Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is de beste producer software?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Toch is het meestal wel te horen of iets van Fruity Loops of Reason komt, dit is op zich niet slecht, maar het valt soms wel op.

En wat je zegt klopt, niet iedereen maakt dezelfde synths, dit ligt volledig aan je eigen creativiteit, ervaring en het al dan niet hebben van een eigen stijl ;)

Comment

In principe maakt de Daw natuurlijkk niet veel uit, of je nou een Z3ta in Fl of cubase gebruikt dat maak niet uit, wat je met de standaardsynth doet in een Daw ligt natuurlijk aan je eigen creativiteit ;) (eigenlijk ligt het daar natuurlijk altijd aan)

Hier een synth, aan jullie de taak om te raden welke :P
      Oja, de kick valt steeds weg omdat die plugin een demo is ;)
      Download the latest 7-Zip for Windows 11. Free、fast、secure download. Easy installation, top compression. Your go-to 7zip solution

Comment

Vooral bij minder gevorderde producers of producers die al redelijk wat kunnen hoor je vaak de typische sound van een Nexus of een Vanguard. De standaard kicks uit Fruity Loops de standaard claps etc.

Het maakt inderdaad niet zoveel uit waarmee je je tracks maakt. Als het maar kwaliteit is, ik ga niet zeggen dat Fruity Loops slecht is....want dat is het helemaal niet! Maar wat ik wel vind is dat Fruity Loops standaard door elke beginnende "producer" wordt gebruikt en dat al die tracks op elkaar lijken.

Daarom heb ik gekozen voor Logic omdat de sounds die daarin zitten alleen te gebruiken zijn op een Apple. En Apple is niet de standaard en worden meestal alleen gekocht door wat meer gevorderde producers omdat ze kwaliteit en stabiliteit willen! Verder vond ik dingen zoals een vocal netjes knippen en in je track verwerken met Fruity echt Mission Impossible.

Persoonlijk vind ik Logic veel gaver dan Fruity en ik merk dat de kwaliteit van mijn tracks omhoog is geschoten door de overstap. Maar als iemand iets origineels uit Fruity kan krijgen heb ik daar echt respect voor :)

Comment

Dat is ook het verschil in het prijskaartje ;)

Als ik wat meer kwaliteit ga leveren met Fruity, dan zou ik ook een serieuze overweging willen maken voor Logic of Cubase.

Maar dat zou nu investeren in een leeg gat zijn.. Dus eerst nog maar iets oefenen..

Comment

Cubase en Fruity Loops schelen toch niet zoveel?

Comment

In cubase kan je met meer met wave-forms werken, dat is n fruity een beetje slecht geregeld.

Cubase is een programma wat meer op logic lijkt dan op fruity. Alledrie mooie programma's.

Comment

Originally posted by Fairlight View Post
                Hallo allemaal :D

ik werk ook met fruityloops en ben zelf het programma wezen uitvogelen.
                ik heb in het programma zelf op help geklikt en datg doorgelezen.
                nu weet ik hoe het programma werkt.
                simpel dus :D
                groeten John
                ik percies het zelfde doe het al 3 jaar (vanaf mijn 8e) :p

Comment

Heeft iemand hier al Garageband gezegd? Ideaal voor Apple-gebruikers die nog niet toe zijn aan logic pro.

Comment

Ik ken Garageband wel. Het is leuk omdat het gratis op Apple computers staat, als je toch serieus aan de slag wilt zou ik toch voor Logic gaan.

Garageband wordt ook veel gebruikt om even een "ruwe schets" te maken. Daarna kan je alles direct importeren in Logic Pro en daar alles uitwerken.

Comment

zelf gebruik ableton Live 7 en die werkt egt heel goed.
                      Kmaak zelf ng geen tracks maar het zit allemaal wel erg goed in mekaar;-)

Comment

Ben nu met Albleton 8 suite aan de gang (samen met de apc40, ik ben een echte diehard cubase gebruiker) moet zeggen dat dat programma mij wel bevalt. Maar ik blijf toch bij Cubase.

Comment

harware

Originally posted by Fairlight View Post
                          Hallo allemaal :D

ik werk ook met fruityloops en ben zelf het programma wezen uitvogelen.
                          ik heb in het programma zelf op help geklikt en datg doorgelezen.
                          nu weet ik hoe het programma werkt.
                          simpel dus :D
                          groeten John
                          kun je mij uitlegen hoe ik hardware kan koppelen aan fl, ik krijg het niet voor elkaar om dat werkend te krijgen

Comment

hoi , ik zou graag willen weten hoe ik hardware aan fruityloops koppel, krijg het niet voor elkaar om mijn keyboard e.d. te koppelen

Comment

Hoi,
                              Al is de vraag onduidelijk zal ik iets proberen.
                              Zorg dat je keyboard aangesloten en aan staat, en zorg dat eventueel drivers geinstalleerd zijn.
                              Start FL op en ga naar settings. (Options > Midi settings) of F10
                              Bij Midi selecteer je midi keyboard bij input en maak deze actieve.
                              Klaar.
                              Last edited by BT-Studio; Thursday-04-12-2014, 13:22.

Comment

er bestaat geen goeie software het is meer van wat werkt het best voor jou

Comment

Working...
                                X