Ja is een goed idee, maar hier moet je maar net tegen aanlopen. En voor een cd groothandel is het niet interessant om enkel maar 1 type cd te verkopen. Onder die loop pakketten versta je waarschijnlijk fruityloops en dergelijke?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wat is de beste producer software?
Collapse
X
-
ik zal er eens achter zoeken, apple heeft er d8 ik. Apple loops jam packet for garageband bv.
beetje als dit dus: http://www.soundproz.com/index.php?p=samplecds
Comment
-
Acid Pro is een mix programma (in de trend van cubase) met een hele hoop kanalen, waarmee je dus nummers of mixen kunt maken.
Wikipedia
Ik heb het programma hier ook op de computer staan en ik vindt het een zeer krachtig programma (en niet zo duur als cubase)
Ik heb enkele keren met cubase mogen spelen, en in combinatie met een goede pc is dat gewoon een beter programma, maar Acid PRO bevat praktisch alles wat je nodig hebt (VST, goede interface (heeft op sommige vlakken een beetje tijd nodig om aan te wennen.. maar toch), eigen Beatmatch software (mogelijkheid tot het behouden van toonhoogte), enz)
Misschien dat ik hier binnenkort wel een stukje over kan schrijven.. Maar eerst het stuk over iTunes nog maar eens wat aanvullen.. gezien het feit dat dit artikel nu niet (alleen) meer wordt gebruikt in het topic over het importeren naar mp3 ;)
Comment
-
Ik kan eigenlijk nog niet zo heel veel vertellen over deze paketten,
heb er alleen paar keer mee gespeeld.
Ga wel proberen om er wat vaker mee te kunnen werken zodat ik van DJ ook meer de producer kant op kan.
ALs ik wat verder ben en iets meer van deze programma's begrijp zal ik het hier neer zetten.
Comment
-
er is ook nog een programma dat op machines werkt het heet buzz machines.
ik vond het zelf nogal ingewikkeld, maar ik ben er zelf ook nog niet zo lang mee bezig.
het is gewoon gratis te downloaden en je kan er wel veel leuke dingen mee doen, zag ik bij een stel vrienden van me.
Comment
-
goede interface (heeft op sommige vlakken een beetje tijd nodig om aan te wennen.. maar toch
Ondertussen hebben we bij ons in de winkel een goede MAC staan die binnen afzienbare tijd gevulg zal worden met de meest gangbare pakketten om geheel vrijblijvend in combinatie met wat MIDI controllers uit te proberen. wordt vervolgd.
Comment
-
Ik ben enkele jaren geleden begonnen met Fruity Loops. Erg leuk om mee te beginnen (maar ook voor de gevorderden als Laidback Luke), maar ben toch een half jaar geleden overgestapt op Logic.
Dit omdat ik een nieuwe richting wilde inslaan. Wat je bij Fruity Loops vooral merkt (no offence ;) ) is dat iedereen dezelfde plugins gebruikt en daardoor iedereen dezelfde sounds heeft. Ook als je gaat samenwerken met wat grotere/professionelere producers is het een goede stap om over te stappen op iets professionelers als Cubase of Logic. De kwaliteit van de standaard effecten, compressie en VST's is echt stukken beter.
Mijn tracks klinken nu veel warmer, voller en helderder :)
Comment
-
Nou, Fruity Loops heeft echt wel een jaar geduurd. Maar dat kwam ook omdat ik geen kennis had van muziek, van plugins etc etc. Met Fruity Loops begon ik dus echt als leek, toen ik overstapte op Logic had ik al véél meer kennis over muziek produceren en alles wat erbij komt kijken.
Logic duurde dus zo'n maandje voordat ik het echt helemaal door had. Maar ik moet wel zeggen, er zitten ZOveel functies in dat ik natuurlijk ook niet alles weet. Maar muziek eruit krijgen is geen probleem :lol:
Comment
-
Ik ben nu al 3 jaar bezig met flstudio en ben er nog altijd zeer tevreden over hoor! je kunt op het net ook altijd wel goeie freeware effecten vinden.
Heb welleens gewerkt met ableton maar ben zo gewend aan de interface van fruity dat ik die toch echt fijner vind :P
ik zou zelf niet snel overstappen op een andere DAW, en dat iedereen dezelfde synths maakt oid is ook onzin :roll:
Comment
Comment