Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke studio monitor?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke studio monitor?

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een setje monitors voor in mijn kamer. Ik ga ze voornamelijk gebruiken bij het draaien van house. Ik ben nog niet heel veel aan het produceren maar ben van plan om dat wek te gaan doen nu maak alleen nog een beetje beats met mijn maschine. Ik heb rond de 300 euro.(is het verstandig om even door te sparen?)
    Ik zat te denken aan de behringer truth van 8 inch maar daar hoor ik ook een hoop negatieve reacties van. Ik heb er zelf niet veel verstand van dus ik hoop dat jullie me een paar monitors toe kunnen wijzen die ik dan bij bax kan gaan uitproberen.
    Last edited by Stefan1234; Wednesday-07-08-2013, 12:35.

In dat geval zou ik eens naar de M-Audio BX8 D2 gaan luisteren. Zeker als tegenhanger van de Behringer set. (Al heb ik die nooit naast elkaar gehoord, dus ben benieuwd naar de uitkomst. :))

Zelf heb ik de voorloper van de 5 inch versie in huis en die bevallen erg goed. Zijn qua prijs niet zo duur als een set KRK's (daar betaal je ook een stukje voor design, ligt er maar aan in hoeverre je dat belangrijk vindt :)), maar klinken erg netjes naar mijn mening. De 5 inch versie komt wat te kort in het laag (maar daar is het dan ook een 5 inch voor, dat is meer geschikt voor instrumentaal en vocalen), maar de 8 inch zal hier wat beter in presteren vanwege de grotere conusoppervlakte.

Verder zou ik adviseren om voor jezelf een minimum en maximum budget in te stellen. Dus wat wil je uitgeven als uiterste? Verder zou ik ook niet naar de high-end monitoren luisteren (of misschien niet als A/B test), aangezien je dan oneerlijk speelt en de klank van een goedkope monitor dan al snel een stuk minder vindt.

Comment

Pioneer monitors

Bedankt voor uw reactie.
      Als minimum en maximum denk ik tussen de 250 en de 400 euro. En ik heb nog een vraagje: wat denken jullie van de nieuwe pioneer monitors? zou dat meschien iets voor mij zijn? Ik vind ze er in ieder geval mooi uitzien.

Comment

Pioneer monitors?

.

Comment

Ze zijn nog maar net uit, dus niemand heeft nog de mogelijkheid gehad om ze te gaan beluisteren. Wel verwacht ik dat het een concurrent wordt voor monitoren in dezelfde prijsklasse, voornamelijk voor KRK's bekende RP-serie.

Je kunt ze pre-orderen (dus gewoon bestellen) en ze wanneer de eerste levering verwacht wordt thuis op je gemakje beluisteren. Je hebt bij ons namelijk een zichttermijn van 60 dagen. :)

Comment

Working...
          X