Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixprogramma voor het in elkaar draaien van nummers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixprogramma voor het in elkaar draaien van nummers

Hallo Allemaal,

Dit jaar hebben we weer een groot oud en nieuw feest :). Maar MickeyMick heeft sinds een tijdje een vriendin en die wilt ook aandacht en dansen, dus ik kan niet heel de tijd achter de knoppen zitten :(.
    Nu is mijn vraag, welk programma gebruiken jullie om nummers in elkaar over te laten lopen met hier en daar een effectje.

Liefste natuurlijk simpel doch krachtig :)
    Magix music maker al geprobeerd maar dat werkt niet zo prettig, of ik doe het misschien verkeerd.
    Ook mixmeister wel eens onder ogen gehad en die moet ik nogmaals een keer bekijken :)

Wat zijn jullie tips

Virtual DJ kan dat best aardig, dan wel even zelf zorgen dat de nummers aardig gelijk zijn qua toonsoort en BPM. Dan klinkt dat best oké als het niet draait om een 100% naadloze mix, maar een gezellig muziekje dat automatisch wel aardig in elkaar overloopt.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Virtual DJ kan dat best aardig, dan wel even zelf zorgen dat de nummers aardig gelijk zijn qua toonsoort en BPM. Dan klinkt dat best oké als het niet draait om een 100% naadloze mix, maar een gezellig muziekje dat automatisch wel aardig in elkaar overloopt.
      Liefst doe ik al het werk van te voren zodat ik zeker weet dat het aardig klinkt en ik niet tussendoor hoef in te springen.

Comment

Dus je wilt een soort van mixtape maken die je ter plekke gewoon 1x aanslingert en verder z'n ding laat doen als ik het goed begrijp? ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Dus je wilt een soort van mixtape maken die je ter plekke gewoon 1x aanslingert en verder z'n ding laat doen als ik het goed begrijp? ;)
          Ja eigenlijk wel. Verschillende mini mixtapes :).
          Ik ben nu met magix aan t stoeien maar ik vind er een paar irritante dingen inzitten. Ik kan bijna niet zeggen waar de muziek inkomt en waar de ander goed uitfade. Ik wil het grid aanpassen maar ook dit lukt niet. Alleen met inzoomen maar dat werkt nietlekker.
          Iemand ervaringen met magix die tips heeft?

Comment

Probeer Mixcraft is. ;)
            Ik blijf het een fijn programma vinden omdat het gewoon zo enorm simpel is, maar je er toch redelijk veel mee kan. Op de Mixcraft website kan je een gratis versie downloaden.

Comment

Working...
            X