Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer C-1 Studio condensatormicrofoon aansluiten op de computer.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer C-1 Studio condensatormicrofoon aansluiten op de computer.

Hoi!

Ik wel graag de Behringer C-1 Studio condensatormicrofoon aansluiten op de computer?
    Maar ik wil dat doen met een statief DAP broadcasting microfoon statief, moet ik iets erbij kopen.
    Want ik denk niet dat die gewoon in de pc kan stoppen.
    Weten jullie misschien wat.
    Zou echt heel handig zijn!

Alvast bedankt,
    Vriendelijke groet!
    ~Dean.

Wat wil je er precies mee gaan doen? Want misschien is een USB studiomicrofoon dan juist een stuk makkelijker. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Wat wil je er precies mee gaan doen? Want misschien is een USB studiomicrofoon dan juist een stuk makkelijker. :)
      Eeehm, ik wil graag op youtube beginnen maar wil een statief waarmee ik dan makkelijk heen en waar mee kan bewegen.
      Daarom dacht ik met een broadcaster statief is het wat makkelijker om hem in te steken, maar dan zat ik vast met hoe ik het in me pc kon steken.

Comment

Hoi, ejhhm, ik heb nu dezelfde mic gevonden met usb. Ik gebruik dan een usb verleng kabel waarmee ik nog het statief kan gebruiken en de kabel er rond kan doen.
        Ik vraag me nu af of ik de mic in dit statief krijg genaamd: DAP broadcasting microfoon statief. Weet u misschien of dat mogelijk is met de DAP broadcasting microfoon statief?

Comment

Ja, er zit een microfoonclip bij de C1U, die kun je eenvoudig in de pin van het broadcasting statief draaien. Maar, houd er wel rekening mee dat trillingen e.d. wel kunnen terugkomen in je geluid, aangezien je die arm moet monteren aan je bureau of tafel. En de C1U heeft geen shockmount.

Voor een kleine meerprijs heb je ook een Devine Pro-USB1. Die heeft wel een meegeleverde shockmount, zodat trillingen en bijgeluiden al grotendeels voorkomen worden. De meegeleverde kabel is ook best lang, dus je hebt kans dat je bij die microfoon dan geen USB-verlengkabel nodig hebt.

Comment

Ok, heel erg bedankt! Maar het is dus mogelijk om de kabel door het statief heen te krijgen? En ik zou graag een microfoon willen waar ik redelijk dicht tegen kan zitten? Is dat ook mogelijk bij de Devine PRO-USB1?
            Last edited by EnjoyDean; Monday-25-11-2013, 18:37.

Comment

Er zit al een XLR-kabel door het statief heen geregen. Weet niet hoe dit precies in elkaar zit, maar met wat tie-wraps kun je de USB-kabel langs de microfoonarm geleiden, geen probleem.

Je kunt zeker dicht tegen de PRO-USB1 zitten, maar ik zou dan wel een popfilter aanraden, om hinderlijke luchtverplaatsende klanken uit je opnames te weren (probeer maar eens de S, P, T, K etc. uit te spreken en op te letten hoeveel luchtverplaatsing je dan krijgt). Zo'n popfilter hoeft je niet gek veel te kosten (SPS100 en zou je eventueel ook achteraf nog kunnen aanschaffen mocht je daar op dit moment nog geen budget voor hebben.

Comment

Maar mijn budget is nogal redelijk krap?(met de Behringer C-1U) Dus kan het volgens jou ook zo, zonder verleng kabel etc. gewoon rechtstreeks in de computer (zonder door het statief te gaan). Is dat mogelijk. Om dan dus zonder shockmount etc.
                Last edited by EnjoyDean; Monday-25-11-2013, 21:10.

Comment

Dat kan natuurlijk ook, al is je bewegingsvrijheid met de arm dan iets beperkt.

Comment

Weet jij misschien een Statief waar je de kabel wel door kan stoppen, maar de trillingen bv. minder zijn? En/of als ik eerst me mic koop en daarna als ik terug geld heb shockmount is dat dan ook mogelijk dat de trillingen dan ook weg zijn?

Comment

Weet jij misschien een Statief waar je de kabel wel door kan stoppen, maar de trillingen bv. minder zijn?
                      Dan moet je een normaal microfoonstatief hebben met een flinke, zware voet. (Want een condensatormicrofoon gemonteerd op een arm is best zwaar.) Binnen dezelfde prijsklasse bestaat dat niet helaas.

En/of als ik eerst me mic koop en daarna als ik terug geld heb shockmount is dat dan ook mogelijk dat de trillingen dan ook weg zijn?
                      Bij de meeste microfoons is dat mogelijk, omdat er losse shockmounts te verkrijgen zijn. Echter, voor de Behringer C1 is helaas geen officiële shockmount verkrijgbaar. Wel past de Devine SHM-7a hier op. Dat zal een groot deel van de trillingen wel voorkomen.

Comment

Heel erg bedankt! Dit heeft me enorm geholpen!

Comment

Working...
                        X