Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geen contact tussen Keyboard en Cubase

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen contact tussen Keyboard en Cubase

Beste allen,

Het lukt me niet om contact te maken tussen mijn keyboard en Cubase. Ik maak gebruik van een Roland G70, met daar tussen een Audio interface van Lexicon, die ik verbind met mijn laptop, een Asus die draait op Windows 7. Met andere opname apparatuur zoals Audacity kan ik zonder problemen opnemen. Met Cubase komt er echter geen signaal binnen, geen geluid en geen midisignaal. Ik ben al dagen aan het zoeken op forums naar het probleem, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat mijn keyboard contact maakt met Cubase zodat ik via Cubase kan opnemen?

Alvast bedankt!

Groet Joost

Ps. Deze melding krijg ik bij het opstarten van Cubase:Naamloos.jpg

Je zult je audio en midi ports eerst moeten configureren in Cubase.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Je zult je audio en midi ports eerst moeten configureren in Cubase.
      Bedankt voor je snelle reactie. Volgens de instructies van de audio interface moet ik Cubase installeren om vervolgens de drivers van van de Lexicon Alpha te installeren. Dit heb ik gedaan. Als ik dan vervolgens de juiste device wil aanklikken krijg ik de volgende melding: Failed to open Asio input device.

Hoe nu verder?

Zie foto's:
      Attached Files
      Last edited by jopiedepopie; Thursday-23-01-2014, 17:17.

Comment

Reboot je computer > open Cubase en kun je daar dan de Alpha ASIO selecteren of krijg je dan ook een foutmelding?

Comment

Heb de computer opnieuw gestart. Cubase geopend, naar devices en dan Alpha Asio geselecteerd. Ik krijg dan de foutmelding zoals eerder beschreven.

Comment

Staat de alpha bij audio apparaten wel goed? (Geen uitroeptekens of zo)

Comment

Ik heb het opgelost. Ontzettend dom van mezelf, maar tijdens het uitvoeren van de beschreven taken was de interface niet aangesloten op de laptop. Nu dit wel het geval is kan ik de Alpha ASIO wél selecteren!

Rest mij nog een vraag: Wat moet ik aanklikken om het geluid van mijn keyboard op te nemen in Cubase?

Alvast bedankt!

Comment

Working...
              X