Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bezig met nieuwe set bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bezig met nieuwe set bouwen

Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe set aan het bouwen, uit de volgende onderdelen:
    - Apple Mini 4G powerpc (2005)
    - Bpm rcp-1001 Controller (omgevormd naar USB)
    - Denon x-500 mengpaneel
    - Denon DN-D6000 dubbele cdspeler
    - externe harde schijf
    - (touchscreen) beeldscherm
    - USB hub
    - USB toetsenbord
    - USB muis

Nu kom ik de volgende problemen tegen:
    - Bpm controller heeft een R232 stekker en de pc USB dus moet R232 omgevormd worden naar USB. Nu heb ik zo'n omvormer gehaald, maar deze moet geïnstalleerd worden. Dit kan volgens mij niet want er zitten geen drivers voor Apple bij.
    - Apple heeft nog geen drivers voor een touchscreen beeldscherm, weet iemand wanneer deze komen?

Kan iemand mij helpen met een of beide problemen?

Je hebt nog een probleem.
    Bpm studio werkt niet goed ( zoals het hoort ) met een apple pc.

Tip koop gewoon een el cheapo computer bij de mediamarkt ( ja die hebben ook kleintjes ) of zelfs een goedkope laptop. Bpm studio draait al op een 256mb computer uit het stenentijd perk. Kost dus ook nog eens minder.

Het probleem zit hem namelijk in dat bpm studio windows gebasseerd is en het 2de probleem is dat de controller een enorm drama is om dit goed werkend te krijgen op een mac.

Wij hebben zelf ook een stand alone setje met daarin een beat 6 van jb-system met een simpele computer. Hier zit een rcp 2001 controller aan van bpm studio. Werkt top. Hebben de computer zo ingesteld dat deze automatisch opstart wanneer er spanning op gezet word. De settings van bpm studio staan zo dat deze opstart in exclusieve shell. Dus de gene die er mee moet werken kan nu alleen bpm studio gebruiken. Wil je het nog verder uitwerken kan je een aantal gebruikers in bpm studio aanmaken. Zo kan je dus een verhuur modus maken en een beheerder modus. Beide kan je toegang en functies wel en niet geven.

Comment

Hallo Ronny,

Dat is precies wat ik wil, wat je nu uitlegd.

Alleen ik hoopte dat het op een Mac kon omdat ikzelf Mac toch iets fijner/veiliger vind draaien, als platform. Dus is dit echt onmogelijk?

Comment

Met een controller gaat het nooit betrouwbaar werken.

Wij hebben 2 van deze setjes en hebben nog nooit ooit 1 probleem gehad. De geluidskaart zit er nu dan ook zelfs niet meer los aan maar hebben een mixer met usb ingang genomen.

Me maatje heeft een mac en is er mee bezig geweest en was echt op en top drama en hebben het met een controller nooit goed aan de gang gekregen. Alleen bpm kan je via een bootcamp nog wat ( nog steeds geen verstand van mac ) wel aan de gang krijgen.

Dat is ook het mooie aan ons zoals wij het noemen hufterproof setje. Je kan als huurder geen data base leeg gooien. Audio settings van de geluidskaart veranderen of mixer instellingen wijzigen. Alleen maar uit de data base nummers zoeken, playlist maken en deze afspelen. Verder niets. Sluit je bpm af dan sluit heel de pc af. ( bpm studio opstarten als exclusive shell in het optie menu van bpm studio ) Meer kan je als huurder dus niet. Niets wijzigen niets belangrijks verwijderen. Alleen stroom erop en het start automatisch bpm studio. Wachtwoord voor de administrator account en geen wachtwoord voor het verhuur account. Ze kunnen dus niet eens in je pc gaan snuffelen bij dingen waar jij niet wil dat ze aan komen ( of je muziek eraf jatten ) Alles is zeer eenvoudig dicht getimmerd en alleen met het administrator account weer te unlocken. Daar zet je een wachtwoord op en alles komt goed

Echt ding is al weer een jaar of 5 als verhuur setje een keer of 40 per jaar weg voor bbq familie de buurt weet ik veel wat allemaal nog meer ( bijna elke week wel iemand die het ding kan gebruiken ) en hebben nog nooit een probleem gehad dat het echt wat was ( 1x een scherm kapot doordat er wat opviel )

Zit een pctje in zoon kleintje van een euro of 350 en een externe schijf. Alle aansluitingen achterop gemaakt in een 19 din paneeltje dus stroom in. audio uit stroom uit usb extra tulp in microfoon in je kent het. 2 actieve db speakertjes erbij van ondertussen al weer een 10 jaar oud en 2 multikabels en klaar. Alles heeft een nummer even een a4tje in de folie gezet en iedereen kan het aansluiten.
        Last edited by ronennieshow; Wednesday-24-07-2013, 00:07.

Comment

Oké Ronny, hartstikke bedankt!

Mijn Apple mini gaat dus weer de deur uit en er komt een mooi all in one pc (touchscreen). Wel een model wat ik in kan bouwen, in een flightcase.

Daarnaast komt er nu bij mij een vraag naar boven. Waarom gebruik je een Jb Systems beat 6 USB ipv een Denon mixer (bijv. De x-500)?

Comment

De beat 6 is een behoorlijk degelijke en ook erg overzichtelijke mixer. Dus vrij hufterproof. Dit voor toch een redelijke prijs. ook heeft de beat 6 een USB aansluiting waardoor er geen externe geluidskaart meer nodig is. vandaar

Een touchscreen kan maar voor bpm studio heeft het in mijn ogen geen meerwaarden. Zeker niet als je een controller hebt. Bpm studio is dan niet al te touchscreen vriendelijk. Kan dus ook alleen maar fout gaan. Wij gebruiken zelfs geen draadloze muis of draadloos toetsenbord. Kan alleen maar fout gaan. Ons rackjes is echt op een kind van 3 moet het kunnen gemaakt.

