Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midi/usb keyboard aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Midi/usb keyboard aansluiten

Hallo,

heb in het verleden een midi/usb keyboard gekocht. De Ion KEY49.
    Deze heeft een Midi OUT, USB en 6v DC aansluiting.
    Ik heb het keyboard altijd met usb aangesloten gehad op mijn pc.
    Nu is mijn vraag is of ik nu mijn keyboard ook via midi-Out kan aansluiten op de midi-IN van mijn audio interface dmv een midi kabel, en of er dan nog een 6v DC aansluiting vereist is of niet. Ook zou ik graag willen weten hoe je hem dan juist configureert in fl studio.

Hoop dat iemand me even kan helpen.

gr. coen

Nu is mijn vraag is of ik nu mijn keyboard ook via midi-Out kan aansluiten op de midi-IN van mijn audio interface dmv een midi kabel
    Waarom zou je dat precies willen?

en of er dan nog een 6v DC aansluiting vereist is of niet.
    Hoogstwaarschijnlijk wel, aangezien MIDI niet ontworpen is om apparaten te voeden terwijl signalen uitgewisseld worden, USB wel.

Comment

omdat ik merk bij het aansluiten van het keyboard via usb er vertraging zit tussen het indrukken van de toets en het horen van de toon.

Zou het mogelijk zijn om het keyboard via usb van stroom te voorzien en hem via midi op de audio interface aan te sluiten, zodat de vertraging misschien verholpen wordt? en hoe configureer je dat in fl studio?

Comment

omdat ik merk bij het aansluiten van het keyboard via usb er vertraging zit tussen het indrukken van de toets en het horen van de toon.
        Gebruik je hem met een normale computer, of een laptop? Keuze van USB-poort zou kunnen verschillen, voor- of achterkant.

Zou het mogelijk zijn om het keyboard via usb van stroom te voorzien en hem via midi op de audio interface aan te sluiten, zodat de vertraging misschien verholpen wordt? en hoe configureer je dat in fl studio?
        Misschien, je kunt het in ieder geval uitproberen. Heb zelf niet voldoende ervaring met FL Studio dat ik weet hoe je een keyboard kunt MIDI-mappen, maar ik vond op Youtube tutorials die je wellicht verder kunnen helpen. Visueel is dat toch een stuk makkelijker dan met tekst. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Gebruik je hem met een normale computer, of een laptop? Keuze van USB-poort zou kunnen verschillen, voor- of achterkant.
          normale computer op de usb aan de achterkant.

Originally posted by Rick View Post
          Misschien, je kunt het in ieder geval uitproberen. Heb zelf niet voldoende ervaring met FL Studio dat ik weet hoe je een keyboard kunt MIDI-mappen, maar ik vond op Youtube tutorials die je wellicht verder kunnen helpen. Visueel is dat toch een stuk makkelijker dan met tekst. ;)
          zal even gaan zoeken.

heel veel bedankt alvast!

Comment

Dan zou een MIDI-interface (of audio-interface met MIDI I/O) een uitkomst kunnen bieden. De vraag is dan echter wel of de verwerkingssnelheid van je computer, of de ingebouwde MIDI-USB converter van het keyboard de boosdoener is. Dus 100% garantie is het niet. (Maar gelukkig heb je bij ons een 60 dagen zichttermijn. ;))

Comment

Working...
            X