Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies aansluiten studio-apparatuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies aansluiten studio-apparatuur

Hallo,

Graag zou ik wat advies willen hebben over hoe ik de verschillende componenten in mijn studiootje het beste op elkaar kan aansluiten.

Ik heb de volgende hardware:
    -HP Intel i5 PC;
    -Focusrite Scarlett 2i2 Audio Interface
    -KRK Rokit 5 G3 actieve monitors;
    -Elektron Octatrack;
    -Nanopatch Passieve Volumecontroller;
    -Midikeyboard
    -Platenspeler

Het geluid van mijn PC heb ik via de Focusrite aangesloten op "Balanced" XLR-aansluiting van de KRK's, dit werkt prima. Kan ik de Main Out van de Octatrack nu tegelijk rechtstreeks op de "Balanced" TRS van de KRK's aansluiten? Of misschien op de "Unbalanced" RCA? Of kan ik de Main Out van de Octatrack het beste op de inputs van de van de Focusrite aansluiten? En moeten dit dan stereo- of monokabels zijn?
    Kortom, ik zou eigenlijk zowel het geluid van mijn PC als de Octatrack als het MIDI-keyboard als de platenspeler over de KRK's willen kunnen afspelen zonder dat ik allerlei stekkertjes hoef over te steken.

Groetjes,

Jeroen

Zou voor een klein mengpaneel gaan...
    Maar dat zal ook van de soort uitgang op de platenspeler afhangen.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Zou voor een klein mengpaneel gaan...
      Maar dat zal ook van de soort uitgang op de platenspeler afhangen.
      Platenspeler heeft RCA-Outputs.

Comment

Hoi Jeroen,

Zat net naar dat Octa ding te kijken en zie dat deze heeft 4 ingangen. Kan daar de output van de platenspeler en van de 2i2 niet op?
        Dan gebruik je die als mengpaneel. (Sluit je de KRK's op de Octa aan)

Comment

Dat zou ik niet doen, aangezien de OctaTrack echt een sampler is... dus geen sampler met mixerfunctionaliteit.

Comment

Ah, helder Rick (Kende hem ook niet :))
            In dat geval een klein mengpaneel, zoiets: http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html
            En daarop de 2i2, Octa en platenspeler (je hebt ook nog een tape in) op aansluiten en de KRK's op de Main out.
            Vanuitgaand dat platenspeler een uitgang op line niveau heeft (En geen 'phono' uitgang).

Comment

Bedankt voor jullie reaktie!
              De platenspeler heeft idd een uitgang op line niveau.
              Nog een paar vragen (ik ben nog niet helemaal thuis in dit soort apparatuur):
              -Houd ik met een http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html dan nog wel een ingang over voor mijn Midi-keyboard?
              En mocht ik er in de toekomst nog meer apparatuur op aan willen sluiten is het misschien verstandiger om een mixer met iets meer ingangen te kiezen, zoiets als de http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html misschien? Of een http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html of is dat overdreven?
              -Zijn die mixers van Behringer wel kwaliteit (zonder ruis) want ik bedoel voor nog geen €100,- kan je toch niet al te veel verwachten lijkt me...
              -Kan je de Mic-ingangen van de mixers ook gebruiken voor instrumenten of alleen voor microfoons?
              Last edited by Daaaman; Friday-03-01-2014, 16:17.

Comment

Een midi-keyboard heeft meestal een midi (of usb) uitgang. :)
                Deze zal je op je computer (via een midi interface of usb kabel) moeten aansluiten.
                Zelf maakt dat ding geen geluid. Tenzij het geen midi maar een gewoon keyboard (ook met midi uitgang?) is.
                En wat voor mixer? Tja, wat ben je (in de toekomst) van plan?
                Kwaliteit van Behringer... kun je een forum vol mee krijgen. ;)
                Mijn ervaring is dat ze prima zijn. Kan me voorstellen dat als je iets zoekt om mee te gaan toeren (of geld te veel hebt) je voor een ander merk gaat. Maar voor gewoon thuis (studio) gebruik zijn ze prima.
                Naast de microfoon (gain geregeld) hebben ze vaak ook een line ingang. Als je 'instrument' dus een line uitgang heeft is dat geen probleem.
                Voor bijvoorbeeld een elektrisch gitaar heb je een z.g. HiZ ingang nodig. Kijk dan even naar een DI-Box om die er tussen te zetten.
                Meer weten? Lees even 'Van analoog naar digitaal'

Comment

Working...
                X