Announcement

Collapse
No announcement yet.

Synapse Hydra VST kuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Synapse Hydra VST kuur

Ik ben nog maar net begonnen met de 1e stappen in de wereld van muziekproductie. Alles is nog heel erg nieuw dus en ik heb toch al een vraagje.

Dit is mijn 1e dag op ableton live 9 en ik heb toch een ietwat vreemd probleem
    Ik heb net de Hydra VST gekocht en gedownload van Synapse (synthesizer). Als ik de noten laat afspelen die ik heb ingevoerd in mijn note editor of ik speel deze via het toetsenbord van mijn laptop dan klinken deze verschillend dan wanneer ik toetsen van de synth zelf aanklik met de muis.

Hoe komt dit ?

Alvast bedankt voor de hulp Mvg. DaRavert

Ik denk dat je een patch hebt geselecteerd die reageert op velocity, dwz verschillende hardheids aanslag leverd een verandering in het geluid op bijvoorbeeld je cutoff filter

Waarschijnlijk is dan de velocity in de synth zelf dan hoger of lager dan wanneer je het via je laptop doet of dat je het via je key editor doet

Kun je simpel uitproberen door in je keyeditor noten te plaatsen met verschillende velocitys

Comment

Originally posted by Bassline View Post
      Ik denk dat je een patch hebt geselecteerd die reageert op velocity, dwz verschillende hardheids aanslag leverd een verandering in het geluid op bijvoorbeeld je cutoff filter

Waarschijnlijk is dan de velocity in de synth zelf dan hoger of lager dan wanneer je het via je laptop doet of dat je het via je key editor doet

Kun je simpel uitproberen door in je keyeditor noten te plaatsen met verschillende velocitys
      bedankt dat zal ik proberen :)

Comment

Working...
      X