Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer dx2000 met Freeplayer gebruiken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer dx2000 met Freeplayer gebruiken

Beste Bax-shoppers,

Ik heb sinds een weekje nu de Behringer dx2000 hier thuis, en hij bevalt me super!
    Ik heb hem samen met de Velleman VM110N gekocht en dus de track start knopjes onder kanaal 3 t/m 7 (ook wel knop- / of buttonstart genoemd) aangesloten.
    Wanneer ik in Freeplayer in deck 2 iets af wil spelen, druk ik op de button bij kanaal 4.

(Deck 1 = buttonstart kanaal 3)
    (Deck 2 = buttonstart kanaal 4)
    (Deck 3 = buttonstart kanaal 5)
    (Deck 4 = buttonstart kanaal 6)

Alleen een probleem, als ik daar iets afspeel, dan moet ik het geluid regelen met de schuif van kanaal 3, zo is dat met elke deck, het maakt niet uit in welke deck (in Freeplayer) iets afspeel, ik moet bij alles het geluid regelen met de schuif van kanaal 3, dit is dus denk ik omdat al
    het geluid via de geluidskaart van de mixer zelf gaat?
    Is dit misschien nog anders te regelen, zo ja, kan iemand dit uitleggen hoe en hoeveel me dit gaat kosten?

Mijn 2e probleem, naja probleem, ik heb een video gezien op YouTube, ik denk wel dat hier YouTube video links geplaatst mogen worden? Anders haal het maar weg, hier is de link: http://www.youtube.com/watch?v=DIpKX...DD515B274C114B

Als je die video bekijkt, zie je dat hij ook het maximale uit zijn Behringer haalt. Wanneer hij iets afspeelt in deck 2 of 3, dus kanaal 4 of 5, kan hij wél het geluid met die schuif bedienen, wat bij mij dus tot nog toe niet lukt.
    Ook wanneer hij de MAIN / PFL knop gebruikt (zo rond de 3:00 minuut in de video) kan hij dus de Mixeditor in Freeplayer horen, alleen dat hoort hij dan. Wanneer ik een nummer afspeel in 1 van de decks, en ik druk de MAIN / PFL knop in, dan hoor ik het nummer alsnog... Mix ik 2 nummers in die Mixeditor tijdens dat er een plaat afspeelt, hoor ik het wel, maar lopen ze dus door elkaar heen omdat ik niet weet hoe ik die PFL afstel..

Sorry voor mijn uitgebreide verhaal, maar ik vind dit altijd wel gemakkelijk en duidelijk voor de lezer, zodat ik geen informatie vergeet of mis.
    Ik hoop dat er hier iemand is die hier verstand van heeft en kan helpen..
    Ik heb de jongen van de video al een bericht gestuurd op YouTube, maar dit blijkt een hopeloze actie, aangezien ik geen reactie ontvang.

Alvast bedankt, ik zal elke dag even kijken of er reacties zijn, dus ik reageer altijd wel even hierop!

Kanaal 3 is het enige USB audio kanaal dat je kunt gebruiken, als het puur om de functies van de DX2000 gaat. Er zit maar 1 stereo output via USB ingebouwd.

Je zult een externe audio-interface moeten gebruiken, die het geluid van elk deck naar een aparte output kan sturen. Die outputs verbind je dan weer met de inputs van je mixer. Dan kun je elk deck met een fader bedienen op je mixer.

Ik ken Freeplayer niet goed, maar ik vermoed dat je bij de settings voor elk deck een aparte geluidskaart kunt selecteren? Zoja, dan heb je een interface zoals de ESI Gigaport HD+, die vier afzonderlijke stereo outputs heeft.

Verder, als je de PFL functie wilt gebruiken per kanaal, zul je de fader dicht moeten laten. Dan pas kun je met je hoofdtelefoon de track voorbeluisteren en alvast klaarzetten.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Kanaal 3 is het enige USB audio kanaal dat je kunt gebruiken, als het puur om de functies van de DX2000 gaat. Er zit maar 1 stereo output via USB ingebouwd.

Je zult een externe audio-interface moeten gebruiken, die het geluid van elk deck naar een aparte output kan sturen. Die outputs verbind je dan weer met de inputs van je mixer. Dan kun je elk deck met een fader bedienen op je mixer.

Ik ken Freeplayer niet goed, maar ik vermoed dat je bij de settings voor elk deck een aparte geluidskaart kunt selecteren? Zoja, dan heb je een interface zoals de ESI Gigaport HD+, die vier afzonderlijke stereo outputs heeft.

Verder, als je de PFL functie wilt gebruiken per kanaal, zul je de fader dicht moeten laten. Dan pas kun je met je hoofdtelefoon de track voorbeluisteren en alvast klaarzetten.
      Bedankt voor je reactie in begrijpelijke taal, het is inmiddels gelukt met het voorbeluisteren, het bleek dat ik de draaiknop MAIN / PFL in het midden had staan, dus de helft PFL en de helft het MAIN geluid hoorde, wanneer ik nu iets wil voorbeluisteren draai ik die knop dus naar de PFL kant, dit is gelukt, bedankt!

Het programma Freeplayer heeft inderdaad instellingen voor de geluidskaarten, je kan per deck een geluidskaart toewijzen. Ik had hier thuis nog een externe geluidskaart staan (Lexicon Alpha) en heb die aangesloten op m'n mixer en pc.
      Heb nu dus de schuif van kanaal 3 voor deck 1 & 3, en de schuif van kanaal 4 voor deck 2 & 4. De schuifjes van 5 en 6 doen dus momenteel niets. Alleen voor 5 en 6 heb ik dan nog een externe geluidskaart nodig, ik zie dat de geluidskaart die je me aanbeveelt 135 euro kost, best een hap geld voor 2 schuifjes werkend te krijgen, zou het ook mogelijk zijn met de ESI Maya44 USB+ ? Scheelt me dan toch weer 50 euro ;)

Comment

Dan zou je met allemaal losse audio interfaces moeten werken, dat lijkt me niet heel praktisch.

De reden dat ik de Gigaport HD+ aanraad, is omdat die al vier stereo uitgangen heeft. Dan hoef je alleen maar wat RCA-kabels aan te koppelen en je bent klaar.

De interface van de DX2000 + de Alpha + de Maya44 om uiteindelijk aan 4 kanalen te komen... het zou misschien wel werken, maar je werkt dan wel met allerlei diverse USB-apparaten die voor je audio moeten zorgen. Dat zou conflicten kunnen geven.

De Maya44 is daarnaast ook 2x Stereo in en 2x Stereo uit, de Gigaport HD is 4x stereo uit. Daar zit het verschil in.
        Ik zou de Alpha er uit laten en je mastersignaal via de Behringer interface terug in je PC steken. Dan zou je de Alpha kunnen verkopen of voor iets anders kunnen gebruiken.

Comment

Working...
        X