Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat kan ik nog meer met mijn huidige setup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat kan ik nog meer met mijn huidige setup

Ik heb een vraagje, wat kan ik nog meer met de volgende setup:

Hercules Dj Control Instinct
    Behringer MS 16 Monitor Speakers
    Korg Nano Pad 2
    Korg Nano Key 2
    Korg Nano Kontrol 2

En Ableton Live 9 Intro
    Virtual Dj 7 Pro

Kan ik bijvoorbeeld met een laptop gaan draaien voor feestjes tot 75 man, of adviseren jullie dan om door te sparen voor iets anders, ik zit namelijk erg te twijfelen, om digitaal te gaan draaien?

:-D:-D:-D:-D:cool:

Meer dan wat?

Hercules Dj Control Instinct > Virtual Dj 7 Pro bedienen
    Behringer MS 16 Monitor Speakers > Geluid afspelen
    Korg Nano Pad 2 > Drummen
    Korg Nano Key 2 > Key's (piano, synth..) spelen
    Korg Nano Kontrol 2 > Ableton Live 9 Intro bedienen
    Originally posted by Djhans1977 View Post
    Kan ik bijvoorbeeld met een laptop gaan draaien voor feestjes tot 75 man, of adviseren jullie dan om door te sparen voor iets anders, ik zit namelijk erg te twijfelen, om digitaal te gaan draaien?
    Waar hem je de software op geïnstalleerd dan? En eh, Virtual Dj 7 Pro met een Hercules Dj Control Instinct is volgens mij digitaal draaien.
    75 man zal van je speakers en ruimte afhangen. (Denk dat het met de Behringer MS 16 niet gaat lukken.)

Comment

Op mijn pc daar staat alles op en die ga ik niet meeslepen naar feestjes, maar als ik nu die software op een goeie laptop zou zetten en daaraan mijn huidige setup aanhang, en bijvoorbeeld actieve (betere speakers) kopen????

Comment

ik bedoel niet digitaal draaien maar met cd tabletops, of een stand alone controller zoals de pioneer http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

Comment

Op mijn pc daar staat alles op en die ga ik niet meeslepen naar feestjes, maar als ik nu die software op een goeie laptop zou zetten en daaraan mijn huidige setup aanhang, en bijvoorbeeld actieve (betere speakers) kopen????
          ik bedoel niet digitaal draaien maar met cd tabletops, of een stand alone controller zoals de pioneer http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html
          Wacht even..., wat bedoel je nu precies, voor mij wordt alles nu een beetje onduidelijke.

Volgens mij hebben we dat al in (meerdere) reeds bestaande topics al vermeld.

Comment

klopt maar dit is een nieuwe

Comment

@ dj hans

Het verzoek voor de ik denk ondertussen 52ste keer.
              Lees eerst je post door.
              Staat alles erin?
              Vergeet ik niets?
              Vraag ik dus dat wat ik wil weten en wil gaan doen?
              Druk dan op plaats snelle reactie.
              Toch wat vergeten?
              Doe dan even edditen.

Je plaatst echt het ene bericht na het andere wat helemaal niet nodig is en gewoon echt vervelend is om te lezen en door te nemen.

Dan ook nog eens wat je typt. Het is allemaal wel zo vreselijk moeilijk te volgen.

Hoe moeten we je dan goed advies geven als je zelf niet eens duidelijk aan kan geven wat je nu precies wil en bedoeld?

Dus wat zoek je nu precies?
              Je komt eerst zelf met weer het lijstje met de spullen die je hebt en vraagt wat je ermee kan.
              We reageren erop en vervolgens BAM ja maar je denkt toch zeker niet??????

Als je feesten wil gaan draaien is dat volgens mij iets anders dan ( de door jou al denk minstens 10x geposte setup ) wat je nodig hebt op eventueel de hercules na.
              Ook als ik zo terug kijk naar je periode op dit forum denk ik dat je toch ondertussen wel meer dan bekwaam zou moeten zijn om zelf wat op het forum te zoeken aan info om te beginnen met draaien. Wat je nodig hebt en waar te beginnen.

Zoals bt studio zelf al zo mooi kan plaatsen. Het is niet de spullen die jou de man maken.
              Ik ken zelfs dj's die draaien met 2 antieke laptops met 2x windows media player erop en zelfs die weten een vet feest neer te zetten.

Dus vanaf deze kant maar weer ( waar je waarschijnlijk zoals elke keer weer bij iedereen niets mee doet ) de vraag.
              WAT is nu precies dat wat je wil gaan doen?
              Wat wil je er aan uitgeven?
              Wat weet je zelf al? Dus wat is jou eigen research al geweest?

Denk hier nu eens GOED over na en plaats dan een post met IK WIL ...... MET...... WANT..........
              MAAAR...........DUS WIE WEET HOE IK ...........

Comment

klopt maar dit is een nieuwe
                Dus als ik iets vraag, en ik krijg hier niet snel genoeg, goed genoeg, enz, een reactie op, maak ik maar een nieuw topic?

Originally posted by ronennieshow View Post
                @ dj hans

Het verzoek voor de ik denk ondertussen 52ste keer.
                Lees eerst je post door.
                Staat alles erin?
                Vergeet ik niets?
                Vraag ik dus dat wat ik wil weten en wil gaan doen?
                Druk dan op plaats snelle reactie.
                Toch wat vergeten?
                Doe dan even edditen.

Je plaatst echt het ene bericht na het andere wat helemaal niet nodig is en gewoon echt vervelend is om te lezen en door te nemen.

Dan ook nog eens wat je typt. Het is allemaal wel zo vreselijk moeilijk te volgen.

Hoe moeten we je dan goed advies geven als je zelf niet eens duidelijk aan kan geven wat je nu precies wil en bedoeld?

