Announcement

Collapse
No announcement yet.

American Audio 14 MXR ASIO Configuration

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American Audio 14 MXR ASIO Configuration

Beste forumers van Bax-Shop,

Heb recent bij bax de 14 MXR mixer mee genomen en wilde deze graag met VDJ gebruiken.

De Asio driver en soundcard ondersteuning werkt echter nog niet naar behoren.

De midi functies doen het prima, maar ik krijg geen output uit de hoofdtelefoon aansluiting en richting mijn analoge set boxen.
    Naar dit wel gewenst is, Vraag ik mij af of een van jullie hier ervaring mee heeft en inmiddels een oplossing heeft gevonden.

American Audio weet zelf ook nog niet hoe het zit.
    Druk over en weer aan het mailen maar nog steeds geen oplossing gevonden.

Ik gebruik de midi controller met 2 radius 3000 spelers op midi functie.

M.v.g.

Wes.

Hoe heb je de set precies aangesloten staan?
    Is het niet zo dat je vanaf je radius 3000 speler gewoon nog met een tulp stekker naar de 14 MXR moet, en dat deze op dat gebied net zoals een analoge mixer werkt, behalve dat deze midi aansturing heeft (oftewel: het aansturen van allerlei knopjes en effectjes in VDJ).
    Correct me if i'm wrong, maar ik weet niet beter als dat het zo zou moeten werken.
    Of zie je nu wel signaal binnen komen op je mixer zoals het nu staat aangesloten?

Comment

De radius 3000 staan analoog op de mixer en via midi staan zowel de mixer als de 2 spelers ook usb doorgeschakelt naar mijn notebook.
      De analoog mixer doet het prima, enkel de bpm count op de spelers geeft wat problemen. (ook na firmware update)
      De aansturing van de software verloopt goed.
      Enkel wil ik ook dat de output van mijn notebook via een digitaal signaal (ASIO) naar mijn mixer gaat en er dan via de tulp uitgang uitkomt.
      Hoe doe ik dit?

Nu krijg ik namelijk enkel analoog signaal op mijn headphone out en master out op de mixer.
      Nu is het de bedoeling dat de sound van de notebook ook door die uitgangen gaat.
      Volgens de manual moet dit kunnen, echter krijg ik het niet voor elkaar.

Comment

Je kunt even contact opnemen met onze helpdesk, maar als American Audio het zelf al niet weet...

Comment

Rick, Ze geven wel aan dat het zou moeten werken.
          Ze geven ook aan dat ik nog geen contact met jullie helpdesk mag opnemen tot zijzelf met een passende oplossing zijn gekomen.

De mixer is geleverd zonder VDJ en Manual en cd's.

Hierop is al een oplossing geboden maar ik blijf emmeren met die asio settings.
          Ik weet haast wel zeker dat het daarmee te maken moet hebben.

Comment

Zijn er ASIO drivers voor deze mixer bij geleverd?
            Instellingen in VDJ wel goed staan?
            punt 5 op pagina 11

Comment

Nee, De ASIO Driver is geleverd via het installatie pakket van VDJ LE op de website van American Audio.
              Ik heb exact gedaan wat in de manual staat die heb ik hier ook via het web uitgeprint voor mij liggen.

//Toevoeging: Hij zeurt telkens dat de asio driver te weinig channels heeft??
              Last edited by Djwessie; Thursday-14-11-2013, 16:53.

Comment

Wie zeurt? :)
                Een screenshot zegt soms meer dan 1000 woorden.

Comment

Iemand enig idee?

Comment

Waar zeurt die dan? (Ik zou om te beginnen de buffer lengte iets langer zetten.)

Comment

Oke,

Ik krijg geen geluid uit de headphone channels.

Als ik dan de soundcard op asio zelf klik krijg ik de melding u asio driver heeft te weinig kanalen.

in een normaal windows error scherm.

Ik krijg wat ik ook probeer nog altijd geen geluid door de versterker of hoofd telefoon ingang.
                      Alle kanalen geprobeerd.

Comment

Originally posted by Djwessie View Post
                        Als ik dan de soundcard op asio zelf klik krijg ik de melding u asio driver heeft te weinig kanalen.
                        Screendump? :cool:
                        (Welke "soundcard"?)

Comment

Comment

Welke selectieopties heb je bij output? Volgens mij staat hij nu namelijk standaard ingesteld, en betekend dat dus dat je de standaard geluidskaart in je computer gebruikt.

Comment

En als je de outputs hierop zet?
                              bax01.jpg
                              Last edited by BT-Studio; Thursday-14-11-2013, 21:37.

Comment

Working...
                              X