Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over akoestiek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over akoestiek

Ik heb een simpele setup 2 speakers en 1 sub
    Alles op staat op mijn buro (sub eronder) en mijn buro staat tegen een muur aan. Aan de andere kant van de muur woont mijn buurvrouw

Ik zelf dacht als ik een akoestische plaat achter elke speaker en sub plaats.
    dan heeft de vrouw minder last van mijn geluid en misschien is de akoestiek beter daardoor.
    En ja volume minder hard zetten is het goedkoopste etc maar soms moet die ff hard

Maar klopt dat ook? En zal dat helpen

Wat raden jullie aan of wat zou ik moeten kopen
    En wat soort panelen

Ben 18 jaar dus heb een echt low budget

Eerste vraag, heeft je buurvrouw ook effectief klachten? Of denk je enkel dat ze er last van heeft?
    Voor de akoustiek zou ik het niet doen, want je moet al een behoorlijke hoeveelheid isolatie aanbrengen eer je er wat van merkt ( tenzij je jezelf in een betonnen bunker bevind). Daarbij komt nog dat een correcte locatie van de isoltie belangrijk is, wat niet evident is

Comment

Haar studeer kamer zit Achter mijn muur ze heeft een x gezegt: ik ga niet klagen of aanbellen maar soms heb ik er wel last van als ik studeer.

Comment

Misschien kun je afspraken maken over tijden waarop het wel kan. Dat heeft een psychologisch effect, ze zal het gevoel hebben dat het je wat uitmaakt dat ze er last van heeft en minder snel geïrriteerd raken als ze wat hoort.
        Heeft ze last van de muziek of voornamelijk van de sub?

Comment

Als je begint me een setje mopads onder je topjes en ook een mopad ( of ander stuk stug schuim ) onder je sub. Je zal merken dat dit al behoorlijk wat buren problemen scheelt.

Kost niet veel en maakt al wel meteen een verschil.
          LET WEL OP eerst dingen gaan doen om dan vervolgens te denken goh het is nu minder dus ik kan vaker en harder. Nee da werkt natuurlijk niet.

Mag het wat meer kosten. Koop een goede hoofdtelefoon ;)

Comment

Ik denk dat overleggen het beste is en niet te hard
            bedankt voor de rreacties

Comment

Working...
            X