Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies voor PC speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies voor PC speakers

Nu mijn Logitech speakerset de geest heeft gegeven moet ik op zoek naar iets anders. Mijn idee is om iets meer richting actieve studiomonitoren te gaan. Ik wil er ongeveer 150 euro (set) voor uitgeven.
    Toepassing is multimedia en qua muziek beetje top-40. Lekker laag maar geen dreunende bassen op 120dB ;)

Zelf leken deze me wel wat http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...s.html#reviews

Maar misschien zijn er ook nog andere in die prijsklasse die de moeite waard om naar te kijken?

Ik heb in het verleden een setje m-audio als cadeau gegeven. Ik was werkelijk met stomheid geslagen wat voor geluid hier uit kwam voor die prijs. Ik ken niet veel producten die zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Comment

5 inch monitoren in deze klasse geven geen lekker laag, zeker niet als het studiomonitoren zijn. ;) Maar ben je op zoek naar een wat strakke, heldere klank dan is de M-Audio BX5 D2 wel een aanrader. En houd ze de komende tijd even in de gaten want hier komen weer opvolgers voor, dus worden straks qua prijs ook wat aantrekkelijker denk ik. Zijn voorganger heb ik thuis zelf staan en zijn erg nette speakers voor het geld. Heb er nu wel een subwoofer bij, maar dat is wellicht erg persoonlijk.

Comment

Die BX5 leek mij ook wel wat en ook nog wel binnen budget. De opvolger(carbon line) zeker ook mooi, maar of ik daarop kan wachten?

Comment

Momenteel is er nog weinig over bekend. Het is een NAMM product en het is niet voor niets dat de afkorting vaak benoemd wordt als "Not Available, Maybe May". Kortom, producten die op de NAMM (of rond die periode) worden aangekondigd, zijn pas maanden later te bestellen/beschikbaar/op voorraad.

Comment

Ik ga de BX5 bestellen. Met de "kortingsbon" zit hij precies op mijn budget :D Ik heb nog even gedacht of ik er 100 euro bij zal doen en de BX8 kopen, maar de BX5 schijnt het toch beter in het middengebied te doen.
            Ik vraag me nog wel af hoe ik ze het beste aan kan sluiten. Mijn Logitechs werken op USB en de PC heeft nu alleen onboard sound (Asus). Een 3,5 naar 6,3 kabel kopen of een betere geluidskaart zoals http://www.bax-shop.nl/inbouw-geluid...s.html#reviews met 6,3mm uitgangen?
            Ik gebruik het niet voor studiowerk, alleen om muziek te luisteren en playlists te maken ed.

Comment

Zo'n Maya44 zou daar prima voor zijn.

Comment

Heb de BX5 speakers gisteren binnen gekregen, samen met de Maya44 geluidskaart. Het zijn fantastische speakers met een mooi evenwichtig geluid met meer dan voldoende kick-bass. Niks geen ruis of brom.
                Wel hoor je een lichte plof als je de pc uitzet terwijl de speakers aan staan, maar storend is dat niet.

Helaas had ik niet de juiste kabel mee besteld, want de maya heeft 2 stereo outputs. Ik had dus een Y kabel nodig en geen 2 mono kabels. Nu hoor ik de beide boxen via downmix naar andere kanaal maar dus wel mono. Goede kabel is onderweg ;)

@Rick Bedankt voor het advies!

Comment

Mooi dat ze bevallen!

Comment

Working...
                  X