Dus wat zoek je nu precies?
                Je komt eerst zelf met weer het lijstje met de spullen die je hebt en vraagt wat je ermee kan.
                We reageren erop en vervolgens BAM ja maar je denkt toch zeker niet??????

Als je feesten wil gaan draaien is dat volgens mij iets anders dan ( de door jou al denk minstens 10x geposte setup ) wat je nodig hebt op eventueel de hercules na.
                Ook als ik zo terug kijk naar je periode op dit forum denk ik dat je toch ondertussen wel meer dan bekwaam zou moeten zijn om zelf wat op het forum te zoeken aan info om te beginnen met draaien. Wat je nodig hebt en waar te beginnen.

Zoals bt studio zelf al zo mooi kan plaatsen. Het is niet de spullen die jou de man maken.
                Ik ken zelfs dj's die draaien met 2 antieke laptops met 2x windows media player erop en zelfs die weten een vet feest neer te zetten.

Dus vanaf deze kant maar weer ( waar je waarschijnlijk zoals elke keer weer bij iedereen niets mee doet ) de vraag.
                WAT is nu precies dat wat je wil gaan doen?
                Wat wil je er aan uitgeven?
                Wat weet je zelf al? Dus wat is jou eigen research al geweest?

Denk hier nu eens GOED over na en plaats dan een post met IK WIL ...... MET...... WANT..........
                MAAAR...........DUS WIE WEET HOE IK ...........
                Ik was erachter hoe je zo'n smiley maakt die zijn handen naar beneden beweegt, maar ben hem toch weer vergeten. Jammer...

Comment

Hoimijnnaamis & Ronnenieshow. ;-) ^5

Djhans1977, ga gewoon lekker draaien en plezier maken.

Comment

Ik wil dus op feestjes enz gaan eerst kleinschalig tot 50 man, maar volgens mij kan dat niet met mijn huidige setup daar heb ik advies voor nodig en die vraag ik aan jullie, ik denk zelf dat het wel kan met een goede laptop en dan mijn hercules control instinct, virtual dj 7 pro, ableton 9, misschien nanokey, pad en kontrol eraan, ik wil ook wel graag met cd's, usb stick, of sd kaart gaan draaien, heb geen flauw idee wat dan het beste is, hebben jullie adviesen, post ze maar(:)

Comment

Ik wil dus op feestjes enz gaan eerst kleinschalig tot 50 man, maar volgens mij kan dat niet met mijn huidige setup daar heb ik advies voor nodig en die vraag ik aan jullie, ik denk zelf dat het wel kan met een goede laptop en dan mijn hercules control instinct, virtual dj 7 pro, ableton 9, misschien nanokey, pad en kontrol eraan, ik wil ook wel graag met cd's, usb stick, of sd kaart gaan draaien, heb geen flauw idee wat dan het beste is, hebben jullie adviesen, post ze maar(:)
                      Je hele zin zit vol komma's dus ik denk dat je eens een punt moet gebruiken.
                      Ze hadden ook gevraagd of je een budget kan noemen, want dat is toch erg belangrijk lijkt mij als je advies vraag om wat aan te schaffen tenzij je een vergelijking tussen bepaalde producten vraagt.

Comment

Tussen de 500 en 1500 euro

Comment

Op een feestje zal je Ableton en die nano spul niet gebruiken (tenzij je daar gaat producen:)).
                          Elk laptop waarop Virtual DJ kan draaien en waarop je de Hercules kan aansluiten voldoet.
                          Geen verstand van die DJ spul maar neem aan dat met die Hercules je VDJ kan besturen, verder weet ik niet welk spul je nodig hebt op CD’s op af te spelen
                          (maar waarom zou je dat willen? Begin maar met wat je hebt).
                          Welke speakers je nodig hebt voor hoeveel man is vast wel te vinden hier op de forum en anders zal iemand hier vast wel wat kunnen roepen.
                          Wat het beste is? Draaien met de spullen die je goed kent en onder de knie hebt.

Comment

Okee dat snap ik dan begin ik dus met mijn hercules dj control instinct, virtual dj, en een goeie laptop, waar moet ik de boxen dan op aansluiten?

Comment

Je luidsprekers sluit je aan op de master output van je Instinct.

Maar verder ben ik het erg eens met de voorgaande reacties. De meeste topics die je plaatst gaan over hetzelfde onderwerp en gaan over dezelfde combinatie van materiaal.

Een stukje eigen research is zeker niet mis, laat ons eens weten wat je zelf al gedaan hebt om er achter te komen om te kunnen bereiken wat je wilt. Laat zien dat je je er voor wilt inzetten en niet dat je het forum als een continue vraagbaak gebruikt voor bijna dezelfde vragen.

Vragen stellen (al zijn het er 1000 op een dag) is echt geen probleem en dat mag ook, maar dan willen we wel een stukje actie zien van diegene die de vraag stelt. En dat kan al zo simpel zijn als gewoon netjes vermelden met wat voor budget je van plan bent je doel te bereiken. Je zult vanzelf zien dat je dan meer respons van de rest krijgt, in plaats van een 'oh heb je hem weer...' reactie waarbij men snel wegklikt en reactie uitblijft.

Is niet bedoeld om je weg te jagen, maar om te laten zien dat je zelf ook iets kunt doen om je eigen vraag te beantwoorden (of informatie te vergaren).
                              Heb je bijvoorbeeld de handleiding van je Instinct al eens doorgelezen? Staat erg nuttige informatie in, bijvoorbeeld ook waar je luidsprekers kunt aansluiten. Dat zijn dingetjes die je zelf kunt opzoeken en waar je zelf van kunt leren.

Comment

Working...
                              X