Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke kabels voor Behringer DX2000USB DJ mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke kabels voor Behringer DX2000USB DJ mixer

Hoi Baxer's!

Ik wil een Behringer DX2000USB DJ mixer kopen maar weet niet welke kabels,
    dit is niet gediend om te dj'en maar voor te draaien op een radio online,
    Dus waar ik geen volume hoef te horen door me boxen maar door me hoofdtelefoon,
    Dus eigenlijk voor shoutcast en voor in me pc niet voor in versterker of boxen, etc.
    Dus ja Het is gewoon voor eigenlijk online te draaien, welke kabels heb ik daarvoor nodig?

Alvast bedankt

Wat ga je er zoal op aansluiten? Welke randapparatuur heb je al en moet gekoppeld worden?

Comment

Hmm ik heb nog niks gekocht maar als ik het ga kopen wil ik de kabels tegelijk bestellen,
      Devine PRO-USB1 condensator USB studiomicrofoon ( Deze maar daar heb je alleen usb voor nodig )
      Samson SR850 studio hoofdtelefoon ( Gewoon een kabel voor in de mixer )
      Dat is eigenlijk alles ik moet gewoon kabels dat de muziek van mijn laptop naar de mixer gaat en van mijn mixer terug naar de laptop,
      En dat het dan via Sam Broadcaster online gaat ( via de encorders )

Comment

De SR850 kun je direct op de mixer aansluiten, dat moet geen probleem opleveren.

Verder wordt het lastig om alles op je mixer aan te sluiten, want:
        - Je wilt waarschijnlijk je microfoon afzonderlijk kunnen bedienen qua volume met de mixer
        - je wilt waarschijnlijk je andere decks met de mixer kunnen bedienen.

Dus wellicht kun je hier nog iets meer over vertellen, qua wensen en/of eisen.

Comment

Okéé,
          Ik geen losse decks alleen mixer voor zo muziek te dempen als ik wat zeg dus alleen mixer microfoon & hoofdtelefoon,
          Ik doe het niet voor liedjees de mixer maar voor muziek overgang enzo,
          Daarom kies ik geen duurt Pioneer mixertje,
          Geen boxen & losse decks gewoon microfoontje & hoofdtelefoon erop aansluiten dat de mensen die luisteren mijn overgangen enzovoorts beter horen!

Comment

Dan ga je nog randapparatuur nodig hebben. Want het probleem is, je moet dan beide kanalen (2 stereo-outputs) naar je mixer gaan leiden. De enige manier om dat te kunnen doen, is door gebruik te maken van een externe geluidskaart. Zoals bijvoorbeeld de ESI Maya44+ USB interface.

Je gebruikt dan twee stereo uitgangen (1/2 en 3/4) om twee audiosignalen vanaf je laptop (je twee software-decks) naar de mixer te sturen. En daarnaast stuur je het hoofdsignaal weer naar je computer toe, zodat je dat kunt uitzenden.

De enige vraag is, heeft SAM Broadcaster al een ingebouwde microfoonfunctie of niet?

Comment

Ja, dat heeft die!

Comment

Okay, dan hoef je je microfoonsignaal dus niet door je mixer te laten gaan.

Comment

Kun je even de echte nemen opsommen en hoeveel?

Comment

Wat bedoel je precies?

Comment

Om het overzichtelijk en fijn te werken zou ik juist wel alles via de mixer laten lopen. Dus ook een microfoon aansluiten op je mixer. Dit werkt vele malen fijner en makkelijker dan dat je dit via de software gaat doen. Ook heb je dan over het algemeen een wat toffere input voor je microfoon dan dat je dit via de pc laat lopen.

Dus je decks doe je inderdaad via de maya geluidskaart naar je mixer toe en de master uit van je mixer laat je weer via je interface terug gaan naar de pc en de software en dus zo de online zender op.

Of er nu een set speakers direct aan hangt of er zit een pc tussen met een online radio en dan pas een setje speakers maakt natuurlijk eigenlijk niets uit. Dat wat uit de mixer komt gaat dan naar je zender toe. Met je mixer kan je dan je muziek volume en je microfoon volume bepalen. Ook kan je dan eenvoudig op je hoofdtelefoon die in de mixer zit iets of voor beluisteren of luisteren naar wat je de zender instuurt.

Comment

Of je elke kabel of ander ding dat ik nodig heb even kunt opnoemen zodat ik het makkelijk kan vinden voor het te bestellen,
                        En hoeveelheid,

Comment

Ook heb je dan over het algemeen een wat toffere input voor je microfoon dan dat je dit via de pc laat lopen.
                          Betreft een USB-microfoon Ronnie. ;)

Daarnaast heeft de DX2000 geen phantom powered microfooningangen, waardoor je dan nog een losse fantoomvoeding zou moeten gebruiken. Dat is niet direct wat ik een beginner aanraad.

Verder is het voor het microfoonsignaal een kwestie van 1x goed afstemmen en klaar. :) Weet niet of er een 'mute' knop in SAM Broadcaster zit aangezien ik die software niet ken, maar als dat er in zit ben je ook gelijk klaar.

@topicstarter,

De dingen die je nog nodig hebt zijn de;
                          1x ESI Maya44+
                          2x Procab CAB800 (om van de Maya naar je mixer-ingangen te gaan).
                          1x Innox IVA06 desktop microfoonstatief voor de microfoon

Verder werk je volledig via USB, want:
                          - De ESI Maya44+ werkt via USB
                          - De Devine Pro-USB1 werkt via USB
                          - De master-uitgang van de DX2000 werkt via USB.

Verder ligt het aan je opstelling wat je nog meer nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan stroomkabels, stekkerblokjes, kabelbinders etc.

Comment

Working...
                          X