Announcement

Collapse
No announcement yet.

Firewire aansluiten op computer zonder firewire

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Firewire aansluiten op computer zonder firewire

Beste allen,

Ik zit met een klein probleempje: ik ben in het bezit van een Yamaha motif xs8 en deze bezit de mogelijkheid om via firewire met een computer te connecten zodat je via 1 kabel midi-data (digitaal) en audio-data (analoog) kunt uitwisselen.
    Nu is het zo dat ik van deze functie gebruik wil gaan maken, alleen heb ik geen computer met een firewire aansluiting.
    Mijn laptop heeft ook geen uitbreidingsslot en over de zogenaamde 'firewire - usb' kabeltjes is niets dan ellende te vertellen.
    Nu is mijn vraag: is er toch een oplossing om te connecten via firewire.
    Is het misschien mogelijk om via een losse PC oid. waar een firewire kaart in zit contact te maken met mijn motif (dit moet lukken) en die pc dan met mijn laptop aan te sturen zodat het hele besturingssysteem op mijn laptop draait??

Misschien ben ik wel onbenullige dingen aan het voorstellen, maar af en toe brainstorm je wel eens wat.

Graag hoor ik van jullie of hier een oplossing voor is

André

Kan dit ook niet via usb?......midi moet sowieso kunnen lijkt mij

Comment

Audio interface met MIDI-inputs aan boord zou een uitkomst kunnen zijn. Dan kun je audio en MIDI apart uitsturen. Dat kan al met een Akai EIE.

Comment

Midi kan inderdaad via USB en dat is dan ook geen probleem.
        Maar het mooie van Firewire is dat je ook realtime audio kan transporteren.

In ieder geval bedankt voor het meedenken en als jullie nog wat te binnen schiet hoor ik het graag

Comment

Working...
        X