Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio monitoren advies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio monitoren advies

Ik ben op zoek naar nieuwe (actieve) studio monitoren onder de €100, wie kan mij helpen?

Gaat vooral gebruikt worden om EDM te produceren.

Ik dacht aan volgende monitoren:
    -Behringer MS16
    -Alesis Elevate 3
    -Hercules XPS 2.0 60
    -Kurzweil KS-40A
    -AKAI RPM3

Ik kom er niet uit welke nu de beste zijn, kan iemand helpen?

Ga ze beluisteren.

Comment

Ik weet niet of daar een mogelijkheid voor is.

Ik bestel mijn apparatuur altijd via bax-shop.nl of ik ga naar Sonora in Leuven(ik woon in België)

Comment

Onder de 100 euro is het niet echt de moeite om af te reizen en te luisteren als je van ver weg komt, tenzij je echt eens een bezoekje aan de winkel wilt komen brengen natuurlijk. ;) Boven deze prijsklasse loont het natuurlijk wel omdat je dan een grotere investering doet.

De door jou aangegeven speakers zijn allemaal erg leuk voor het geld. Let echter wel dat deze niet een dusdanig 'neutraal' geluid geven dat je ze echt als betrouwbare monitoren kunt gebruiken, maar op het moment dat je net begint met produceren zijn ze daar zeker wel voor geschikt. Eventueel kun je in een later stadium altijd nog eens upgraden.

In dit budget zou ik zelf kiezen voor de M-Audio AV30. Die klinken erg netjes voor het geld en zijn ook geschikt voor licht produceerwerk.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Onder de 100 euro is het niet echt de moeite om af te reizen
          Ik ben toch echt voor een besteding van €95 euro naar Goes gereisd? ;)

Comment

Ik denk dat je mijn punt verkeerd interpreteert... ;) Mijn punt is meer dat je bij ons de luxe hebt om de producten te bestellen om ze thuis uit te testen en evt. te retourneren zonder problemen. Dat is stukken praktischer bij speakers <100 euro dan lang te reizen om naar de winkel zelf te komen.

Bij monitoren van bijv. 600 euro wil je ze toch graag goed met andere monitoren vergelijken en wat advies van een verkoper die je kan assisteren bij je keuze. Dan is afreizen naar de winkel relatief gezien ook aantrekkelijker (kost je dan een stukje van je budget).

Daarmee zeg ik dus niet van 'joh voor een bestelling van 100 euro kun je beter thuis blijven', integendeel zelfs. Vind jij het een perfect moment om de winkel eens te komen bezoeken en eventueel ook wat andere producten te bekijken - perfect! Koffie staat klaar hoor. :)

Comment

Ik denk dat je mijn punt verkeerd interpreteert... ;)
              Ik begreep je wel hoor ;)

Koffie staat klaar hoor. :)
              De cola vond ik lekker genoeg ;)

Comment

Working...
              X