Announcement

Collapse
No announcement yet.

microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• microfoon

IK wil graag een studiomicrofoon maar ik weet niet wat voor een (usb of gewoon) want ik heb al een mengpaneel dus is het beter op een usb microfoon te kopen of een voor op het mengpaneel en dan nog een goede geluids kaart, en welke is goed voor mij (ik ga zang opnemen en praten voor Skype ENZ

Als je slechts 1 geluidsbron wilt opnemen zou een USB-microfoon ook al volstaan. Wat voor mengpaneel heb je al?

Comment

Power Dynamics PDM-S802 8-kanaals PA en studiomixer
      http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html

Comment

Ben je van plan om in de toekomst meer te gaan doen met opnames en er meer microfoons op aan te sluiten?

Comment

Dat denk ik wel

Comment

Okay. Er zijn enkele situaties/oplossingen die ik kan schetsen:

1. Je sluit momenteel de microfoon die je gaat aanschaffen aan op de Power Dynamics mixer. Die heeft al fantoomvoeding, dus dat is ideaal voor studiomicrofoons. De master-uitgang sluit je aan op een externe audio-interface, voorlopig. Nadeel is wel, wanneer je meerdere microfoons gaat gebruiken kun je ze in je software niet meer allemaal achteraf bewerken (omdat alle microfoons samen komen op de master output en dat is een simpel stereokanaal.
            2. Je maakt gebruik van bovenstaande oplossing, maar wanneer je toch meer wil bewerken qua microfoons schaf je een goede meerkanaals USB audio-interface aan. Dan kun je meer nabewerking doen in je software.
            3. Je gebruikt de mixer niet, maar gaat gelijk voor een losse studiomicrofoon en een goede audio-interface.
            4. Je gebruikt de mixer niet, maar gaat gelijk voor een losse studiomicrofoon en een simpele audio-interface waar je voorlopig mee vooruit kunt. Die kun je later altijd nog vervangen voor een meerkanaals exemplaar.

Ik denk zelf dat je aan optie 3 het meeste hebt, omdat je dan ook al gelijk een goede audio-interface hebt die de geluidskwaliteit waarborgt.

Comment

noem er is een paar op wat ik nodig ben bij 3 niet te duur +/- 225

Comment

Wat bedoel je precies?

Comment

Je had ja zo'n rijtje opgenoemd met nummers ik wil dat van 3 doen alleen wat moet ik daarvoor kopen en welke

Comment

Met een Devine BM-600, een Innox IVA06, een Akai EIE en een CAB901 kabel kom je sowieso al een eind.

Comment

Die 2e link kan ik niet openen. Persoonlijk zou ik liever voor een goede meerkanaals audio interface gaan, omdat je anders weer tegen hetzelfde probleem aan gaat lopen, namelijk dat je maar 1 stereo-spoor hebt om je opname mee te maken. Nabewerken kan dan dus niet.

Comment

Originally posted by yoje4li View Post
                        IK wil graag een studiomicrofoon maar ik weet niet wat voor een (usb of gewoon) want ik heb al een mengpaneel dus is het beter op een usb microfoon te kopen of een voor op het mengpaneel en dan nog een goede geluids kaart, en welke is goed voor mij (ik ga zang opnemen en praten voor Skype ENZ
                        Beste Yoje4li,

Als we het over een USB-microfoon hebben is de Beringer C-1 studio/condensatormicrofoon het best en voordeligst!
                        Plug an play, en het werkt!

Comment

Ja, maar niet wanneer je in de toekomst met meerdere microfoons tegelijk wilt opnemen. Dat werd in het topic al duidelijk gemaakt.

Comment

kan je anders ook een mengpaneel kopen op usb met behringer microfoon (b-1)

Comment

Working...
                            X