Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virtual DJ inladen tracks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Virtual DJ inladen tracks

Hallo iedereen,
    Sinds kort heb ik de Pioneer DDJ Ergo met de Virtual DJ LE versie. De mixer bevalt mij enorm, goed en heel stevig. Alleen heb ik een probleem... Als ik een track wil inladen duurt dat enorm lang. Heeft iemand hier een oplossing voor?
    Alvast bedankt!
    Groetjes, Youri

Heb je de hele muziekcollectie al eens geanalyseerd op BPM? Dan is dit al gedaan, en hoeft de BPM niet pas berekend te worden bij het inladen.

Comment

Dat is het in iedergeval niet. Mijn CPU is wel erg hoog, misschien komt het daardoor? Zo ja, hoe kan ik dit lager krijgen?

Comment

Om je cpu lager te krijgen.

Alles uit zetten wat je niet nodig hebt tijdens het draaien. Dus echt alles behalve je software waar je mee draait. Geen internet en andere onzin of wat dan ook. Alleen maar je virtual dj. Zelfs de niet nodige programma's die je in de achtergrond hebt draaien zoveel mogelijk uit laten.

Helpt dit niet voldoende dan zal je een snellere pc / laptop nodig hebben. Dan is het waarschijnlijk een verouderde pc.

Comment

Oke bedankt voor de reactie! Dan heb ik dus een nieuwe laptop nodig.
          Alleen heb ik nu nog een vraagje. Ik ga waarschijnlijk producen met rappers/zagers etc. En dan heb ik een microfoon nodig, ik denk een studio microfoon. Wat is een goede microfoon? Budget: 150,-

Comment

Dat zou ik even in een ander topic behandelen.

Comment

Bij het inladen van tracks, en het berekenen van je BPM gebruikt je pc inderdaad flink wat van je CPU geheugen. Dit kan je dus reduceren door je complete muziekcollectie op voorhand al op BPM te laten analyseren door VDJ. Dit kost wel wat tijd, maar je hebt er veel profijt van.

Verder: VDJ geeft de volgende systeemeisen aan als "aanbevolen" systeem eisen:
              Intel® Core™ 2 or AMD Athlon™ X2
              Microsoft® Windows 7 Professional (or newer)
              1280x1024 resolution (or higher)
              Multi-channel DirectX compatible soundcard
              1024MB RAM
              200MB free on the hard drive

Voldoet jou PC hier aan? Zo niet, dan is het inderdaad het overwegen waard om een nieuwe laptop aan te schaffen. Maar wellicht is mijn BPM tip al een verbetering.
              Ik weet ook niet hoe goed je engels is, maar misschien dat je hier meer informatie kunt vinden: tips op VDJ site.

Comment

Working...
              X