Announcement

Collapse
No announcement yet.

microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat is niet praktisch.

Comment

kan je ook een microfoon met USB waar je later een XLR kabel kan aansluiten

Comment

Nee, dat kan niet.

Comment

weet jij anders een paar goede (goedkope) externe geluidskaarten

Comment

Dat is de Tascam US 122, die op beide kanalen phantom power levert.

Maar dan zou ik zelf liever geld bijleggen voor de AKAI EIE die ik al eerder aangaf, dan heb je vier gebalanceerde inputs waar je diverse signalen op kunt aansluiten, analoge VU meters, inserts op alle inputs, afzonderlijke headphone output, ingebouwde USB-hub, noem het maar op. Iets waar je in de toekomst veel gemak van zult hebben. Dan heb je voor een zeer nette prijs een prima interface.

Comment

alleen welke kabels ben je nodig en hoe sluit je het aan

Comment

Dat ligt helemaal aan de spullen die je van plan bent aan te schaffen.

Comment

ik wil deze dingen kopen:
                  - http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html
                  - http://www.bax-shop.nl/condensator-s...t-details.html

en nog een popfilter ENZ

Comment

De C01 is leuk, maar ik zou persoonlijk de Devine BM-600 microfoon verkiezen. Die heeft net wat meer mogelijkheden (low-cut functie, erg handig voor vocale toepassing) en wordt gelijk met een passende shockmount geleverd, waardoor veel bijgeluiden voorkomen worden. En is door een reviewer al vergeleken met een Neumann U87.

Wat je dan nog nodig hebt is een statiefje zoals de Innox IVA06 en een goede kabel zoals de Procab CAB901.
                    Popfiltertje er bij: Devine SPS 100.

Qua software kun je bijvoorbeeld de gratis opnamesoftware Audacity downloaden.

Dan heb je al een erg leuke basis-set.

Comment

alleen waar moet ik die XLR kabel indoen, want ik ga GEEN mengpaneel gebruiken

Comment

In de audio-interface. Aan de voorzijde van de EIE kun je die inprikken.

Comment

dus dat rijtje met 4 zulke dingen? Maar je hebt toch geen fantoom voeding nodig

Comment

De BM-600 heeft fantoomvoeding nodig, maar dat kan je inschakelen per twee inputs op de EIE.

Voor kanaal 1-2 en 3-4 kun je de fantoomvoeding apart inschakelen via een schakelaar.

Comment

Working...
                            X