Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke software voor een beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke software voor een beginner

Hi folks,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is.

Ik heb een keyboard die ik middels een USB aan mijn PC geknoopt heb :p en wil me gaan storten in het electronisch muziek maken.
    Bladmuziek is voor mij niet geheel nieuw alleen de programmatuur wel.

Het zou mooi zijn als ik iets in kan spelen, al dan niet in de vorm van samples. Dingen zou kunnen plakken.
    Een bestaande song uit mekaar trekken, deze onder je toetsen leggen, etc.

Welk programma is te behappen voor een beginner zoals ik.
    Als dit bevalt dan komen er meerdere controlers bij maar dit is even waar ik mee begin.

Ik hoop dat ik duidelijk ben

Ableton live, fruity loops, cubase, en zo zijn er nog wel meer programma's

Download de demo's en kijk wat je het prettigst vind werken, ableton heeft een ingebouwde tutorialmodus die laat zien hou je bepaalde dingen kunt doen.

Comment

Reaper heeft een gratis eindeloze trail periode waarbij je alle functies kunt blijven gebruiken, die kan je ook eens uitproberen!

Comment

Bedankt voor de reactie.

Ik heb al eens Reason geprobeerd, echter die vind ik niet echt makkelijk. Reaper ken ik niet, maar ga het eens proberen.
        Thx..

Comment

Originally posted by wotnix View Post
          Bedankt voor de reactie.

Ik heb al eens Reason geprobeerd, echter die vind ik niet echt makkelijk. Reaper ken ik niet, maar ga het eens proberen.
          Thx..
          Reaper is niet wat ik zoek.

Ik ben me aan het verdiepen in Ableton. Je hebt er erg veel vieo tuturials voor.

Comment

Klopt....kijk ook eens op youtube, staat ook erg veel content. Heb daar zelf veel van opgestoken.

Comment

Originally posted by Bassline View Post
              Klopt....kijk ook eens op youtube, staat ook erg veel content. Heb daar zelf veel van opgestoken.
              Hoi Bass,

Ik heb gekozen voor Ableton.
              Via Lynda.com en Youtube kom je een heel eind :D

Comment

Working...
              X