Comment

Beat 6 USB wordt overigens niet meer gemaakt, is opgevolgd door de BPM 6 USB. Zelfde techniek en functies, alleen een ander kleurtje lak er op en wat andere LEDjes.

Is inderdaad een erg overzichtelijke en lekker eenvoudige mixer met alles er op en er aan qua basisfunctionaliteit. Echt een drive-in show achtige mixer die lekker groot is en waar je dus ook precies op vindt wat je nodig hebt.

In de meest optimale situatie maak je een rackje met 2x USB, 2x CD en 2x microfoon. Zo draaide ik er ook altijd mee en hij komt soms nog wel eens van pas. :)

Comment

Oke, bedankt Ronny en Rick. Maar ik heb nog wat vragen.

Wat zou dan het advies zijn qua mixer, als ik zo min mogelijk microfoons gebruik enzo.?
                Probeer het namelijk alleen te gebruiken voor BPM Studio, dubbele cdspeler en een mini-Jack (voor telefoon of mp3 speler).
                Met microfoons kan het ook alleen maar misgaan (mensen die ermee gaan lopen klooien bijvoorbeeld). En zo vaak worden ze niet gebruikt.

En wat voor pc zouden jullie pakken? Merk, type, of specificaties, zodat ikzelf naar pc kan gaan zoeken.

Comment

Dan zou ik nog steeds bij de BPM 6 USB blijven, omdat je dan 3 lijnkanalen overhoudt. :) Zelf een adapterkabeltje maken naar 3.5mm jack, voila. Heb je daar nog een apart kanaal voor ook.

Microfoon-input aan de bovenzijde van de mixer blijft dan gewoon vrij.

Qua PC zou ik kiezen voor een oude serverbak en die uitrusten met nieuwe componenten (tenzij je voor een leuke prijs een vlot model kunt scoren). Die dingen hebben vaak een erg robuuste behuizing. Wel zou ik het systeem uitrusten met een laptop-harddisk omdat die wat beter tegen schokken kunnen. Wel zo handig als je het systeem veel verhuurt.

Comment

Wat specificaties betreft zit je eigenlijk altijd wel goed met bpm-studio, dat draait al vanaf 256mb RAM prima geloof ik.
                    Een oude server zou leuk zijn inderdaad, wel even op de diepte letten want deze zijn vaak erg diep.

Comment

Ik ben toch voor een Jb systems beat 6 USB (dus het oude type) gegaan, omdat ik hier goedkoop aan kon komen.

Ik zou graag een qua pc een kant en klare pc kopen, dit omdat ikzelf niet zo'n goede computer expert ben. Dus bouwen is niet voor mij weg gelegd.

Comment

nu heb ik toch nog een JB Systems BPM USB gekocht.

Maar nu rest mij nog de vraag over de pc... Wie kan mij hierin helpen?

Comment

Kan iemand mij helpen met een pc uit te zoeken? Hij moet minimaal de volgende specificaties hebben voor BPM studio:
                          Om BPM Studio te gebruiken dient u pc te voldoen aan de volgende eisen:
                          • IBM PC met een Pentium-II Processor met min. 350Hz
                          • min. 64 MB ram geheugen (128 MB aanbevolen)
                          • min. 10 MB harde schijfruimte voor de installatie van BPM Studio
                          • min. 10 Gb harde schijfruimte voor de mp3’s
                          • SVGA video kaart met minimaal resolutie of 800 x 600 pixels
                          • 1x geluidskaart (2 stereo uitputs)
                          • 24 speed CD-ROM drive
                          • Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0, Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7

Maar ik wil eigenlijk ook al voorbereid zijn voor in de toekomst, zodat je misschien nog een andere nieuwe software kunt installeren of iets dergelijks.

Wat wil ik:
                          - meer ram geheugen. 2 GB?
                          - betere processor? I versie?
                          - ik heb zelf heb er liever 2 geluidskaarten in zitten (als dat kan), dit is om over te kunnen schakelen ALS er iets kapot zou gaan.
                          - zoveel mogelijk gb's. Minimaal 300.
                          - betere resolutie. Wat is het tegenwoordig 800 x 1200?
                          - Windows 7
                          - SSD voor de pc op te starten.

Graag hoor ik natuurlijk eventuele tips en/opmerkingen van jullie.

Alvast bedankt!
                          Last edited by DjRRRenetjuh; Wednesday-14-08-2013, 16:02.

Comment

Neem geen windows 7. 1 groot drama met bpm studio.

Neem windows 8. Werkt perfect en vanaf moment 1 geen enkel probleem

Verder. Zoek lekker een pc uit die je zelf fijn vind. Echt elke op dit moment verkopende pc in de winkel is al voldoende.

Of het nu een core duo is of een i3 of i7 het maakt echt geen ene moer uit voor bpm studio. Dit programma loopt nog bijna op een rekenamchientje van deze tijd.

Je hebt al een geluidskaart in je mixer zitten. Dus dat is al 1.
                            Als eventuele 2de zou je bijvoorbeeld een maya 44 kunnen nemen. Deze zou je dan met tulp weer met de mixer kunnen verbinden.

Comment

Hallo Ronny,

Maar als ik mensen om mij heen hoor is Windows 8 een grote ramp.

Dan heb ik nog een vraagje aan jou (Ronny): wat heb jij aan specificaties/apparatuur in je set zitten?

Comment

Working...
                              X