat 8'' voor producties in een redelijk 'normale' slaapkamer ruimte al bijna te veel is. Maar dat kan ook smaak zijn.

Comment

Mackie heeft enkel een MR5 MKII en een MR8 MKII. Heeft iemand een idee of de Yamaha HS 7 (6.5" woofer) voldoende is?
      En monitorisolatie zoals de Auralex MoPAD, wanneer heb je dat nodig?
      Last edited by m&m; Sunday-26-05-2013, 17:13.

Comment

Originally posted by m&m View Post
        Ze moeten dus tegelijk 'vol klinken', genoeg bass geven (DJ), maar het moet wel een realistisch geluid blijven (productie).
        Dat is het zelfde als: Ze moeten blauw en geel zijn. Tis het één of ander.
        MoPAD heb je niet "nodig" tenzij je problemen (resonantie) hebt. (Maar ze staan wel mooi...)

En hoeveel inch woofer? Je opmerking "genoeg bass geven" doet mij vermoeden, nooit groot genoeg. :) (Misschien is actieve fullrange meer iets voor je?)

Zou zeggen ga wat beluisteren en kies wat jij lekker vindt klinken.
        Last edited by BT-Studio; Sunday-26-05-2013, 18:48.

Comment

Buiten mijn vraag over de HS7 vroeg ik me ook af waar het verschil zit tussen de MR8 MK2 en de nieuwe HS8.

Comment

Hetzelfde verschil als het verschil tussen een audi en een bmw. Dat verschil merk je pas als je er in hebt gereden.

Met andere woorden, ga eens wat monitoren beluisteren voordat je ze koopt.

Comment

Working...
            X