Announcement

Collapse
No announcement yet.

audio interface of mixer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• audio interface of mixer?

Voor mijn thuisstudio-in-wording (voornamelijk gebruikt voor live-voice) ben ik aan het nadenken hoe ik meerdere microfoons en playback apparatuur de computer in krijg.

Ik twijfel tussen een MOTU Track 16 audio interface of Mackie Onyx 1220i. De functionaliteit die ik zoek:

- zo ruisvrij mogelijk voice kunnen doen
    - zo weinig mogelijk latency
    - een paar kanalen kunnen mixen
    - de mix als audio-ingang kunnen selecteren in Mac OS X
    - een workaround hebben richting ISDN codec: ook daar moet het gemixte kanaal naar toe
    - (ook) via software de mix kunnen maken

Het pluspunt van de MOTU lijkt me de computerkant van het verhaal, maar mixen is weer lastig met maar een paar inputs.
    Het pluspunt van de Mackie is het mixen natuurlijk, maar ik vraag me af of het interface gedeelte zo goed is als bij de MOTU.

Ben benieuwd naar jullie ideeen hier over.

Misschien sla ik nu compleet de plank mis, maar wil het toch aanbieden om eens naar te kijken - De Presonus Studiolive 16.0.2. Heeft eigenlijk alles van een digitale mixer, maar heeft ook de mogelijkheid om elk kanaal als spoor te koppelen met je software.

Comment

Interesting, had ik nog niet gezien. Ziet er goed uit en komt beter uit reviews dan de Mackie. Dank voor je suggestie.

Comment

Nog een vervolgvraag: heeft die Presonus genoeg gain voor een Rode Procaster?

Comment

Jazeker, zitten prima mic-preamps in met flink wat headroom.

Comment

Working...
          X