Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio Hoofdtelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio Hoofdtelefoon

Beste baxshoppers,

Ik heb een vraagje, ik wil een goede studio koptelefoon kopen waar ik misschien wel volledige tracks mee wil maken.
    Ik heb al de KRK Rp 5. Maar wil het ook graag met een koptelefoon kunnen die mij gewoon eerlijk geluid geeft.

Mijn budget is 150,- kan misschien iets omhoog maar niet heel veel.

Ik had zelf deze gevonden http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdt...t-details.html

Vol doet die koptelefoon aan mijn eisen? zo nee laat het mij horen hoe jij er over denkt of mij iets anders zou aanraden.

Alvast bedankt,

Rick

De KRK's die ik tot nu toe gehoord heb vond ik verre van neutraal, dus of die zo geschikt zijn om te producen? De door jou aangehaalde hoofdtelefoon ken ik niet, geen idee dus hoe ze klinkt. Zelf heb ik een Sennheiser hd 25-II en die heeft alle eigenschappen die ik belangrijk vind. Klinkt goed (neutraal), zit goed en is niet kapot te krijgen.
    http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdt...FVMdtAodTxsAaw

Verder blijft een hoofdtelefoon iets persoonlijks, passen en luisteren voordat je koopt is dus de boodschap.

Comment

Dat klopt wel, maar ik vind het opzich fijne boxen maar ik ga later wel overstappen op de VXT serie. Maar ik heb een vraagje over jou aangeraden koptelefoon. Is die op alle vlakken dus het dj gebeuren en het studio gebeuren echt goed?

Nog bedankt voor de snelle reactie! Bedankt

Comment

Originally posted by DJRickNL View Post
        Is die op alle vlakken dus het dj gebeuren en het studio gebeuren echt goed?
        Nee. Net als dat één auto geen race en rally auto kan zijn.
        Enigste juiste advies:
        Originally posted by Hollender View Post
        Verder blijft een hoofdtelefoon iets persoonlijks, passen en luisteren voordat je koopt is dus de boodschap.

Comment

Originally posted by Hollender View Post
          Zelf heb ik een Sennheiser hd 25-II en die heeft alle eigenschappen die ik belangrijk vind. Klinkt goed (neutraal), zit goed en is niet kapot te krijgen.
          Zo neutraal vind ik de hd 25 niet. Hoewel er prima op te produceren valt als je hem heel goed kent. Maar het klinkt wel iets te snel te lekker. Ik denk dat deze toch wel een lichte uitzondering is op de regel van BT-studio. Hd 25 wordt wel degelijk heel veel gebruikt voor beide doeleinden.

Maar om van begin tot eind te vertrouwen op een hoofdtelefoon zou ik eens luisteren naar de beyerdynamic dt 770 pro. Zeker voor in deze prijsklasse een heerlijke hoofdtelefoon. Maar zoals gezegd is luisteren de key.

Comment

Ik denk dat je voor deze prijs geen betere dj hoofdtelefoon, maar ook geen betere studio hoofdtelefoon kunt krijgen. Ja er zijn "betere" dj hoofdtelefoons. Wat zoekt een dj? Daar moet het voornamelijk hard gaan. Nu, als het nog harder moet als de hd25 II dan zit je al met een serieuze gehoorbeschadiging.
            Ja er zijn ook betere studio hoofdtelefoons. Die geven het geluid nog zuiverder weer. Je zit dan wel aan een verdubbeling van de prijs of nog meer. Qua specs ga je voor dit geld dus geen betere vinden, en daar zijn verreweg de meeste experts het over eens.
            Wat blijft er over? De pasvorm... Sommigen vinden hem te klein, hij omsluit niet je hele oorschelp maar drukt er tegen. Ze sluit wel goed af. Ze is behoorlijk licht en knelt goed om je hoofd waardoor je er zelfs mee zou kunnen dansen en springen zonder dat ze ook maar verschuift.

Maar nogmaals, pas en luister want wat ik goed vind is voor jou misschien niet wat jij zoekt.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
              Maar om van begin tot eind te vertrouwen op een hoofdtelefoon zou ik eens luisteren naar de beyerdynamic dt 770 pro. Zeker voor in deze prijsklasse een heerlijke hoofdtelefoon. Maar zoals gezegd is luisteren de key.
              Nu hebben we de Beyer Dynamic toevallig in onze radiostudio voor de presentatoren. Ja het is een lekkere hoofdtelefoon maar verre van neutraal. De bassen zijn nogal nadrukkelijk aanwezig waardoor het nogal wollig klinkt.

Comment

Dan hebben wij allebei een andere smaak/type gehoor. Dat kan. Ik bezit ze allebei en ik gebruik ze ook allebei. Ik gebruik de hd 25 het meest, maar ik vind de beyerdynamic veel neutraler. Ik gebruik de beyer dan ook vooral als referentie van mijn genelecs. Wat betreft het laag klopt wel, het is nadrukkelijk aanwezig maar zeker niet wollig. Maar ik heb dan ook geen ervaring met de 80 Ohm versie, waar het laag toch anders schijnt te zijn.

Comment

Working...
                X