Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio inrichten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio inrichten

Dag iedereen

Ik ben nu al een tijdje aan het producen, maar doe dit nu enkel via pc.
    Ik zou graag een kleine studio inrichten maar weet niet wat ik daar precies voor nodig hebt...
    Ik zou graag ook een keyboard kopen om te gebruiken met mijn software (ableton).
    Monitors heb ik al...

En nog een klein vraagje voor de kenners: hoe maak je een goede bas voor een track (zoams bij animals, project T, progressive house)

Alvast bedankt!

Hallo DjMeher
    Originally posted by DjMeher View Post
    ...... maar weet niet wat ik daar precies voor nodig hebt...
    Dan mis je het niet en heb je het ook niet nodig. :)
    Nee echt! Je noemt een keyboard dus daar heb je waarschijnlijk wel behoefte aan. Prima.
    Maar alsjeblieft geen dingen verzinnen omdat "dat in een studio hoort".
    Leesvoer: Gulden regel homerecording

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Hallo DjMeher

Dan mis je het niet en heb je het ook niet nodig. :)
      Nee echt! Je noemt een keyboard dus daar heb je waarschijnlijk wel behoefte aan. Prima.
      Maar alsjeblieft geen dingen verzinnen omdat "dat in een studio hoort".
      Leesvoer: Gulden regel homerecording
      Dus ik heb geen geluidskaart of dergelijke nodig?

Comment

Dus ik heb geen geluidskaart of dergelijke nodig?
        Wat jij "nodig" hebt bepaal jij. :)
        Ik ben nu al een tijdje aan het producen, maar doe dit nu enkel via pc.
        Blijkbaar heb je je al een tijdje met de geluidskaart die nu in je PC zit gered.
        Kan zijn dat je nu aan wat anders toe bent maar dat bepaal jij...

Maar misschien wil iemand hier wel een geweldige opsomming van allerlei "speelgoed" geven waarin jij mag investeren zodat je pas daarna "echt" kan gaan produceren.
        Ik geloof liever in jou talent om ook iets moois te maken zonder al die afleiding.
        Niet gezegd dat er niks is (die keyboard bijvoorbeeld) welke het leven makkelijker maakt.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Wat jij "nodig" hebt bepaal jij. :)

Blijkbaar heb je je al een tijdje met de geluidskaart die nu in je PC zit gered.
          Kan zijn dat je nu aan wat anders toe bent maar dat bepaal jij...

Maar misschien wil iemand hier wel een geweldige opsomming van allerlei "speelgoed" geven waarin jij mag investeren zodat je pas daarna "echt" kan gaan produceren.
          Ik geloof liever in jou talent om ook iets moois te maken zonder al die afleiding.
          Niet gezegd dat er niks is (die keyboard bijvoorbeeld) welke het leven makkelijker maakt.
          Bedankt! Voorlopig zal ik dus enkel een keyboard aanschaffen
          Maar waarvoor dient een externe geluidskaart eigenlijk? Want ik zie die in veel studio's staan maar aangezien u zegt dat dit niet noodzakelijk is, vraag ik mij af waarom de meerderheid er toch eentje heeft

Comment

Maar waarvoor dient een externe geluidskaart eigenlijk? Want ik zie die in veel studio's staan maar aangezien u zegt dat dit niet noodzakelijk is, vraag ik mij af waarom de meerderheid er toch eentje heeft
            Omdat de audiokwaliteit die uit een dedicated geluidskaart komt (kan ook een PCI(e) insteek zijn trouwens) vele malen beter is dan die van een onboard geluidskaartje op een moederbord van je PC of laptop.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
              Omdat de audiokwaliteit die uit een dedicated geluidskaart komt (kan ook een PCI(e) insteek zijn trouwens) vele malen beter is dan die van een onboard geluidskaartje op een moederbord van je PC of laptop.
              Ik kan me bijna niet voorstellen dat een beginnend/licht gevorderd producer om die exacte reden een geluidskaart nodig heeft. Buiten een goed (monitor)systeem zal je ook een getraind gehoor moeten hebben om "last" te hebben van onboard geluidskwaliteit. Daarentegen kan ik me wel voorstellen dat de TS er bijvoorbeeld een microfoon aan wil hangen of latency problemen op te lossen met je midi keyboard.

Comment

Bedankt! Voorlopig zal ik dus enkel een keyboard aanschaffen
                Blijf je dat afvragen. :) De meerderheid heeft het ook niet nodig maar heeft er één omdat de rest er ook één heeft. ;)
                En wat LesterSuvon zegt zijn de juiste redenen volgens mij. Aansluit mogelijkheden (uit behoefte) of performance (bij problemen).

Maar doe jezelf een plezier en lees dit even. Gulden regel homerecording

Comment

Externe audio-interface zorgt voor een hoop extra dynamiek en een veel betere audiokwaliteit ten opzichte van een onboard geluidskaart. Zeker in de klasse 100-150 euro heb je behoorlijk wat verschil. Daarbij heb je bij de meeste interfaces ook diverse inputs om externe bronnen op te kunnen nemen, plus als je het goed bekijkt gebalanceerde outputs naar je luidsprekers of monitoren.

Comment

Bedankt iedereen!
                    Ik denk dat ik voorlopig enkel een keyboard zal kopen.
                    Ik vind de geluidskwaliteit nu al goed genoeg en produce enkel via pc dus heb geen nood aan extra inputs om externe bronnen op te nemen...

Comment

Voor wat betreft de bass, je bedoelt vast de drums ?
                      Ik gebruik daarvoor FL Studio 11 Producer Edition. Met dit programma maak ik alle drums en hihats enzo.
                      Vervolgens maak ik de melodie met de Korg M1 software die ik gratis bij mij Korg nanoKEY2 kreeg.
                      En ik schroef alles in elkaar met nog weer andere software :P

Comment

Working...
                      X